• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://dspd.teac.de/fileadmin/redaktion/Bilder1/Bilder_neu/NEU_Pressefotos_010906/WAP/WAP-V6000_72dpi.jpg

Op zoek naar mediaspelers die op audio gebied beter presteren dan gemiddeld kwam ik een Teac tegen.
Qua specs ziet het er prima uit, alleen kom ik nergens tegen op welke chip deze gebaseerd is. Het is wel een Linux based speler. Prijs in de webshop van Teac 299 euri ex. verzenden. Is helaas nog niet leverbaar maar lijkt me wel een potentiële kanshebber. Vooral die FLAC 24/96 intrigeert me, dat klinkt alsof er een degelijke DAC in het apparaat moet zitten. Van Teac zou je dat zomaar kunnen verwachten.

Specifications:
User interface with language selection GB, D, F, I, E, P, TR, NL, SRB, HE, CN
Playback sources USB, Lan, WLan
Video output up to 1080p, rapid search function via fast mode or percent skip function , automatic playback of successive files
Formats: DivX3, 4,5-SD/HD, 6-SD/HD, H264, MPG, MP4, MOV, AVI, TS, DAT, VOB, WMV, ASF, ISO, IFO, MKV (Matroska), DVD menu, sub-titles
Audio with track information (ID3 tags, album cover, file name, etc.)
Formats: AAC, MP4, M4P, AC3 (digital output), DTS (digital output), WAV, PCM, MP3 (ID3), MP3pro, WMA (voice, Lossless, Pro), ASF, Flac, FLAC 24/96
Photo zoom-/rotate function, slide show with background music
Formats: BMP, JPG/JPEG/JPE (EXIF), JPEG 2000, TIF/TIFF (EXIF), GIF, PNG, WDP, HDP
Network access to NFS, Windows authorisation (SMB), UPnP media server
Internet web browser, download torrent, Internet radio, Internet video
Connections
Audio: Line Out, S/PDIF digital outputs optical+coaxial
Video: Composite, HDMI 1.1
USB: USB 2.0 at front/rear (2x)
Lan: Ethernet, Wlan (802. 11n up to 300Mbps)
Supported file system (USB and HDD) FAT32, NTFS, EXT3
Frequency range 20-20.000 Hz, S/N > 95 dB
Voltage 110-230 Volt ~ 50/60 Hz; Standby- Verbrauch ca. 3W (230V)
Dimensions 192 x 180 x 62 mm Wireless AV Player
220 x 43 x 22 mm IR-Fernbedienung
Accessories (included) Installation CD with Twonkymedia UPnP- media server, audio/video and HDMI connecting cable
System requirements internal SATA harddisk or USB storage medium or Lan/Wlan network connection; audio system stereo/surround; video display composite HDMI

Heeft blijkbaar al een paar Awards binnen gehaald (niet helemaal duidelijk hoe er is getest);

Aanvulling: Volgens de testsite van Tomsnetworking is de "lückenlose Musik-Wiedergabe" firmware gepland. Dit betekend gapless afspelen van muziek, en dat heeft tot op heden geen enkele speler. Goed, ze zullen wel een truukje uithalen maar de overige mediaspelers hebben met deze speler, incl. deze firmware, wel het nakijken.

[ Voor 6% gewijzigd door regmaster op 18-08-2009 07:51 ]

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Lijkt mij erg interessant. Volgens mij de enige die flac 24/96 afspeelt. Is nog nergens verkrijgbaar volgens mij.
Alleen erg jammer dat er geen goede afstandsbediening bij zit zoals bij de WAP-8500.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Mediaspelers mogen voortaan in Mediaspelers en HTPC's :)

Dus bij deze een move van LCD naar MSH.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
geinig dingetje

ook dvd-menu ondersteuning :)
ik denk dat HDMI 1.1 goed mee uit de voeten te komen is :)

• Matushki
Inmiddels is de WAP-V6000 hier bij de teac-shop.de te bestellen. :9 Prijs: €349 is ZONDER hdd! Wordt ie toch even duurder weggezet dan eerder werd gedacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Matushki op 30-10-2009 13:59 ]

• regmaster
  • Niet online
Matushki schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:57:
Inmiddels is de WAP-V6000 hier bij de teac-shop.de te bestellen. :9 Prijs: €349 is ZONDER hdd! Wordt ie toch even duurder weggezet dan eerder werd gedacht.
Dat is inderdaad erg jammer, dat doen ze niet slim bij Teac. Aan de andere kant kent de WAP-V6000 maar weinig concurrentie. Nog maar even afwachten dus.

• Matushki
Voor mij is een belangrijk criterium de mogelijkheid om Flac 24/96 af te spelen en mkv's.

Behalve de Teac speelt ook de TVIX M-6600 flac in 24/96 af en volgens mij doet ook de Dune HD Prime 3.0 dit (onbevestigd). De keuze zal voor mij daarom tussen deze 3 gaan. Waarbij de Dune het voordeel heeft van een ingebouwde bluray speler icm een interne (2,5") hdd. Een vergelijking tussen deze drie zou leuk zijn.

weet iemand of de Teac Wap-v6000 ook met de fancy teac afstandbedieningen met lcd scherm kan worden bediend??

[ Voor 85% gewijzigd door Matushki op 02-11-2009 13:51 . Reden: meer info ]

• regmaster
  • Niet online
Matushki schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:52:
Overigens speelt ook de TVIX M-6600 FLAC 24/96 af!
Tja, je hebt afspelen en afspelen. De TVix is slechts bedoeld voor beeldweergave, geluid is daaraan ondergeschikt.

• regmaster
  • Niet online
Matushki schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:52:
Voor mij is een belangrijk criterium de mogelijkheid om Flac 24/96 af te spelen en mkv's.

Behalve de Teac speelt ook de TVIX M-6600 flac in 24/96 af en volgens mij doet ook de Dune HD Prime 3.0 dit (onbevestigd). De keuze zal voor mij daarom tussen deze 3 gaan. Waarbij de Dune het voordeel heeft van een ingebouwde bluray speler icm een interne (2,5") hdd. Een vergelijking tussen deze drie zou leuk zijn.

weet iemand of de Teac Wap-v6000 ook met de fancy teac afstandbedieningen met lcd scherm kan worden bediend??
Kijk hier eens... http://dspd.teac.de/filea...WAP-V6000-117-English.pdf
Pagina: 1