Wifi verbinding D-Link Dir-855 v.s. Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:47
Geachte lezer,

Ik heb sinds kort de ziggo upgrade naar 50Mbit gekregen.
Tot gisteren draaide alles op een Linksys wrt54G router.

Met alles bedoel ik 2 pc's via LAN, 1 laptop, 2 pc's & 1 telefoon via Wifi.

Aangezien de linksys niet verder dan 20Mbit trekt heb ik vandaag mijn nieuw bestelde D-link DIR-855 aangesloten.
Alles aangesloten en de 2 pc's via de LAN aansluiting doen het perfect (c.a. 48Mbit).

Wifi security ingesteld op WPA2.
De laptop doet het perfect via Wifi.
De telefoon (N95) werkt ook prima.

De 3e pc hier in huis via een US robotics Wifi kaartje doet het niet, krijg geen verbinding.
Via de sit van US-robotics schijnt deze wel WPA2 te ondersteunen. (US robotics wireless MaxG)
Of maakt het geen fluit uit wat voor Wifi-kaart je gebruikt voor de beveiliging?

De 4 pc staat bij mijn ouders, hier zo'n 200 meter hemelsbreed vandaan.
Die pc gebruikt een Canopi 15Dbi parabolische richtantenne maar kan de D-link router niet vinden.
De linksys heb ik versterkt middels 2 linksys HGA7T 7Dbi omni-antennes.
De Canopi trekt volle bak vanaf de Linksys router.

Ik had (en ergens nog heb) de stille hoop dat de D-link ook wel dusdanig uitzendvermogen zou hebben om die Canopi te bereiken :?
Mijn telefoon trekt bijvoorbeeld van uit de achtertuin (c.a. 10mtr) prima inet vanaf de D-link terwijl ie de Linksys niet eens meer vind vanaf die afstand.

Ik heb nu de Linksys op de D-link aangesloten om zo toch de 2 pc's die wifi gebruiken van inet te voorzien.
Dit werkt gelukkig allemaal, maar dit was dus niet de insteek van de D-link aankoop.

Mijn vragen:
Kan het kloppen dat de Canopi de D-link niet kan vinden? (dan zou dit aan de 7Dbi antennes liggen?)
De Linksys draait met DD-WRT firmware en daar heb ik ook de transmitpower verhoogt maar dit scheelt nauwelijks met de standaard instelling.

Waarom zou de US-robotics kaart niet willen verbinden via de D-link? (hij ziet hem wel)

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

TIA

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45

WTM

Firmware en/of nieuwe drivers voor je US Robotics proberen te regelen? Daarmee kan je wat proberen. Volgens mij kun je in de DIR 855 ook iets van zendvermogen instellen of ben ik nou gek?

• ScooBY_DoO
WTM schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:40:
Firmware en/of nieuwe drivers voor je US Robotics proberen te regelen? Daarmee kan je wat proberen. Volgens mij kun je in de DIR 855 ook iets van zendvermogen instellen of ben ik nou gek?
LOL, dat kleine @#$@@### antennetje van die USR was tegen de achterkant v/d kast gaan hangen, hierdoor was de verbinding te slecht om te connecten.
Feit blijft dat ook in dit geval de Linksys een volledig signaal geeft en de D-Link net aan een % of 60 geeft.

Prob 1 solved, nu de Canopi nog.
Het zendvermogen is in te stellen op low, medium & high en staat standaard op high.

Bestaan er inmiddels geschikte, sterkere antennes voor de 802.11-N routers?

Zou 1 van deze antenne of deze antenne 2 wat zijn om 1 v/d huidige antennes te vervangen?
Ik kan nergens de zendsterkte v/d huidige antennes vinden maar dit zal rond de 3 Dbi zijn gok ik?

[ Voor 26% gewijzigd door ScooBY_DoO op 06-08-2009 18:45 ]

• ScooBY_DoO
Toch even een kick daar de problemen nog steeds deels bestaan.

Het zendvermogen van deze router is imho bagger te noemen.
Ik heb nu hemelsbreed op 4 meter een Asus Wireless N pci-kaart met externe antenne staan en die ziet de router zelden of nooit :(

Ik zou dus alsnog graag willen weten wat voor mij een goede oplossing kan zijn.
En als ik antennes kan switchen moet ik ze dan alle 3 doen of......?

Graag uwer hulp.

TIA

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Staat je D-link qua wireless-G op kanaal 13? Sommige (amerikaanse) hardware kan niet boven kanaal 11.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulkiedulkie op 29-07-2010 19:38 ]

• ScooBY_DoO
Hulkiedulkie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:38:
Staat je D-link qua wireless-G op kanaal 13? Sommige (amerikaanse) hardware kan niet boven kanaal 11.
die stond idd op 13. heb m op 11 gezet en de asus wifi-tool ook meteen verwijderd, dit werkt een stuk beter.
thnx

_/-\o_

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Waarom zou je de D-Link überhaupt willen laten verbinden over die afstand? Laat je Linksys dat gewoon doen. Tegelijk 802.11g en 802.11n op de 2,4GHz band zal de doorvoersnelheid niet gunstig beïnvloeden. Of ben je van plan de 5GHz (11a, 11n) voor jezelf te gaan gebruiken?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02
Probeer em eens op een andere lagere kanaal te zetten, bijv 6.

Bij mn buren staat een linksys wnr3500v2 N router, deed het perfect totdat ie (op een of een andere manier) op kanaal 11 kwam te staan en geen van de pc's meer wireless wilde connecten, ookal zat je naast de router. Had je verbinding, dan viel ie om de haverklap weg.

Vervolgens heb ik andere kanaal ingesteld en hij deed het gelijk perfect. Bereik was ook vele male beter geworden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• ScooBY_DoO
Nivk schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:41:
Waarom zou je de D-Link überhaupt willen laten verbinden over die afstand? Laat je Linksys dat gewoon doen. Tegelijk 802.11g en 802.11n op de 2,4GHz band zal de doorvoersnelheid niet gunstig beïnvloeden. Of ben je van plan de 5GHz (11a, 11n) voor jezelf te gaan gebruiken?
ja, die n is voor mezelf. nu 50mbit op die pc

• ScooBY_DoO
Rainesh schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 02:01:
Probeer em eens op een andere lagere kanaal te zetten, bijv 6.

Bij mn buren staat een linksys wnr3500v2 N router, deed het perfect totdat ie (op een of een andere manier) op kanaal 11 kwam te staan en geen van de pc's meer wireless wilde connecten, ookal zat je naast de router. Had je verbinding, dan viel ie om de haverklap weg.

Vervolgens heb ik andere kanaal ingesteld en hij deed het gelijk perfect. Bereik was ook vele male beter geworden.
waarom zou ik dat doen? hij doet 't nu perfect op 11.
op 13 had ik idd wegvallen van de verbinding, nu prima.
Pagina: 1