Crosskabel werkt 1 richting!!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
kheb zelf ff een crosskabel geknipt deze doet het wel maar werkt 1 richting op en dat is :(.
nu is dus mijn prob. dat comp1 wel comp2 ziet maar niet andersom. en comp1 daar heb ik net winproxy opgezet om die pc te laten te gebruiken voor proxy. maarja als comp2 de proxy niet ziet heeft het niet echt veel zin.
in comp1 zitten 2 netwerkkaarten 1 voor kabel en ander vooor netwerk.

nu is mijn vraag: licht het nu perse aan mijn kabel dat ik 1 richting werkt of zit er iets verkeerd bij netwerkkaarten?

help me plz.

ligt het echt aan het kabel dan knip ik morgen nog een keer. het moet iniedergeval zondag werken want dan wordt het lannuh!!!:):)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Kijk, er zitten in een UTP kabeltje gewoon 4 draadjes die 1tjes en nulletjes doorgeven, dus als t netwerk van A naar B wel werkt, maar van B naar A niet ligt het niet aan de kabel, die is gewoon goed dan.

Ik denk dat het puur softwarematig is. Als enigste protocol even TCP/IP installeren en met static IPs werken. EVen naar beiden kanten pingen. Als t werkt, nou ja, dan werkt t.. :)

Tegen die tijd kun je verder gaan uitbreiden, met ongein zoals file and printersharing etc.

Succes ermee
(voor hulp: icq: 78345110)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Werkt het niet, dan nog even de kabel handmatig doormeten met een multimeter... kijken of de juiste punten kontact met elkaar hebben...

Verwijderd

Beide pc's in zelfde subnet?
Wat levert ping op?

Post aners ff je tcp/ip instellingen van die 2 bakken.

mzzl

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
personal firewall of zo erop ?

Verwijderd

Check ff dit schema!!

regards Dillie

Afbeeldingslocatie: http://www.dylanv.com/images/rj45.jpg

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik heb op een gegeven moment maar mijn TCP/IP ingevuld en toen vond beide computers elkaar. ook met pingen naar elkaar. dus ik had de kabel goed geknipt :9.

de enige kabel die ik in 1 keer goed kan knippen is crosscable :9:P.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
nu heb ik dus op een gegeven moment ff mijn comp1 gezien vanuit comp2. maar nu ziet ie die comp1 niet meer. twerwijl als ik ping elkaar wel zie. gvd

• RedHat
  • Laatst online: 20:09
dat is vaag :?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
kan het zijn dat het netwerk in 1 richting werkt omdat op comp1 een firewall staat geinstalleerd, dat dus mensen erbuiten wil laten.

Verwijderd

JA! :D

Problem solved.... *D

Pingen gaat zoals je zelf zegt goed, dus kabel werkt en tcp/ip instellingen staan goed. Enkel wel ff zorgen dat file and printersharing aan staan natuurlijk! ;)

Ik weet niet of er iets van een whitelist staat in die firewall, maar if so, zet daar maar es t IP in van die andere pc.... Als dat er niet is, zorg dat dat UDP poortje 139 niet dicht staat, zou dan wel es kunnen werken nml! ;)

• Vm1heA
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op zondag 04 maart 2001 18:44 schreef ReseTTim het volgende:
kan het zijn dat het netwerk in 1 richting werkt omdat op comp1 een firewall staat geinstalleerd, dat dus mensen erbuiten wil laten.
Had ik al iets eerder gepost...

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 10:50

GdeKeijzer

Asjemenou?

1) Het kan ook zijn, dat als je op de niet-zichtbare computer geen SHARE gemaakt hebt, dat je uberhaupt de PC niet kan zien. Maak op beide PC's een SHARE aan en kijk of het werkt.

2) Zitten biede PC's in dezelfde werkgroep?

3) Tik eens keihard (START -> RUN) de computernaam in en kijk of hij hem zo wel vind.

Werkt het nog niet? laat ff weten...

Greetz...

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Pagina: 1