[SEO] Linkbuilding websites tips

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 15:22
Dag Tweakers,

Tegenwoordig kan iedereen een goede website maken. Waarbij de SEO scores super goed zijn. Dit zelfs in combinatie met een goed CMS of een goede webshop. HIer bestaan zeer goede tools voor op internet. Kijk bijvoorbeeld eens op Lipperhey. Je kan zo stapje voor stapje je website je website verbeteren.

Maar nu komt het moeilijke de populairiteit van je website. Dit wordt gemeten aan de aan de hand van het aantal inkomende links. Nu weet ik uit testen dat je beter een goede link kan hebben. Dit houd in van een sterk domein en met goede anchor tekst.

Nu ben ik opzoek naar website waar ik dit kan doen.

Sites die ik tot nu toe heb gevonden zijn:

startpagina.nl ( Je moet er wel veel achteraan)
hotforg ( Alleen aanmelden)
De Beste ( Email bevestiging door klikken naartip ons)
Mijn Bericht
Link Toevoegen ( Volgens mij wordt er wel verwacht dat je een link toevoegd )
Nu jij je kan hier berichten toevoegen en deze linken je eigen website.
De Goedkoopste ( Email bevestiging door klikken naartip ons)

Wat ook goed helpt is het aanmaken van een sitemap. Deze kun je aanmelden via Google webmaster Tools Link .

Weten jullie nog meer sites? Ik zal het forum in de gaten houden en deze post steeds een edit geven bij een goede link!

Wie helpt mee?

[ Voor 17% gewijzigd door JoostMartijn op 04-11-2009 08:45 ]

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het idee achter linkbuilding niet dat je populair wordt omdat mensen je vinden en daardoor interessant vinden om naar je te linken? Dit soort websites gebruiken als linkfarms is natuurlijk geen doel op zich?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
Je hebt gelijk! Dat is precies het doel van link building. Maar om dat in de eerste instatie te bewerkstelligen moet je eerst wel gevonden worden. Hierdoor is naast een goede website een aantal links naar je website om gevonden te worden belangrijk. Ik ben opzoek naar deze sites. Als je bijvoorbeeld je link toevoegd op hotfrog is dezelfde dag je pagina nog geindexeerd door Google.

Daarnaast gaat het volgens mij alleen om de kwaliteit van links waarbij 'organische' links het belangrijkste zijn.

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Linkbuilding is een legitieme manier om je website te boosten in google, pas alleen wel op dat je het op een nette manier doet. Betaalde links zijn uit den boze wat dat aangaat.

Probeer verder in indexen als DMOZ en dergelijke te komen, veel sites gebruiken deze index als database om hun site te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
Heb je ook nog tips lester?

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 20:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

DMOZ is bijna onmogelijk om in te komen (je krijgt vaak totaal geen reactie). Ook zijn dit soort sites voor je 'pagerank' niet zo interessant, aangezien ze vaak zo enorm veel links plaatsen. Een mooie positie op een startpagina dochter is op zichzelf wel weer interessant, aangezien je er nog best wel wat traffic direct door krijgt.

Beste links zijn van sites in je branche, en een mooie manier om deze te vinden is om te kijken wie en wat er allemaal naar je concurrenten linkt. (Door bijv link:www.concurrent.nl in google te gooien).

Stel je voor je hebt een restaurant, dan is een link van een bekend kook blog met een artikel eromheen véél interessanter dan een link vanaf www.megalinktop50.nl/100000kooklinks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
JoostMartijn schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:58:
Sites die ik tot nu toe heb gevonden zijn:
[..]
Weten jullie nog meer sites?
Ik snap eigenlijk de achtergrond van dit topic niet. Wil je hier een lijstje creëren met sites zoals startpagina? Zo ja, waarom heb je er dan niet meer dan drie? Je kunt er toch wel meer vinden dan drie? Wil je dat het forum de moeite voor je doet? Of gaat het je om 'goeie' sites en heb je er daarom niet mee dan drie? Maar wat zijn dan de criteria? En waarom neem je lesters suggestie van DMOZ er niet in op?

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 22:09
Koetjeboe schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:46:
DMOZ is bijna onmogelijk om in te komen (je krijgt vaak totaal geen reactie). Ook zijn dit soort sites voor je 'pagerank' niet zo interessant, aangezien ze vaak zo enorm veel links plaatsen. Een mooie positie op een startpagina dochter is op zichzelf wel weer interessant, aangezien je er nog best wel wat traffic direct door krijgt.
Niet mee eens, dan deugen je verzoeken niet of is de betreffende moderator corrupt (is speciaal klachtenpunt voor bij DMOZ).

DMOZ maakt behoorlijk uit, sommige categorieën zijn PR5 of PR6 en geven je solide linkjuice. 1 DMOZ link kan je website al naar de eerste pagina op Google torpederen. Google en Bing vertrouwen DMOZ zelfs zo erg dat ze soms gebruik maken van de DMOZ descriptions bij resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
Waar ik eigenlijk naar opzoek ben zijn een aantal website's waar je makelijk je link kan toevoegen zodat Google Sneller je pagina gaat indexeren.

