Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1991
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 18:42
Hallo,

ik had een vraagje ik heb mijn laptop (Fujitsu Siemens Amilo pi2530) aangesloten op mijn tv (Samsung LE26R82B).
Dit heb ik gedaan via VGA-VGA en het werkt perfect alleen wat moet ik doen om het geluid uit mijn tv te laten komen ipv mijn laptop.

Alvast bedankt en respect voor diegene met mogelijke oplossingen.

Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

via hdmi verbinden of een audio tulp of jack van je laptop in je tv ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 11:04

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Je moet een audiokabel van je laptop naar je tv laten lopen. Waarschijnlijk gewoon een audio RCA kabel op je headphone-out van je laptop verbinden met de RCA-in van je samsung tv.

Een andere mogelijkheid is, als je laptop een hdmi-out aansluiting heeft, deze gewoon aan te sluiten op de tv. Hier wordt namelijk beeld en geluid door gezonden.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1991
Is het verschil tussen VGA en hdmi groot, qua beeld en geluid? want anders ga ik toch overwegen om een hdmi videokaart in mijn pc te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Nee.

Als de resolutie hetzelfde is is er nouwelijk verschil. Koop gewoon een jack - tulp kabel en plug die in je tv of versterker. Dan ben je voor 3 euro klaar ipv hdmi kabel + videokaart :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1991
Ok want ik kijk namelijk wel eens wedstrijden via eredivisielive.nl en wou dit dan via mijn laptop op mijn tv doen maar als het toch geen verschil maakt dan doe ik het wel via vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Geen vraag is te "dom" voor GoT, maar we verwachten wel dat je zelf doet wat je kunt voordat je hier een topic opent. Daar hoort bijvoorbeeld bij dat je op Wikipedia gaat kijken naar wat begrippen inhouden, of zoekt naar informatie over een zekere vergelijking.
it heb ik gedaan via VGA-VGA en het werkt perfect alleen wat moet ik doen om het geluid uit mijn tv te laten komen ipv mijn laptop.
Wikipedia: Video Graphics Array

VGA is een beeld(kabel)standaard. Geen geluid. Je hebt dus een kabel nodig die geluid draagt. Welke dat is hangt af van wat op je laptop en TV beschikbaar is.
Is het verschil tussen VGA en hdmi groot, qua beeld en geluid? want anders ga ik toch overwegen om een hdmi videokaart in mijn pc te plaatsen.
Zoek eens op hdmi vga kwaliteit of hdmi vga quality. Dan vind je er meer dan genoeg over. Objectief is - mits je alles op native resolutie doet - HDMI beter want digitaal en 1:1 pixel aansturing. Of je er subjectief iets van merkt hangt af van veel zaken, niet in de laatste plaats jezelf. Maar ook dit was prima zelf te vinden geweest.

Omdat uit je posts niet blijkt dat je zelf hier moeite in gestoken hebt gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.