Toon posts:

[Vista] Alle data weg door gepartitioneerd station

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb een kennis die mij om wat hulp vroeg met zijn Vista-pc. Hij had laatste een externe schijf van seagate aangeschaft welke elke dag een backup maakt om 10:00, althans volgens de utility zelf. Nu heb ik zelf niet per map gechecked of idd de backup die gemaakt moest worden ook echt identiek qua GB's is aan de backup die op de seagate-schijf staat. Ik checkde de C:\docu~1 en deze was 1.21 GB en op de seagte-schijf toevallig ook, echter mist hij heel veel bestanden ;(

Nu blijkt, nadat ik een herinstallatie heb gedaan dat NIET alle bestanden zijn gebackupped. Kan ik dit nog enigszins recoveren? De schijf is tijdens de installatie van Windows Vista snel geformatteerd en wil dus ff weten of dit mogelijk is met bv Easy Recovery van Ontrack, of iets anders.

:(

Shit happens, maarja....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet niet wat het de laatste tijd is, maar iedereen schijnt onnadenkend, zonder backups te hebben hun systemen te wissen of te herinstalleren. Op het ogenblik lijkt het wel een wildgroei aan dergelijke topics als deze.

Ik begrijp dat er paniek is, al je data of in iedergeval een deel daaran is verdwenen. In een dergelijk geval is het zaak het hoofd koel te houden en naar mogelijke oplossingen te zoeken en dit is niet het punt om maar direct een nieuw topic te openen.

Lees eerst eens de FAQ's van dit subforum door, er worden genoeg recover opties aangedragen. Programma's als Get Data Back kunnen veelal bijna alle zo niet alle data recoveren op het moment dat een hardeschijf geformateerd is.

Daarnaast heeft TERW_DAN, mijn collega mod, speciaal voor discussies over datarecovery een topic in het leven geroepen welke wij sticky direct onder de FAQ's hebben geplaatst. Ga eerst eens dee informatie tot je nemen, blijven er dan nog vragen over voel je dan vrij een reactie in het laatst genoemde topic te plaatsen of als dit niet in het topic past een eigen topic te openen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.