[RSS] Javascript vs. ASP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 06:35
Ik gebruik in een aantal websites RSS feeds. Deze worden door ASP opgehaald en verwerkt. Dit levert echter nogal wat problemen op. In de loop der tijd heb ik verschillende methoden gebruikt om de feed op te halen.

Eerst ophalen met object MSXML2.ServerXMLHTTP en dan de ontvangen string in een Microsoft.XMLDOM gooien (of MSXML2.DomDocument). Dit leverde nogal eens time-out problemen op.

Op een gegeven moment kwam ik erachter dat je ook rechtsstreeks in Microsoft.XMLDOM een http adres kan laden. Ook hier kunnen time-outs optreden of nog vervelender dat ie gewoon helemaal niet meer werkt..blijft maar wachten zodat de site niet meer laadt.

Momenteel heb ik een feed bij Elsevier die op deze manier ineens niet meer laadt. Op de regel
code:
1
xmlDoc.load("http://www.elsevier.nl/web/Economie-RSS.htm?output=xml")

krijg ik nu ineens een Access is denied.

Het enige waarmee ik die nog aan de praat krijg is door eerst op te halen met MSXML2.ServerXMLHTTP.6.0, overige versies retourneren vreemd genoeg ook ineens Access is denied.

Ik word er onderhand een beetje moe van en zit te denken om de feeds via Javascript te embedden. Nou heb ik echter vorig jaar gelezen dat als je Native XMLHTTP-ondersteuning uitschakelt dat e.e.a. dan niet meer nodig is. Bij tests hiermee in IE8 blijkt e.e.a. via zo'n Google API echter wel te werken met het vinkje uit.

Mijn vraag is nu: wat is nou de beste methode om zo'n RSS te embedden en waarom dan wel?

En werkt het vanuit Javascript wel overal?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:53
Als ik 'm in mijn browser gooi redirect me naar: http://www.elsevier.nl/web/RSS/Economie-RSS.htm?output=xml

Lost dat het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 06:35
Hmm apart, het was me niet eens opgevallen. Die is dan vannacht gewijzigd kennelijk. Het werkt in ieder geval zo wel! Bedankt!

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:57
Nutcaze schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:05:
Ik word er onderhand een beetje moe van en zit te denken om de feeds via Javascript te embedden. Nou heb ik echter vorig jaar gelezen dat als je Native XMLHTTP-ondersteuning uitschakelt dat e.e.a. dan niet meer nodig is. Bij tests hiermee in IE8 blijkt e.e.a. via zo'n Google API echter wel te werken met het vinkje uit.
Voor zover ik weet kun je met een javascript XMLHTTP request geen extern domein openen (tenminste, niet zonder omweg), dus gaat het met puur js niet lukken om externe feeds weer te geven. Daar komt bij dat het vanuit een SEO oogpunt ook niet handig is als je content niet zichtbaar is zonder javascript en dat als je het serverside parsed je de feed ook kan cachen, wat weer betekend dat je gebruikers minder lang hoeven te wachten op eventuele slome feeds. Ik zou het dus lekker bij ASP houden :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Bedoel je niet jsp vs asp? jsp en asp zijn beide serverside, terwijl javascript clientside is als ik het goed heb..
Verder geen idee over het rss gedeelte :p

[ Voor 72% gewijzigd door J2pc op 04-08-2009 13:15 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh