[PHP] ID3 tag in MySQL

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 09:40
Dag allemaal.

Zoals velen van jullie heb ik ook een aparte harde schijf met daarop aardig wat MP3's (> 30000). Deze zijn allemaal voorzien van een ID3 tag. Mijn collega en ik willen deze database gaan gebruiken voor onze radio-uitzendingen.

Deze MP3's wil ik allemaal online hebben staan in een database, MySQL. Dit betreft dan puur en alleen de info uit de tag en niet de MP3 zelf. Die ruimte heb ik niet ;)

Nu zijn er misschien scripts die je lokale schijf afzoeken (inclusief subdirs) en die de tag in de database gooien, maar...niet gevonden. Een andere optie is eventueel de tags converteren naar een CSV bestand en die handmatig importeren. Nu gebruik ik een "dir" export van de submappen. Werkt ook met Ctrl+F maar uiteraard worden alleen de bestandsnamen weergegeven.

Ik heb al aardig wat scripts gevonden die het gedeeltelijk doen, maar niet volledig wat ik wil.

- Alleen ID3 tag info in de database
- Simpel zoeksysteempje
- PHP / MySQL

Er hoeft geen inlog -en admingedeelte in de zitten. Bij een update gooi ik de database leeg en vul ik hem opnieuw.

Heeft iemand al een script in zijn of haar bezit wat dit kan??

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik weet niet precies waarop je hebt gezocht, maar als je je problemen in stapjes opbreekt, dan moet je toch een heel eind komen?

- [google=export id3]
- [google=import csv in mysql]
- [google=php search query mysql]

?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 09:40
Klopt, en dat heb ik ook gedaan.

Datgene wat ik gevonden heb doet alleen tag > CSV in 1 map (en dus geen submappen). Het uploaden in een database gaat nog goed, maar dan!?? Ik heb absoluut geen PHP programmeur en moet het echt hebben van standaard scripts.

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Aangezien PRG gaat om 't zelf bouwen en hulp daarbij, ga je hier niet veel hulp vinden bij het zoeken naar standaard scripts. Je moet natuurlijk zelf ook wat moeite doen als je iets wilt bereiken.

Door simpelweg te [google=PHP mp3 database] kwam ik onder andere http://www.hotscripts.com...3-database-of-the-future/ tegen... Succes met verder zoeken, want dit is niet waar PRG voor is bedoeld.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.