Toon posts:

de search functie werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff een commentje,

kan er bij de search functie niet duidelijk worden aangegeven binnen welke tijdrange er word gezocht.
ik ben namelijk zelf ook webmaster en dat is vaak een van de dingen die ik er als eerst bij bouw.
ik vind het super irritant dat ik bij zoek resultaten de gevonden matches niet default chronologisch krijg opgesomt.

als ik bij de resultaten eerst een match krijg van januari 2000 en pas op plek 14 of later een match van vandaag heb ik vaak al geen zin meer om verder te kijken.

het is best jammer dat die relevantie optie default is geselecteerd, dat vertekend het beeld voor iemand die zoekt :'(

en ehhh kan je niet onload de focus geven het "search" input field is wel zo handig voor een gebruiker.

voor de rest vind ik het een erg goed forum(wil dus ook niet zeiken), alleen jammer dat de gebruikersvriendelijkheid een beetje over het hoofd word gezien bij het 'misschien' meest essentieele deel van het forum.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben namelijk zelf ook webmaster en dat is vaak een van de dingen die ik er als eerst bij bouw.
Dat kan Arjen in de toekomst misschien bij bouwen.
Ik vind het super irritant dat ik bij zoek resultaten de gevonden matches niet default chronologisch krijg opgesomt.
Kleine moeite om sorteren op tijd uit het menuutje te kiezen. Er zijn ook mensen die de voorkeur geven aan relevantie omdat dit meestal de beste zoekresultaten geeft als je bijv. zoekt op hardware problemen.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Wat ik ook irritant vindt is dat als je iets wilt weten over CGI of ASP hij dat niet accepteert...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Op vrijdag 02 maart 2001 02:40 schreef Mastermind het volgende:
Wat ik ook irritant vindt is dat als je iets wilt weten over CGI of ASP hij dat niet accepteert...
Zoek dan op inhoud, dat kan namelijk wel met woorden van minder dan 4 letters :)

Bericht hierboven

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Op vrijdag 02 maart 2001 02:00 schreef jr.vasquez het volgende:
kan er bij de search functie niet duidelijk worden aangegeven binnen welke tijdrange er word gezocht.
Is handig en staat inderdaad op het lijstje voor de verdere uitbouw van de surjtsz

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:53
juist.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 02:36 schreef Femme het volgende:

Kleine moeite om sorteren op tijd uit het menuutje te kiezen. Er zijn ook mensen die de voorkeur geven aan relevantie omdat dit meestal de beste zoekresultaten geeft als je bijv. zoekt op hardware problemen.
ik benader het altijd iets anders, gaat niet om de moeite die het kost maar om de gebruikersvriendelijkheid.

we begrijpen zelf natuurlijk wel hoe het allemaal gebruikt moet worden, dat is ook niet zo moeilijk als je het zelf hebt gebouwd, vraag is alleen of een iets minder gevorderd gebruiker van dit forum dit ook direct door heeft.
lijkt me toch van essentieel belang, zeker daar er de laatste tijd erg veel naar de zoekfunctie word verwezen.

misschien bijdehand, maar dan ben ik wel erg benieuwd waar de combobox die erboven staat dan voor is?
default staat die op zoeken op onderwerp en inhoud en dat lijkt mij soortgelijk aan relevantie, of word elke post handmatig nagelopen om hem vervolgens rating/relevantie mee te geven?

• Femme
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik snap je probleem niet helemaal. Je vindt het blijkbaar een groot punt dat de select box niet default staat op tijd maar op relevantie. Vind ik gek, want wie zegt dat iedereen de voorkeur geeft aan sorteren op tijd ipv relevantie?

Van de gemiddelde tweaker mag je verwachten dat-ie weet wat een select box doet en dat-ie dus ff gaat checken welke opties erin staan. Verschil tussen relevantie en sorteren op tijd lijkt me duidelijk. Verschil tussen 'sorteren' en 'zoeken op' lijkt me ook wel duidelijk. De gemiddelde t.net bezoeker is niet dom en snapt best wel de betekenis van die 4 input velden. Er heeft hier nog nooit iemand de vraag gesteld hoe dat formuliertje werkt (vragen gaan meestal over 4 chars minimum voor zoeken op onderwerp).
default staat die op zoeken op onderwerp en inhoud en dat lijkt mij soortgelijk aan relevantie,
'Zoeken op' is iets anders dan 'sorteren op'. Iedereen die wel eens een search engine zoals Altavista heeft gebruikt weet wat er met sorteren op relevantie wordt bedoeld.
Pagina: 1