[Audio-->PC]Meerdere audio bronnen naar PC

Pagina: 1
Acties:

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Hallo.

Ten eerste; Ik ben een n__b op het gebied van audio en ik kan verschil niet maken tussen een reciever, controller en mixer, dus bij deze.

Mijn vraag: Ik wil verschillende soorten (nu nog niet duidelijk wat exact) audio apparatuur aan sluiten op mijn PC (via USB 2).

Met audioapparatuur denk aan: el.gitaar, microfoon (XLR) e.d.
Ik wil dus wat meer professioneel spul draaien op mijn computer.

En amplifiers, is dit een alternatief voor een goede boxen.

Welke hardware heb ik hiervoor nodig?

BVD

[ Voor 6% gewijzigd door ChevyVanDude op 03-08-2009 21:56 ]

Als het echt niet anders kan.....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar als je het verschil niet ziet tussen een amplifier (= versterker) en boxen, en dat ook niet ziet tussen een receiver, controller en mixer, dan zou ik me toch eerst eens even inlezen voordat ik uberhaupt een vraag zou stellen.

Verder mag ik hopen dat je snapt dat je lang niet alles naar USB2 kunt converteren qua aansluiting.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Ik snap zo de hele vraag niet.. je wilt een gitaar en een mic aansluiten.. maar je hebt het over versterkers en luidsprekers?

Anyway een goedkope manier is een M-audio fast track usb.. prima dingetje voor zowel instrument als mic over xlr. Verder zit er een analoge uitgang op voor je luidsprekers (met versterker ;))

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Ja, maar het verhaal over gitaar en mic zijn voorbeelden.
Wat ik daarmee bedoelde is dat je normaal gesproken een microfoon (als het XLR is) niet zomaar op een computer kan aansluiten.
Mijn vraag was daarom: welk apparaatje heb je nodig om een willekeurig audioapparaat (bijvoorbeeld dus een microfoon) naar een pc te converteren?

Als het echt niet anders kan.....

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Tascam US-144.

Heeft zo'n beetje iedere connectie. XLR, jack en midi-in voor de mic, gitaar en synthesizer. Analoog, digitaal, midi USB en heaphone-out.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Je kunt niet zomaar elk willekeurig audiosignaal op de pc krijgen met 1 apparaat, er bestaan meerdere aansluitingen en signalen met verschillende doelen. Meest voorkomende voor gewone gebruikers is wel xlr (met of zonder fantoomvoeding), line level of MIDI.
Swagger schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:57:
Tascam US-144.

Heeft zo'n beetje iedere connectie. XLR, jack en midi-in voor de mic, gitaar en synthesizer. Analoog, digitaal, midi USB en heaphone-out.
Inderdaad geen slechte tip deze interface.

Kijk even hier:
http://www.thomann.de/nl/...b_audio_interfaces&oa=smb
http://www.thomann.de/nl/...e_audio_interfaces&oa=smb

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Houd er wel rekening mee dat je uberhaupt enigsinds weet wat je in de toekomst wil gaan aansluiten.
Als je met een gitaar goed resultaat wil heb je namelijk wel een audio interface nodig die het ondersteund om deze direct aan te sluiten. (Hi Z Guitar input).

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 05-08-2009 01:21 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1