wel wat vreemd om met zulk idee hier binnen te stormen zonder zelf al wat uitgezocht te hebben.
zulk afstands record is vaak met 802.11b, verdomd grote schotels, versterkers van 1W of sterker, en met een snelheid van slechts 1 of 2 Mbps.
en dan heb je het probleem dat je in belgie voor licentievrij zenden niet meer dan 100mW mag uitzenden met je wifi (beperkt meer wordt gedoogd, maar als er mensen of firma's zijn die daardoor gaan klagen, ga je vrij snel gevonden worden en de rekening krijgn),
je in brussel (of op je ontvangst-locatie) nergens zulke grote schotels kunt plaatsen zonder bouwvergunning,
(afstandrecords zijn vaak in de nevada woestijn op momenten van hackers/computer-bijeenkomsten)
en die 2Mbps is een pak trager dan je gewenste 100Mbps.
pak dan gewoon een adsl2+ abo'tje zonder limiet op je locatie (ja in het land der limieten zijn er ook providers die werken zonder limiet), plemt een servertje neer bij je kennissen in Brussel - voor het zware verkeer dat niet toekomt met 24Mbps en enjoy.
en anders een huurlijntje ofzo eh.
ps: er zijn al mensen geweest die een heel wifi-netwerk hebben gebouwd in die streek of wat meer noordelijker (ik dacht aartselaar) met richtantenne's, licentie's voor hoger zendvermogen, .... .
als je goed google weet te gebruiken, vind je ze wel. (ik zou het ook moeten opzoeken terug, maar omdat jij die info wilt en nog geen moeite hebt gedaan qua eigen onderzoek, mag je het zelf zoeken)
en waarom zou iemand op die manier zijn lijn te brussel moeten delen met jou - een voor hem onbekend persoon? kan of durf je daarvoor een reden te geven en uit te leggen ?
(of wil/kan je geen abo hebben op je eigen naam en locatie?)
ps: ik werk al met kleine richt-antenne's (12dBi) en enkele wifi-ap's met vrienden in de buurt samen aan zoiets, maar de snelheid is over de afstand (een kleine km - maar geen l.o.s.) niet echt heel groot meer. en eerder een leuke poging dan echt bruikbaar...
(en ja bovenbuur, daar doet het me ook aan denken, of aan mensen die denken dat hun draadloos internet ook werkt als ze met de laptop naar zuid-frankrijk gaan - zoals ik meermaals heb meegemaakt in mijn helldesk-periode...)
[
Voor 5% gewijzigd door
soulrider op 05-08-2009 05:17
]