Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

rFactor Join Timed Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een vage probleem met hosten van server met rFactor 1255
Ik probeer een server te hosten, mijn firewall staat uit en de poorten in de router staan goed ingesteld
(34447 TCP
34397 UDP
34297 UDP
34384 TCP/UDP)

en ik host via Dedicated Server.

Iedereen kan in mijn server joinen behalve ik zelf :S

Ik heb sinds gisteren nieuwe NetGearWNR2000 router gekocht, sindsien kan ik niet meer joinen.
Wanneer ik de pass intyp krijg ik daarna telkens Join Timed Out.

Bij mijn vorige oude router , ook van NetGear ging het probleemloos.

Waar kan dat aan liggen?

Hopende op snelle reactie

Grtz Mika

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 21:26 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verbind je naar je eigen publieke internet-IP-adres? Zo ja, dan kán het zijn dat nat loopback nog uit staat op je nieuwe router of dat ie 't überhaupt niet kan of dat 't om de een of andere reden niet goed werkt. Echter, je hebt 't ook over 'wachtwoord invoeren'.. Betekent dat dat je client in het begin wél verbinding kan maken met je server? Of is dat het spel wat denkt 'laat ik meteen maar even om het wachtwoord vragen, ook al heb ik nog geen verbinding'?

En wellicht zou je kunnen proberen om naar 't interne private IP-adres van je server te kunnen connecten.

Verzeker je d'r ook ff van of je toevallig niet iets vergeten bent in eventuele firewalls op je server of client oid.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik verbind het naar mijn eigen IP adres. Maar kunt u mij uitleggen wat de NAT loopback betekent?

Wat dat interne Private IP adres betreft, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp.

Verder de alle firewall's zijn uitgeschakeld, het probleem blijft zich voor doen.

Mika

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat is het IP-adres van de computer waarop de server draait?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Probeer eens als niemand in je server zit via je NAT IP te connecten naar je server (IP wat je router uitdeelt) vaak iets in de trand van 192.168.0.4, vaak lukt het om hierop in een dedicated server te joinen, terwijl als er mensen inzitten je het via het publieke IP adres moet doen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik moet vertellen dat ik mijn router heb ingeruild voor SiteCom WL-183v1.
Ik kan nu meteen hosten, goede nieuws!! Ik kan nu ook zelf joinen in mijn eigen server.!!

Alleen weer een vaag probleempje: ik heb dus internetverbinding van 90mbs down en 6mbs upload.
Ik doe een test op speedtest.net en het blijkt dat ik maar max 55 tot 60 mbs down heb. Met mijn vorige router NetGearWNR2000 haal ik toen met gemak 80 mbs.

Deze Sitecom router is 300N dus maximaal 300mbs download toch?
Of heb ik alweer verkeerde router gekocht?

Mika

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26

BCC

Smallnetbuilder klokte de NetGearWNR2000 op max 90mbit: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30615/96/1/2/
De sitecom hebben ze volgens mij niet gereviewd, maar het zou me niets verbazen als dat dat maximum throughput is.

De benchmark hier: http://www.hardware.info/...less_Network_300N_Router/ zegt ook zo rond de 55 - 60 voor de 300N.

[ Voor 73% gewijzigd door BCC op 05-08-2009 19:41 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik bedoelde niet die van netgear maar SiteCom WL-183v1?

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik waarschijnlijk geen goede router gekocht, ik moet dus minimaal 90mbs througput hebben

• BCC

BCC

Ik heb zelf net deze besteld: http://www.hardware.info/...nd_Gigabit_Router_DIR825/

code:
1
2
Throughput WAN -> LAN    212.65 Mbit/s  
Throughput WAN -> LAN (no firewall)      220.53 Mbit/s

Er zijn bar weinig routers die meer dan 250Mbit doen richting de WAN in het consumenten segment.
Ik zou zeggen: speel even met de router chart op smallnetbuilder voordat je een nieuw besteld: http://www.smallnetbuilde...art/Itemid,189/chart,120/

[ Voor 34% gewijzigd door BCC op 05-08-2009 19:47 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
welke router adviseert u mij te nemen als ik minimaal 90mbs wil halen? Liefst alleen van SiteCom
Op die site die je aangaf staat er geen sitecom routers.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 19:51 ]

• BCC

BCC

Struin hardware.info even af en kijk welke sitecom het snelste is. Ik denk dat je alleen met een sitecom niet veel sneller gaat gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de derde keer heb ik weer de router ingeruild. Deze keer is het Sitecom WL-306.
Volgens de speedtest.net haal ik inderdaad 90mbs dus het is goed. Alleen ik krijg alweer join timed out wanneer ik server host bij rfactor. uPnP is aangezet en de poorten staan goed. De server is op de lijstje wel zichtbaar maar joinen gaat niet. Wat moet ik doen?|

(edit : ik kan de room wel in via eigen NAT ip adress 192.186.0.100 dus.. Maar bij publieke IP adres wil maar niet lukken, de andere mensen kunnen nu ook niet meer joinen. Waar moet dat aan liggen?

groetjes Mika

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand die op mn post wil reageren?

Verwijderd

Ik heb helaas hetzelfde probleem...

Als ik een rFactor server host dan kunnen mensen joinen totdat ik zelf join... dan kan niemand er meer bij totdat ik mijn router reset of de server een tijdje uitzet.
Dit heb ik pas sinds ik een Netgear WNDR3700 router in mijn netwerk heb staan. Hiervoor heb ik routers van Linksys en AVM gehad die dit probleem niet hadden, ik verdenk dan ook de Netgear router.

Net maar een call bij Netgear ingeschoten, eens zien of ze een oplossing kunnen bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 10:53 ]

Verwijderd

Vreemd genoeg is zelfs het configureren van de server als DMZ host niet een oplossing.

Netgear helpt hier niet mee.. Die geven liever de server de schuld.

Maar de server op Windows XP, Vista of 7 maakt niets uit... het werkt allemaal hetzelfde. Ook het wisselen van de netwerkkaart (van een Marvel onboard naar een Intel) maakt geen verschil.

Verwijderd

Als ik een rFactor server heb draaien, log ik zelf via LAN in.
Dus even bij de "connection opties" van rFactor LAN selecteren i.p.v. INTERNET, dan moet het gewoon werken.
Pagina: 1