Hoi lezers,
Sinds kort is ons huis over op glasvezel. Lekker snel en weer nieuwe mogelijkheden voor mijn LAN. Hoewel ikzelf een NAS voorlopig nog niet zie zitten wil ik wel een Back-up Drive hebben. De bij het glasvezel pakket geleverde Siemens Gigaset SX762 WLAN dsl beschikt over een USB poort waar middels FTP files op kunnen worden gezet. De Gigaset SX762 WLAN dsl heeft een kleine beperking:
Sinds kort is ons huis over op glasvezel. Lekker snel en weer nieuwe mogelijkheden voor mijn LAN. Hoewel ikzelf een NAS voorlopig nog niet zie zitten wil ik wel een Back-up Drive hebben. De bij het glasvezel pakket geleverde Siemens Gigaset SX762 WLAN dsl beschikt over een USB poort waar middels FTP files op kunnen worden gezet. De Gigaset SX762 WLAN dsl heeft een kleine beperking:
Aangezien er nogal wat filmpjes de revu passeren zat ik te denken aan een betaalbare 1Tb+ schijf. Maxtor heeft een mooie Maxtor Basics Desktop 1.5TB Zwart voor een betaalbare prijs en lekker klein voor in de meterkast. Over het algemeen staan de Maxtors bekend om hun wat hogere dB's maar aangezien deze in de meterkast komt te hangen is de betrouwbare reputatie voor mij belangrijker. Echter twee punten krijg ik niet uit de specs ....De Gigaset SX762 WLAN dsl ondersteunt alleen harddisks met het bestandssyssteem FAT32. U kunt slechts één partitie gebruiken
- Bij dit soort grote schijven is het bekend dat formatteren van >500Mb niet altijd mogelijk is. Weet iemand of deze schijf standaard, wat voor een USB drive logisch zou lijken maar goed, met Fat32 wordt uitgeleverd OF dat er een stukje software wordt meegeleverd om Fat32 te kunnen formatteren?
- Weet iemand iets over idle gedrag? Gaat de schijf dan uit/standby?
- Heeft iemand ervaring met deze schijf Maxtor Basics Desktop 1.5TB?
- Heeft iemand ervaring met een grote schijf aan de Siemens Gigaset SX762?
... gecensureerd ...