Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Is er al een tweaker in geslaagd uit te maken in welke mate GPS, 3G, bluetooth en Wifi bijdragen tot het stroomverbruik van de huidige generatie Android smartphones?

Suggestie (hopelijk heeft iemand hier tijd voor en zin in):
1. installeer Battery Graph ( http://www.pocketpicks.co...ew-battery-graph-android/ )
2. laad phone volledig op
3. zet 1 van de te meten stroomverbruikers aan (gps/3G/wifi/BT) en maak verbinding indien nodig (BT, WIFI)
4. wacht 2u
5. zet stroomverbruiker weer af
6. herhaal 2-5 met de andere stroomverbruikers
7. post battery graph op Tweakers.net :)

(ik zou het zelf doen mocht ik al een Android phone hebben, maar ik ben nog aan het wachten tot de Samsung Galaxy beschikbaar wordt in België)

<edit>

verwachte resultaten: (na lezen op fora van Palm Pre en iPhone)
grootste drain: 3G, GPS
medium drain: BT
kleinste drain: wifi

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 04-08-2009 11:53 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Van veel naar weinig: 3G, wifi, Bluetooth en dan GPS. Kijk maar naar de vermogens onder andere. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Dryhte
Tja ik heb op andere fora gelezen dat de wifi chips van tegenwoordig erg zuinig zijn... Anderzijds merk ik zelf erg veel batterijverbruik (op mijn gsm) als ik BT laat aanstaan.

En GPS... ben je er zeker van dat dat nog 't minst van al gebruikt? Lijkt me vreemd...

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:41

nielsvv

100% Afol

Bij mij staat enkel 3G altijd aan, en haal maximum 2dagen. Als ik bij instellingen gps aanzet, haal ik nog geen dag!

Bricklink Store - Steam

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja het is ook wel interssant als je die verbindingen dan ook aadwerkelijk gaat gebruiken, dan kun je helemaal wat zinnigs erover zeggen.

• Dryhte
Ook het verbruik wanneer je de verbindingen niet gebruikt is interessant. Je bent nooit een hele dag aan het downloaden via 3G of wifi, maar toch verbruikt het extra stroom.

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Als ik niet aan het internetten ben zet ik altijd even APNdroid aan om mijn 3G te blokkeren..! Scheelt veel stroom en je bent toch gewoon bereikbaar via foon of sms..

Verwijderd

op youtube staat er een filmpje over, ik denk dat je het vindt als je zoekt naar "developing for life, battery life that is" ofzoiets.. Een van de Google I/O filmpjes over programmeren met de SDK, daarin staan waarden voor de verschillende atenna's, in gebruik/idle/...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

adgjm schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:37:
Als ik niet aan het internetten ben zet ik altijd even APNdroid aan om mijn 3G te blokkeren..! Scheelt veel stroom en je bent toch gewoon bereikbaar via foon of sms..
uh kan ook gewoon in je instellingen of ben ik nu zo dom? 8)7

• Dryhte
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:32:
op youtube staat er een filmpje over, ik denk dat je het vindt als je zoekt naar "developing for life, battery life that is" ofzoiets.. Een van de Google I/O filmpjes over programmeren met de SDK, daarin staan waarden voor de verschillende atenna's, in gebruik/idle/...
Interessant. Dank je.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 22:40

tweakerbee

dus..?

GoldenSample schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:41:
[...]

uh kan ook gewoon in je instellingen of ben ik nu zo dom? 8)7
Je kunt je data niet helemaal uitschakelen (behalve door een verkeerde APN in te stellen). Je kunt wel naar 2G downgraden (GPRS). Dat is ook zuiniger, maar veel langzamer.

Ik draai tegenwoordig met wifi, BT, GPS en 3G aan. Red het altijd een ruime dag. Soms bijna twee, als ik niet bel en niet teveel speel.

You can't have everything. Where would you put it?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:30

aKra

Intentionally left blank.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:32:
http://www.youtube.com/watch?v=OUemfrKe65c

Intentionally left blank.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
In dat filmpje kan je mooi ziet dat 3G zuiniger is dan Wifi, wat ook logisch is. Bluetooth staat er niet bij.

Afbeeldingslocatie: http://images.onlinebase.nl/wheredoesitallgo.jpg

Coïtus ergo sum

Pagina: 1