Embed een RTSP stream in een website

Pagina: 1
Acties:
  • 2.401 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sitecom WL-404 opgehaald voor een projectje voor een klant.
Ik wil een live feed van die camera op een site zetten. De camera ondersteund o.a. RTSP, maar de embeded video stream die ik had met behulp van Windows Media Encoder heb ik aangepast naar rtsp://192.168.1.211/img/media.sav maar dan laadt hij niet meer.

Waarschijnelijk ondersteund Windows mediaplayer niet de RTSP optie op die manier en vervolgens via Google kwam ik bij Quicktime terecht, maar daar twijfel ik bij of dat werkt ja of nee.

Iemand enig idee hoe ik die RTSP stream in een website kan embedden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een stream embedden afkomstig van een 192.168.x gaat nooit werken voor een (publieke) website tenzij je het wil gebruiken voor een lokaal netwerk / intranet? :)

Verder ook rekening houden dat het streamen van beelden naar een (drukbezochte) website al snel gaat zorgen voor overbelasting van je netwerk / internetverbinding. Om het eigenlijk correct te doen moet je niet alleen een client hebben met Windows Media Encoder maar ook beschikken over een Windows Server met Windows Media Services die de stream eventueel gaat multicasten tot bij de bezoeker. Er bestaan ook gratis & opensource alternatieven als je even zoekt op Google ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:48:
Een stream embedden afkomstig van een 192.168.x gaat nooit werken voor een (publieke) website tenzij je het wil gebruiken voor een lokaal netwerk / intranet? :)

Verder ook rekening houden dat het streamen van beelden naar een (drukbezochte) website al snel gaat zorgen voor overbelasting van je netwerk / internetverbinding. Om het eigenlijk correct te doen moet je niet alleen een client hebben met Windows Media Encoder maar ook beschikken over een Windows Server met Windows Media Services die de stream eventueel gaat multicasten tot bij de bezoeker. Er bestaan ook gratis & opensource alternatieven als je even zoekt op Google ...
Daar heb ik gelukkig allemaal al rekening mee gehouden en uiteraard snap ik dat 192.x.x.x. niet bereikbaar is via internet. Ik wou bijna zeggen ik ben niet achtelijk en ging er vanuit dat ik niet zulke dingen hoef te noteren.

Maar het gaat mij erom hoe of wat voor code ik embedded moet zetten met iemand die daar ervaring mee heeft. Alle gevolgen etc zijn allemaal duidelijk en het is niet eens bedoeld voor zomaar iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het geen topic uit 2009 was had ik het misschien laten staan, maar nu is het gewoon spam

[ Voor 75% gewijzigd door Lustucru op 16-04-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45
Edit: Zie dat ik me mede schuldig heb gemaakt aan het uppen van een topic 2009 8)7 8)7

Wij gebruiken onderstaande code voor ons display waar een live camera op draait:
<script language="javascript">

function play(obj, uri) {
var obj = document.getElementById(obj);
obj.playlist.add(uri,uri, "");
obj.playlist.play();
}

function stop(obj) {
var obj = document.getElementById(obj);
obj.playlist.stop();
}

function init() {
play('vlc1', 'rtsp://***************');
}

</script>

<OBJECT>
<embed type="application/x-vlc-plugin" pluginspage="http://www.videolan.org" version="VideoLAN.VLCPlugin.2"
width="720"
height="576"
rtsp-caching="80"
id="vlc1">
</embed>
</OBJECT>
<body onload="play('vlc1', 'rtsp://**********');">
Gebruikt VLC voor het afspelen, hoop dat dit je misschien iets verder kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door markisoke op 16-04-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

markisoke schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:11:
Edit: Zie dat ik me mede schuldig heb gemaakt aan het uppen van een topic 2009 8)7 8)7
:)

Maar wel on topic en behulpzaam +1

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.