alternatieve notebook barebones voor compal hel80

Pagina: 1
Acties:

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
(jarig!)
Hee allemaal,

Zit al een tijdje met een laptop met waterschade die niet meer aangaat. Ik denk dat het moederbord kapot is en zat er dus aan te denken het moederbord te vervangen. Vanaf ebay kost dat 150 euro en dan weet ik nog niet zeker of alles het wel doet...

Dus nu zat ik er aan te denken alles uit mijn laptop in een ander barebone te zetten. Op vraag en aanbod is een eal50 te koop bijvoorbeeld en op marktplaats een fl90, denken jullie dat mijn cpu/video/geheugen/hdd etc daar in passen? Of hebben mensen andere ideeen?

tx

[ Voor 16% gewijzigd door Cerebriform op 03-08-2009 23:33 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Tsja, check de specs? Het lijkt me sterk dat je niet ergens een site kan vinden waar compabiliteit terug te vinden is.... Van je GPU weet ik het niet echt, zit die er niet standaard in? Voor de CPU moet je letten op de chipset en het socket. Ik denk niet dat dat een probleem gaat vormen daar de anderen die je noemt nieuwer zijn.

Maargoed, zonder specificaties van je huidige laptop en linkjes naar de barebones beginnen we weinig. Wij hebben ook geen glazenbol.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De EAL50 is gebaseerd op de Intel 915PM-chipset en gaat niet samenwerken met de CPU uit de HEL80, deze heeft een 945PM-chipset. Wat betreft GPU in de HEL80 zit deze op de printplaat en is niet uitwisselbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.powernotebooks.com/specs/images/p15-2/p15-2inside.jpg

Je ziet boven de fan een heatpipe, deze is voor de cooling van de CPU. Onder de fan zie je een andere heatpipe welke richting de GPU gaat.

Wat betreft de FL90; deze barebone is uitgerust met het Santa Rosa-platform, de Intel 965PM-chipset. Deze zal ook niet werken met je CPU, de GPU is wel uitwisselbaar mits er geen vendor lock opzit. Het lijkt me van niet, tenslotte komen jouw notebook de FL90-barebone uit dezelfde fabriek. Er is overigens een MXM-II slot aanwezig voor de GPU.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
DaMarcus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:39:
Wat betreft de FL90; deze barebone is uitgerust met het Santa Rosa-platform, de Intel 965PM-chipset. Deze zal ook niet werken met je CPU
Is die niet gewoon backwards compatible?
nvm :+

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
(jarig!)
Bedankt, heldere en nuttige reacties! :)

Dat klinkt ook alsof ik niet makkelijk de onderdelen die het wel doen kan doorverkopen (m.n. cpu/gpu), omdat niemand die kan gebruiken tenzij ze zelf een hel80 hebben. Enige optie die dan overblijft is nieuw mobo kopen. Heb ook wel gehoord dat er een zekering kan doorbranden bij waterschade, of dat een klein batterijtje op het mobo kapot gaat hierbij.

Enige kans dat dat laatste het geval is, of is het mobo van ebay kopen mijn enige optie om nog waarde uit mijn laptop te halen? En denken jullie dat een nieuw mobo installeren zal werken na waterschade?

Hoe dan ook, bedankt voor de reacties.

(ebay link: http://cgi.ebay.com/Compa...MSfp=TL090721163002r24567)