Nadat ik een verse installatie gedaan had van Windows7 (RC) ging het super met mijn systeem. Echter toen mijn machine in standby ging (klaarblijkelijk na 30 minuten) kwam mijn machine in een death loop te zitten.
Het OS stuurde machine in een standby modus. Hier kan mijn systeem niet tegen en hield het altijd buiten standby in Vista.
Na anderhalf uur kwam ik bij mijn machine en zag dat hij in een deathloop bezig was. HIj wilde starten maar dit brak hij na 5 seconden af om het weer opnieuw te proberen. Dit heeft hij dus anderhalf uur lang gedaan ( voeding zuur?! )
Hierna heb ik de 2 setjes ram setje voor setje getest met Memtest86+ deze gaven beide 100%. Echter met 4 sticks DDR2 wil de machine niet uit de bios komen. Memtest met 4 sticks heb ik dus nog niet kunnen uitvoeren.
Hij blijft hangen in het scherm "PCI Devices listing", net voordat hij geeft "Verifying DMI Pool data......Updated!"
Wat ik al heb geprobeerd is :
- Bios update, van F12 naar F14.
- DDR voltage van 2.1 naar 2.2 naar 2.3V verhoogt.
- MCH voltage verhoogt met 0.1V
- NB voltage verhoogt met 0.1V
- CPU voltage verhoogt met 0.1V
- DIMM slots met een zacht harige borstel schoongemaakt.
- CMOS reset
Setup :
P35 DS4 rev1.0
Intel Xeon X3350 (Q9450 eq.)
2 setjes 2x2 DDR2 OCZ XTC PC2-6400
ANTEC Sonata 3 met 500W voeding
XFX 9800GTX
500GB schijf
Heeft al een jaar lang trouwe dienst geleverd.
Help, de sticks moeten werken namelijk - want dit ging voor de deathloop wél..
Het OS stuurde machine in een standby modus. Hier kan mijn systeem niet tegen en hield het altijd buiten standby in Vista.
Na anderhalf uur kwam ik bij mijn machine en zag dat hij in een deathloop bezig was. HIj wilde starten maar dit brak hij na 5 seconden af om het weer opnieuw te proberen. Dit heeft hij dus anderhalf uur lang gedaan ( voeding zuur?! )
Hierna heb ik de 2 setjes ram setje voor setje getest met Memtest86+ deze gaven beide 100%. Echter met 4 sticks DDR2 wil de machine niet uit de bios komen. Memtest met 4 sticks heb ik dus nog niet kunnen uitvoeren.
Hij blijft hangen in het scherm "PCI Devices listing", net voordat hij geeft "Verifying DMI Pool data......Updated!"
Wat ik al heb geprobeerd is :
- Bios update, van F12 naar F14.
- DDR voltage van 2.1 naar 2.2 naar 2.3V verhoogt.
- MCH voltage verhoogt met 0.1V
- NB voltage verhoogt met 0.1V
- CPU voltage verhoogt met 0.1V
- DIMM slots met een zacht harige borstel schoongemaakt.
- CMOS reset
Setup :
P35 DS4 rev1.0
Intel Xeon X3350 (Q9450 eq.)
2 setjes 2x2 DDR2 OCZ XTC PC2-6400
ANTEC Sonata 3 met 500W voeding
XFX 9800GTX
500GB schijf
Heeft al een jaar lang trouwe dienst geleverd.
Help, de sticks moeten werken namelijk - want dit ging voor de deathloop wél..