[PHP/HTACCESS] Dynamische subfolders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik probeer al enige tijd het volgende.
Wat ik wil is een .htaccess maken in de root van een subfolder en een php file die de dynamische subfolder uitleest.

Voorbeeld is hier te zien: http://www.coolblue.nl/redirect/voorbeeld/com en http://www.coolblue.nl/redirect/testdomein/tweakers

Wat ik dus zoek is dat je een domein kan redirecten naar www.bedrijf.nl/redirect/domein/nl waar /domein en /nl dynamisch zijn en niet werkelijk bestaan. Zoals op bovenstaande pagina kan je de subdirectory in elke gewenste manier aanpassen en laat hij de current location als domein zien.

Ik heb het geprobeerd met 301 en 302 redirects maar krijg niet de gewenste resultaat. Kan iemand mij op weg helpen?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40
code:
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^redirect/(.*)/(.*)/ index.php?site=$1&tld=$2

Zie *link*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Dank voor je snelle reply!

Het lukt me niet. Ik heb een php file (index.php) waar ik de variabelen ($1,$2) oproep. De htaccess file lijkt wel niks door te geven en als ik een subdirectory probeer dan geeft de server aan dat deze niet bestaat.
Wat doe ik fout?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 10:57
Ik doe altijd het volgende:

code:
1
2
3
RewriteEngine   On
RewriteCond     %{REQUEST_URI}      !/ditiseenechtmapje/.*$
RewriteRule     (.*)                index.php [L]

In php kan je dan gewoon de $_SERVER['REQUEST_URI'] opbreken en mee doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zou MultiViews (geen Rewrite, maar gewoon apache directive) geen optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Hij doet het! Dank!

[ Voor 128% gewijzigd door HekkeySE op 04-08-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40
HekkeySE schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:06:
Dank voor je snelle reply!

Het lukt me niet. Ik heb een php file (index.php) waar ik de variabelen ($1,$2) oproep. De htaccess file lijkt wel niks door te geven en als ik een subdirectory probeer dan geeft de server aan dat deze niet bestaat.
Wat doe ik fout?
Voorbeeldje:
/redirect/google/com/ wordt in werkelijkheid: "/redirect/index.php?site=google&tld=com"
Aanroepen moet dus met $_GET['site'] en $_GET['tld'].

Maar goed, als dat van Sillymidget ook werkt, prima, en ziet er ook nog wat mooier uit. :P
Pagina: 1