Devolo DLAN traag

Pagina: 1
Acties:

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb sinds gister een DLAN aansluiting op mijn kamer. Het gaat hierbij om de eerste versie van DLAN duo (DEVOLO) starter kit van 14 mbit/s.

Na enige moeite heb ik hem uiteindelijk aan de praat gekregen maar is extreem langzaam. Wanneer ik bij de configuratie kijk van devolo zie ik ook bijstaan dat het netwerk over de stroom maar 1mbit is.

Mijn vraag is dus: is hier iets aan te doen of ligt het gewoon aan mijn stroomnetwerk(verouderd ofzo). En wat nou als ik een nieuwe DLAN product koop, van bijv 80 mbit, zou ik dan wel mijn max snelheid halen van 8 mbit of is dit ook niet te garanderen?

Groet,

Ken

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Niets is te garanderen, maar heb je het ding al eens op een ander wandcontactdoosje geprobeerd? Wellicht eentje die op een andere groep zit?

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 00:35
Er zijn ook legio reviews van deze setjes te vinden. Zelfs uitgebreide performance tests. Ik zou zeggen google er even op los en verbaas je over de soms ronduit slechte prestaties van deze setjes. Ik zelf heb gekozen om toch maar een kabel te trekken. Als dat geen optie is probeer dan een zo snel mogelijk (inmiddels 300mbps) setje te kopen. Hopelijk is je performance dan beter (100-150mbps). En inderdaad of je kastjes op dezelfde groep zitten kan een grote impact hebben, ook de shielding en leeftijd van je lichtnet kan veel invloed hebben.

flickr - WOT Profile - Game PC

• deimos
Hmm, ik heb alle contactdoosjes van mijn kamer al geprobeerd, de een is inderdaad iets sneller dan de andere, max ik haal max 150~200 kbs uit de beste contactdoos. Een kabel trekken is helaas niet mogelijk.

Lijkt mij toch dat alle contactdoosjes in dezelfde kamer ook in dezelfde groep zit? of is dat niet zo?

Gizzy, heb je misschien een ander merk dan devolo in je gedachten?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

kenkreutzer schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:24:
Hmm, ik heb alle contactdoosjes van mijn kamer al geprobeerd, de een is inderdaad iets sneller dan de andere, max ik haal max 150~200 kbs uit de beste contactdoos. Een kabel trekken is helaas niet mogelijk.

Lijkt mij toch dat alle contactdoosjes in dezelfde kamer ook in dezelfde groep zit? of is dat niet zo?

Gizzy, heb je misschien een ander merk dan devolo in je gedachten?
Meestal zitten alle contactdoosjes op de zelfde groep, maar dat hoeft niet!
Ook kan het zijn, dat sommige draden, lasdoppen of contactdoosen meet geoxideerd zijn dan andere wat de kwaliteit kan beïnvloeden.

Probeer anders de twee apparaten eens in de zelfde kamer, wat haal je dan?
Misschien is WLAN nog een goede optie om meer snelheid te halen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• deimos
IK zal eens proberen in dezelfde kamer, of dat werkt.

Over draadloos gesproken. ik heb een laptop die draadloos prima werkt. Ook al geeft de laptop aan dat de signaalsterkte zwak is, surf ik gewoon even snel als normaal.

Alleen het downloaden gaat minder, met tussen de 150/200 kbs, terwijl mn max op 700 zit.

Weet je of je met een goede WLAN kaart betere snelheden kunt behalen dan van mijn laptop? Deze laptop is alweer een paar jaar oud dus kan ook aan de lankaart liggen.

MVG,

Ken

• deimos
Hmm,

Ik ga denk ik toch maar voor de WLAN.

Ik weet van mijn laptop dat de wlan is: Optional 802.11a/b/g WLAN/Built-in Bluetooth connection. Ik weet niet of dit voldoende informatie is, maar het gaat om een MSI netbook MS-1057B.

Het surfen enzo gaat allemaal prima, maar als het op downloaden aankomt haal ik maar 150kbs.

Waar zou op moeten letten bij het kopen van een WLAN netwerkkaart?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met G haal je zo'n 20 a 25Mbit afhankelijk van de afstand, storing etc.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:51
Je moet ook eens nagaan hoe zo'n ding werkt. Het gaat eerst terug naar de verdeelkast om dan naar het 2de stopcontact te gaan. Hoe verder je van de verdeelkast zit, hoe trager de boel werkt.
Steek de pluggen eens in dezelfde kamer blakbij de kast en op de zolder bv, je zal het verschil wel merken...

De betere oplossing is nog steeds een WPA2 beveiligde wifi-verbinding. Als je een groter bereik wil, kan je uw routers instellen op WDS bv...
Met wireless-G haal ik 54Mbps flat, 2 routers staan 12 meter uit elkaar, het gaat om 2 Linksys WRT54GL's in WDS met Tomato. Op de site van Tomato vind je meer informatie over WDS, firmware, ...

