Toon posts:

microSD enkel leesbaar met GSM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Sandisk 4GB microSD kaartje aangeschaft (microSDHC), toen ik vandaag wat data wou opzetten ben ik tot de conclusie gekomen dat het kaartje niet leesbaar is ... ik heb al verschillende adapters geprobeerd, in Windows (XP SP3), op men Mac (Mac OS 10.5.7) ... wat ik ook doe, er gebeurt gewoon niets ...

Om er zeker van te zijn dat er niets mis is met mijn card-reader (Sandisk ImageMate 5 in 1 Reader - SDDR-99) heb ik al eens getest met diverse andere microSD kaartjes van zowel Sandisk & Kingston, deze werken wel allemaal perfect ... ik heb ook het kaartje getest op mijn 2 gsm toestellen en op men Nokia 6234 doet het ook niets, de kaart verschijnt wel in de lijst maar is niet geformatteerd.

Echter op mijn Nokia 5310 XpressMusic werkt het kaartje wel perfect, ik kan er schrijven, lezen, ... data op overbrengen vanaf de PC via een datakabel of Bluetooth ...

De vraag is dan ook, hoe krijg ik de kaart rechtstreeks werkende via mijn card-reader?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Koop een SDHC cardreader?

Ey!! Macarena \o/

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Normaal zou een SD reader toch ook moeten werken niet? Gewoon met een tragere snelheid, maar het kan natuurlijk zijn dat daar het probleem ligt.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 11:48
het gaat ook om de grootte van het kaartje, een niet-HC reader kan HC kaartjes niet lezen

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Idd, ik heb ook een andere reader in m'n pc gebouwd die wel SDHC-kaartjes kan lezen toen ik erachter kwam dat m'n eerste reader dat niet kon. Dus ik zou zeggen: ga eens na of je readers SDHC ondersteunen en koop evt. een nieuwe.

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 20:20
Ik ben hier zelf ook eens tegenaan gelopen.

SDHC kaartjes kunnen niet in SD lezers of andere apparaten gebruikt worden.
De term SDHC staat voor Secure Digital High Capacity. Dit zijn kaartjes van 4GB en groter. De SDHC standaard zegt niets over de snelheid.

Zie ook dit artikel.

Je zult dus inderdaad een SDHC compatible kaartlezer moeten aanschaffen.
edit:
Blijkbaar ben ik niet de enige die hier tegenaan is gelopen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bjornski op 04-08-2009 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus inderdaad het probleem, ik heb dan ook even de ingebouwde reader gebruikt van men vriendin haar Netbook (dat ik daar niet eerder op was gekomen 8)7 ) en alles werkte probleemloos.

Het vreemde is echter, als je wat gaat zoeken op internet kom ik in de cache van Google volgende pagina tegen met een tabel die zegt dat men reader wel SDHC ondersteunt ...

Ik heb voor alle zekerheid de firmware patch die daar ter beschikking staat afgehaald maar nu doet men card-reader (versie 20-90-00162) echt helemaal niets meer O-) ; zelfs geen 512 MB kaartje lezen ... nieuwe kopen dus!
Pagina: 1