Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Videokaart probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 19:58 ]

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Als je engels kan, kan je hier eens kijken
Deze zeggen dat je misschien eens kan downclocken, maar lees het maar eens, vind je misschien je oplossing in :)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik heb zo m'n twijfels bij de voeding. Op het eerste zicht voldoet die prima, als je niet alles op die ene 12 V rail hebt gehangen. Wat je kan proberen is de andere voedingskabel in de grafische kaart te stoppen.

Uitvallen is bijna altijd te wijten aan de voeding. Een moederbord of geheugenprobleem zou eerder reboots veroorzaken.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 19:58 ]

Verwijderd

had exact het zelfde probleem vandaag,

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 07:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 204% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 19:58 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een XFX GTX 275 gekocht (mijn 8800 GTS had het begeven) en na een bepaalde tijd valt de gehele PC uit (alleen als de kaart belast wordt) waarna hij na een seconde of 3 weer aan gaat.

Ik heb tot nu toe verschillende driver versies geprobeerd, ik heb m'n geheugen vervangen, Bios ge-upgrade, heb hem op verschillende power-rails gezet. Niets lijkt te helpen. De kaart valt ook niet op de maximale temperatuur uit, hij wordt max ongeveer 76 C.

Ik heb een Asus P5K Deluxe moederboard en een Thermaltake 700W Truepower voeding (lijkt mij voldoende).

Ik heb het idee dat op de één of andere manier de GTX 275 niet goed wil werken met bepaalde borden van Asus. Ik heb tot nu toe 1 andere post gevonden en dit betrof een Asus P5N. Deze persoon had na het vervangen van zijn moederboard geen problemen meer (hij had een evga board gekocht).

Ik heb een call lopen bij XFX, zij willen dat ik de kaart in een andere PC probeer, dat ga ik binnenkort proberen. En ik heb een post lopen op het nvidia forum, maar daar zijn nog weinig nuttige reacties op gekomen. Ik ga vanmiddag Alternate bellen om te vragen of zij hier ervaring mee hebben.

Verwijderd

Het bleek uiteindelijk dat mijn GTX 275 defect was. Op een Asus bord had dit tot gevolg dat het systeem een power-down genereerde. Op een Gigabyte bord verscheen er af en toe een zwart scherm. Dit alles getest met 3DMark. Ik heb nu een nieuwe GTX 275 en dit werkt perfect.
Pagina: 1