[ Voor 17% gewijzigd door Cafe Del Mar op 05-08-2009 08:33 ]

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend me bezig gehouden met twee losse Sitecom adapters,

Het is een monumentaal pand, oud, brakke electronica(absoluut minimum) door het huis heen, ik heb dan ook vanuit de keukengroep voor mijn computerapparatuur getrokken, UTP kabels leggen is geen optie ivm monumentaal pand en een hoop marmer in de gang/plafonds. Wireless begin ik niet aan.

In de meterkast staat een motorola SB5100E kabelmodem, op de ehternetpoort heb ik de eerste adapter gehangen die via dezelfde wandcontactdoos als mijn deurbel het stroomnet opgaat, en boven de andere adapter, die direct aangesloten is op de WAN-poort van mijn router. Tijdens het doormeten(de kastjes sturen een 100mbps signaal uit/in op hun etherent poorten, daar heb je dus niks aan). tijdens het testen met een crosskabel aan een kant een ftp-verbinding tussen een laptop en een pc gebouwd, doorvoersnelheid bleef constant op 10MB per seconde. Ik heb het in meerdere kamers en meerdere stopcontacten geprobeerd(ook terwijl er een wasmachine stond te draaien, koelkasten op dezelfde groep. (Wel een stroomzuiveraar van Belkin voor de computers(hier komt het signaal zo goed als niet doorheen)

Het kan dus wel degelijk goed werken, zelfs bij oudere/slecht onderhouden electriciteitsnetwerken.

Nu lees ik het verhaal hierboven:
Het gaat eerst terug naar de verdeelkast om dan naar het 2de stopcontact te gaan. Hoe verder je van de verdeelkast zit, hoe trager de boel werkt.
Is dat zo? Ik dacht dat de apparaten gingen handshaken, elkaar eenmalig peilen, dus als ze op dezelfde groep zitten niet langs de meterkast zouden hoeven? Maar als het zo zou zijn dan zou de "verassend goede prestatie" die ik kreeg mogelijk verband hebben met het feit dat 1 van die dingen direct op de meterkast geplugd zit?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ze moeten fysiek in verbinding staan. Als dat via de meterkast is, dan is dat zo.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:43:
Nu lees ik het verhaal hierboven:
[...]
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat de apparaten gingen handshaken, elkaar eenmalig peilen, dus als ze op dezelfde groep zitten niet langs de meterkast zouden hoeven? Maar als het zo zou zijn dan zou de "verassend goede prestatie" die ik kreeg mogelijk verband hebben met het feit dat 1 van die dingen direct op de meterkast geplugd zit?
Veel elctro groepen lopen als een ster naar buiten. (net als een swtich box). dus het KAN zo zijn dat 2 stopcontactie die naast elkaar liggen een signaal helemaal via de meterkast sturen. Dat is in ieder geval zo als ze op een andere groep zitten.

Soms werken die kastjes ook naar de buren, maar het kan ook zo zijn dat je buren op een andere fase zitten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Soms werken die kastjes ook naar de buren, maar het kan ook zo zijn dat je buren op een andere fase zitten.
Hoewel dat met een Babyfoon nog wel eens wil lukken, krijg je powerline over het algemeen niet voorbij de Kwh-meter, en zeker niet voorbij de aardlek. Een eenvoudige stroomzuiveraar/UPS die ik dus nodig vond voor gevoelige electronica was van belkin; door dit apparaat kwam vrijwel geen signaal meer door. Natuurlijk zal dit wel uitzonderingen genoeg hebben.

Als je gewoon een aantal(meer dan 2 dus) powerline apparaten in de muren plugd gedraagd je electriciteitsnet zich eerder als een HUB dan als een switch). Ik kom bij steeds meer bedrijven die alles draadloos willen, maar puur alleen om het feit dat ze geen netwerkkabels etc langs de muren in het zicht willen hebben, electra WCD's zijn uiteraard wel overal aanwezig en netjes weggewerkt.

Iemand toevallig ervaring met een apparaat(er stond niet lang geleden een review voor op tweakers), wat routing/switching over powerline realiseert?

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:51
Normaal komt er in een woning 380V binnen, bij de omzetting van 380>220 gaat het signaal verloren. Normaal kunnen de buren dus niet meeluisteren/surfen/...

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb de 200 mbit versie van Devolo, en het signaal is vele malen stabieler en sneller (minder ping!) dan WLAN. Ik heb WLAN dan ook uitgezet :)

Yo.

• deimos
Zonet de 85 MBIT versie van Alecto gehaald, ik download nu vlekkeloos mijn max snelheid(8 mbit) en surfen gaat gewoon zoals ik gewend ben! Ik ben benieuwd hoe het qua gamen zal gaan, maar zal denk ik geen probleem zijn.

Bedankt voor jullie tips, wat mij betreft kan hij op slot!
Pagina: 1