Toon posts:

migreren 2000 domein naar een andere 2003 domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen wat het beste is voor onderstaande migratie.

Wij hebben een 2003 domein (native 2000) en een 2000 domein. De gebruiker op het 200 domein zijn
ook al aangemaakt op het 2003 domein, omdat deze gebruikers met behulp van Terminal servers ook
werkzaam zijn op het 2003 domein. Nu willen wij graag het 2000 domein (wat 1 lokatie is en waar 1 server staat) migreren naar ons 2003 domein. Aangezien er voor die gebruikers op beide domeinen rechten zijn gekoppeld aan de gebruikers account zouden wij graag de 2 account samenvoegen. Is dit mogelijk? Of is er een andere mogelijkheid dat de rechten van de mappen op de 2000 domein overgezet kunnen worden naar
de account's van de 2003 domein?

Kan iemand ook een kort stappenplan omschrijven hoe dit het best gedaan kan worden.

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ohw wacht ik maak even een migratie plan voor je ;)

Waar zitten jullie zelf aan te denken?

43% of all statistics are worthless.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haaai :)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:03:

Kan iemand ook een kort stappenplan omschrijven hoe dit het best gedaan kan worden.
1) verdiep je in de online documentatie en whitepapers die er zijn over domain migraties.
2) bedenk zelf een aanpak met bovenstaande kennismateriaal, en kijk of dat past bij je wensen
3) draai een test met een Virtuele omgeving om te oefenen.

Daarna komt pas de stap die je nu maakt.
Bij stap één kom je namelijk gelijk het antwoord op je vraag al tegen qua mogelijkheden.

Het is inderdaad niet zo handig om anderen jouw migratieplan in elkaar te laten schroeven zonder dat jij weet wat er nou precies gebeurt en welke handelingen wat doen.
Als je zelf zorgt dat je in ieder geval de technische mogelijkheden doorneemt (en die zijn goed terug te vinden, het halve internet staat vol met migratiehowto's onderhand) praat het ook een stuk makkelijker.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 04-08-2009 11:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik verwacht ook zeker geen migratie plan van iemand.
Ik heb zelf al twee dagen gezocht op internet, maar misschien ben ik daar dan
weer niet zo goed in. Ik heb aardig wat dingen gelezen over migratietools enzo.

Maar kunnen jullie wel antwoord gegeven over dit deel:
Aangezien er voor die gebruikers op beide domeinen rechten zijn gekoppeld aan de gebruikers account zouden wij graag de 2 account samenvoegen. Is dit mogelijk? Of is er een andere mogelijkheid dat de rechten van de mappen op de 2000 domein overgezet kunnen worden naar

Naar mijn idee zullen we hetvolgende moeten doen, maar ik hoop op een betere oplossing
- Domain controler demoten
- Domain controller opnieuw aanmelden op andere domain
- Rechten op mappen aanpassen naar de user van de juiste domein

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 13:18 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Microsoft heeft enkele tools die daarbij kunnen ondersteunen. Kijk even naar de ADMT (Active Directory Migration Tool) en de MFSMT (Microsoft File Server Migration Toolkit). Als je op die twee termen googled kom je wel white papers tegen die de mogelijkheden (en onmogelijkheden) van de tools beschrijven.

Of de tools inzetbaar zijn voor jullie migratie zul je echter zelf uit moeten maken. Wij kennen jouw omgeving niet. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:15:
Aangezien er voor die gebruikers op beide domeinen rechten zijn gekoppeld aan de gebruikers account zouden wij graag de 2 account samenvoegen. Is dit mogelijk? Of is er een andere mogelijkheid dat de rechten van de mappen op de 2000 domein overgezet kunnen worden naar
Als je dus wel over migratietools hebt gelezen dan weet je ook dat jouw voorstel nou niet bepaald de manier is.
demoten van je oude domain doe je (uiteraard) pas als laatste, lijkt me vrij logisch nietwaar? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alt-92 dat kan kloppen.
maar volgens mij is hetgene wat wij willen toch best wel uniek.
Ik wil graag de bestaande user op het oude domein niet overnemen, maar hun users op
het nieuwe domein zouden de rechten moeten krijgen op de mappen. Het geluk is wel
dat we dezelfde inlog accounts hebben gebruikt als bij het oude domein.

Ik moet toegeven dat ik nog niet 100% op de hoogte ben van de mogelijkheden, maar ik hoopte
op deze manier weer wat informatie erbij te winnen, zodat ik iets op papier kan zetten. We laten
het waarschijnlijk toch door iemand uitvoeren, maar we willen zelf ook graag weten welke optie's
er allemaal zijn.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:32:
Nee, alt-92 dat kan kloppen.
maar volgens mij is hetgene wat wij willen toch best wel uniek.
Neuh, niet echt hoor :)

Zet eerst maar eens duidelijk op papier wat er nou echt gedaan moet worden.
Niet gelijk te technisch gaan denken, maar hou het simpel :)

Gaat het om het benaderbaar maken van de domain2000 data?
Dan ben je eigenlijk al klaar met een datacopy en een search & replace op de groups met subinacl.

Pagina: 1