Rendement PV polykristalijn / Amorfe panelen

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW-PV-vergelijk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 09:30
Inde diverse topic's duurzame energie is regelmatig het verschil in rendement tussen polykristalijn en Amorfe panelen besproken.

;) Mijn ervaring is dat Amorfe panelen een hoger rendement geven bij diffuus licht! Bij de aanschaf gaf mijn leverantier aan dat Amorfe panelen ca. 8% meer rendement geven dan polikristallijn panelen. In de periode januari 09 tot 23 juli 09 is o.a. via deze site gebleken dat Amorfe panelen inderdaad meer rendement geven dan gemiddeld.
Onlangs heb ik ook een installatie met polykristalijn panelen in gebruik genomen.
Hoeveel meer rendement Amorfe panelen leveren zal de komende maande blijken uit de productiegegevens van beide installaties.
Beide installaties zijn aangesloten op een geijkte bruto productiemeter van liander. De SolarLog is gekalibreerd aan de hand van de bruto productiemeter.

De productiegegevens zijn te zien op de site van sonnenertrag.eu http://www.sonnenertrag.e...de-rijn-nl/4666/4895.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt mij dat deze post in Duurzame Energie deel 16 moest komen? Zoniet, post 'm toch daar maar, je topicstart heeft imo net iets te weinig discussiewaarde om een apart topic nodig te hebben.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.