Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] AHCI drivers voor Nvidia chipset?*

Pagina: 1
Acties:

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 20:12
Hallo,

Ik heb problemen met het installeren van Windows Vista x64, de installatie kan niet de juiste drivers vinden.
Na wat google werk heb ik 3 drivers op een dvd gezet om deze tijdens de installatie te laden, dit werkte niet. Ook werd gezegd de IDE emulatie uit te schakelen in de BIOS; alleen deze optie kan ik nergens vinden. Ik maak gebruik van een American Megatrends BIOS, versie R01-B4 (09/11/2008).
Wie weet waar ik de IDE emulatie optie kan vinden, of nog beter weet iemand een andere oplossing om het installatie probleem van Windows Vista te verhelpen?

Mvg,
Jens

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 20:24
Floppy disk? ofwel de drivers in kwestie slipstreamen.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet de "Sata mode" op AHCI zetten. Of iets wat in die richting wijst. HP noemt het "Sata native mode" (en die moet dan op Enabled). Wellicht dat je in die richting iets kunt vinden in het bios.

Maar post de rest van je specs even. In het bijzonder die van je harddisk controller.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 04-08-2009 01:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Magiciano
Icekiller2k6: Ik beschik niet over een floppy station, enkel over 1 dvd station.

sjaakduhuuhl: Hier mijn specs.

Current OS: Windows Vista Home Premium SP1 32-bit
Systeem: Acer Aspire M3640
Processor: Intel Core 2 Quard Q6600 @ 2.4ghz
RAM: 2x2GB DDR2
GPU: geforce 8600 gs 512mb
Moederbord: Acer (Nvidia) MCP73PV
Chipset: geforce 7100 - Rev A2
Southbridge: nforce 630i
LPCIO: ITE IT8718
BIOS: American Megatrents R01-B4 (09/11/2008)
HDD: 2x500GB - WDC WD50 00AAJS-00YFA SCSI Disk Device

Als er meer nodig is hoor ik het wel, alvast bedankt.
Jens

• Icekiller2k6
slipstream dan de nodige drivers in de dvd image....

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de Chipset en/of SATA Raid driver van deze site geprobeerd? (Dat is het driver frame van de acer download site)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

probeer deze eens te downloaden, uitpakken en dan kijken of je wat drivers van de sata/raid op een usb stick kunt zetten. Vervolgens tijdens de install van windows die drivers laden. Als het goed is pakt windows automatisch de driver die correct werkt. Zo niet, dan is het een kwestie van opnieuw de schijf formatteren. Je kunt in ieder geval niets slopen :)

-_-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt me niet echt iets met PMG vandoen te hebben, maar puur met de installatie van je OS en de daarbijbehorende drivers.
move naar Windows Clients

• Magiciano
Sjaak en M2M: Ik heb de drivers geïnstalleerd, en op een USB stick geplaatst. De PC herstart en daarna nogmaals om in boot up menu te komen.
De installatie gaf meteen al aan geen goede drivers te vinden, en het handmatig doorzoeken van de USB stick gaf ook geen resultaten.
Daarnaast heb ik ook nog de volgende files op de USB stick gezet (zonder resultaat):
cdrom.sys
GearspiWDM.sys
NTIDrvr.sys
disk.sys
partmgr.sys

Wat kan ik anders nog doen?
Ik heb nogmaals in mijn bios gekeken het enige betreffende SATA wat ik kan wiijzigen is het volgende:
SATA RAID master 1 enable/disable
SATA RAID slave 1 enable/disable
SATA RAID master 2 enable/disable
SATA RAID slave 2 enable/disable

Zou dit het kunnen zijn?

PS: het plaatsen van de drivers op een dvd werkt ook niet.

• Icekiller2k6
Slipstreamen

Het WIM formaat maakt het slipstreamen van Windows Vista echter ook anders dan bij vorige Windows besturingssystemen.

Bij Windows XP (en eerder) is slipstreamen zo eenvoudig als de installatie CD kopiëren naar de harde schijf om vervolgens de uitgepakte update eroverheen te denderen en het geheel weer op een schijfje branden. Voor de luie medemens was nLite te oplossing om te kunnen slipstreamen in een klik-en-mik interface.

Bij Windows Vista is het helaas niet zo gemakkelijk. Het image dient eerst van de DVD getrokken te worden om vervolgens de update erin te kunnen verwerken. Tenslotte dient deze bijgewerkte versie terug in het imageformaat te worden gegoten om het niet geslipstreamde image te vervangen. De gedetailleerde handleiding is terug te vinden in versie 1.1 van de WAIK (Windows Automated Installation Kit) die ondersteuning biedt voor zowel de oude als de nieuwe kernel. Hieronder staat een gesimplificeerd stappenplan:

Installeer Vista vanaf de originele DVD naar een tweede partitie.Â
Wanneer de Out of Box Experience (OOBE) start (waarbij de gebruikersnaam, de computernaam, etc opgegeven kan worden), druk dan Ctrl-Shift-F3 tegelijkertijd in. Hiermee kom je in Audit mode.
De versie Windows installatie zal herstarten in Audit Mode en Sysprep komt tevoorschijn. (Sluit dit venster niet)
Installeer Service Pack 1
Voer Vsp1cln.exe uit, door de Windows toets op het toetsenbord en de R knop tegelijkertijd in te drukken en de bestandsnaam uit te voeren.
Al die tijd heeft het Sysprep schermpje op de achtergrond gestaan. Selecteer hierin na afloop OOBE, Generalize, en Shut Down the system. Windows Vista zal hierna afsluiten.
Boot het system met Windows PE of een ander besturingssysteem and voer ImageX.exe uit. (te vinden in de WAIK) met de volgende command line opties:imagex /compress maximum /flags “Business” /capture d: c:\install.wim “Windows Vista Business” waarbij d: de partitie is wa drive Vista is installed on and c:\install.wim de locatie waar je het image wilt hebben. Vervang “Business” met de editie die je hebt geslipstreamed. Opties hiervoor zijn HomeBasic, HomePremium, Starter, Ultimate and Enterprise. (Let Op!, gebruik geen spaties)
Vervang het niet geslipstreamede imagebestand op de DVD met het nieuwe imagebestand. Dit is het makkelijkst met UltraISO (Versie 8.0 or hoger) Je kunt in deze stap ook gebruik maken van vLite.
Wanneer je meerdere edities van Windows Vista op één DVD wilt prakken, dan zul je de stappen 1 - 6 voor elke editie op de DVD dienen te herhalen en het commando imagex /append te gebruiken om alle edities in dezelfde install.wim te krijgen.
met andere woorden edit uw iso is met Vlite.. of vraag is aan iemand die er wel iets van kent...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat plannetje van de DVD slipstreamen loopt hier al stuk:
Installeer Vista vanaf de originele DVD naar een tweede partitie.
;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1