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoostMartijn schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:28:
Waar ik eigenlijk naar opzoek ben zijn een aantal website's waar je makelijk je link kan toevoegen zodat Google Sneller je pagina gaat indexeren.
Zorg dat je pagina's zo interessant zijn dat hoog gerankte websites ernaar gaan linken als bron of referentie. Dat scoort punten.

Die trucjes van vroeger werken niet zo goed meer. Jij bent webmaster? Jij zorgt maar dat er een interessant pad is naar jouw websites. Dat is wat zoekmachines ervan (moeten) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
Beste Cheatah,

Ja, het enige probleem is. Je kan nog zo'n goede website maken. Als hij niet gevonden wordt gaat er ook niemand er naar linken, omdat het een onbekende website is!. Dit topic is juist bedoeld om via een paar eenvoudig aan te maken linkjes. Je website de eerste boost te geven en daar het 'internet' het werk laten doen.

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt dat er een wonder gebeurt.

Of nee, eigenlijk wil je cheaten, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat een website om de verkeerde redenen populair wordt. Bekijk het eens vanuit een persoon die iets zoekt. Wil die persoon pagina's zien van mensen die allerlei vage sites naar zich hebben linken? Of willen ze iets vinden waar belangrijke websites naar refereren als kennisbron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:38
Probeer site's als digg.com eens ;)
Denk dat je binnen een paar uur gevonden bent en de volgende dag geindexeerd bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Maaark schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:05:
Probeer site's als digg.com eens ;)
Denk dat je binnen een paar uur gevonden bent en de volgende dag geindexeerd bent..
mja, maar zodra je daar op de voorpagina staat heb je grote kans dat je ook in een dag door je datalimiet heen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:38
Ow, daar had ik niet aan gedacht :P
Maar als degene een lekker datalimiet heeft kan het toch best goed helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
Jullie snappen mijn niet helemaal. Ik wil de boel niet oplichten of dikke linkbuilding campages opzetten. Ik wil op een paar plekken waar het makkelijk kan even een link toevoegen zodat het eerste zetje gegeven is.

Daarna moet het succes bepaald worden door het succes van de website bepaald worden door het concept of content van de website!. Het gaat puur om het eerste zetje.

P.S. eerste post is veranderd!

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap prima wat je wilt, maar je wilt wat iedereen wil.

Een succes maken van je website is eraan werken om de site te promoten, online en offline. Dat is niet "even submitten bij wat websites en hopla je staat ineens bovenaan bij Google".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
Link toevoegen is ook één. Ik heb de link in de orginele post geplaatst!

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:49
* Liegebeest is met Cheetah. Je site goed gelist krijgen is hard werk. Wat dat betreft probeer ik zoveel mogelijk te leren van alle tips op het web.

1. Linkfarms vermijd ik als de pest, dus ook dingen als StartPagina.
2. Zorg voor een kloppende sitemap.xml en robots.txt.
3. Submit beiden bij de webmaster tools van Google, Bing, Yahoo, enz.
4. Zorg voor goede content (uniek, uitgebreid, diepgaand, goede hoeveelheid keywords).
5. Zorg voor goede styling (leesbare tekst voor bots, goed gebruik van H1 t/mH6 en dat soort tags.
6. Zorg voor goede META tags (unieke titels, keywords, descriptions, enz)

Op die fiets word je meteen al goed geïndexeerd en kom je in elk geval voor in de search. Vooral punten 4 en 5 zorgen ook voor een hogere score.

Daarna is het inderdaad zorg om de boel te gaan promoten (forums, visitekaartjes, ingezonden berichten), maar vanzelfsprekend op passende wijze. Dus niet forum spammen, maar relevante links plaatsen in relevante topics. Dat soort dingen.

En als je zo nodig zo hoog mogelijk moet landen, dan kunnen diensten als AdWords je natuurlijk ook helpen. Mijn consulting pagina verschijnt als advertentie in Google bij de relevante onderwerpen. Dat kan je natuurlijk zelf ook doen :)

Helaas is er geen quick win :)

[ Voor 10% gewijzigd door Liegebeest op 09-08-2009 19:19 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
Het is nu denk ik wel duidelijk wat je moet doen om een website het eerste zetje te geven. Ik kwam net bij toevel nog een relevant artikel tegen die ik jullie niet wou onthouden:

http://www.opmax.nl/blog/...snel-indexeren-in-google/

Hier staat precies wat ik bedoel. Dit is een snelle manier om voor het eerst gevonden te worden in Google. Voor de rest moet je inderdaad zelf ergens, en vooral af en toe, een linkje aanmaken of wachten tot dit automatisch gaat door mensen die jouw website leuk, mooi of interesant vinden.

Windsoft

Pagina: 1