[win7] niet verbonden, terwijl ik toch internet heb.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 00:59
Hoi allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik heb nu al een tijdje Windows 7 BETA. Ik vind het allemaal erg fijn werken. Maar net als met mijn vorige windows is er iets mis met het internet. Ik heb gewoon internet, maar volgens mijn computer niet, maar toch wel. In het incoontje in mijn start balk staat er een kruisje door het internet.:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/uploads/th31y0er_2jpg.jpg

En als ik dan op het kruisje klik staat er dat ik Connected ben :

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/uploads/v6uz06iy_4jpg.jpg

Dit vind ik dus erg vreemd.... Ik heb al 2x een driver update gedaan. Ik heb ook al wat rond gegoogled, maar ik kom er gewoon niet uit. De kaart is nog vrij nieuw, dus lijkt mij ook niet kapot.

Heeft iemand van jullie enig idee?

Alvast bedankt,
BlueCola

Editje: Mijn probleem uiteindelijk is dus :

Doordat ik "Geen verbinding" heb kan ik niet delen in mijn netwerk, en dat is zwaar irritant. Ik kan wel dingen bij andere in een map plaatsen, maar zij komen er niet bij mij in....

[ Voor 10% gewijzigd door BlueCola op 04-08-2009 23:08 ]

And that's how one and one makes three.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Misschien omdat het een BETA is?

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je toevallig een moedebord met 2 lan aansluitingen? heb ik hier ook en heb er maar 1 in gebruik, dan staat er voor de 2e een icoontje met niet verbonden.

als je die 2e dan niet gebruikt, gewoon even in je bios of apparaatbeheer uitschakelen en je bent eraf.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nedernakker schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:29:
heb je toevallig een moedebord met 2 lan aansluitingen? heb ik hier ook en heb er maar 1 in gebruik, dan staat er voor de 2e een icoontje met niet verbonden.

als je die 2e dan niet gebruikt, gewoon even in je bios of apparaatbeheer uitschakelen en je bent eraf.
Was ook het eerste wat mij te binnen schoot, maar zoals op de screenshots te zien (wat hij best even had kunnen melden) gaat het om draadloos.
Dus ga ik toch met de eerste opmerking mee... het is Beta!

enne... waarom nog de beta als RC1 uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
Zoals ik al had vermeld in mijn post, dit had ik ook bij mijn vorige windows (XP). Daar ligt het dus niet aan. Ik heb geen RC1 omdat ik dan weer mijn hele computer moet leeggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-cola schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:28:
Zoals ik al had vermeld in mijn post, dit had ik ook bij mijn vorige windows (XP). Daar ligt het dus niet aan. Ik heb geen RC1 omdat ik dan weer mijn hele computer moet leeggooien?
Zit je via een wireless router, wat is de afstand daarvan, gebruik je 802.11N, is je router optimaal geconfigureerd, zit je in de "knel" met buurt routers/adapters, kanalen etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
Ja, ik zit in de knel met andere routers heb ook vaak de channel moeten veranderen. De router is een xperia box van kpn, helaas. Maar ik ben wel connected, en heb internet. Alleen staat er van niet. En daardoor kan ik bijv. geen bestanden delen in mijn netwerkt thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-cola schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:37:
Ja, ik zit in de knel met andere routers heb ook vaak de channel moeten veranderen. De router is een xperia box van kpn, helaas. Maar ik ben wel connected, en heb internet. Alleen staat er van niet. En daardoor kan ik bijv. geen bestanden delen in mijn netwerkt thuis.
Connected wil niet zeggen dat je een stabiele verbinding hebt. Wat als je een langere ping log maakt naar je router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
offtopic:
[quote]Blue-cola schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:37:
De router is een xperia box van kpn, helaas.[/quote]

Tel je zegeningen. De siemens SX551 of 552 of 553 zijn volgens mij echt de betere routers die je kan hebben. Enorme configuratiemogelijkheiden. Tenzij je natuurlijk een thomson hebt. Zo te zien een SX551 :) Ik heb een thomson st706 van Online: waardeloos apparaat.

pingen met meer dan 4 regels doe je zo:
cmd.exe starten
ping hier.een.ip.adres -t

ben je hem beu, dan doe je:
ctrl+c

[ Voor 18% gewijzigd door Barleone op 04-08-2009 00:19 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik zou het gewoon een bug noemen en me er geen zorgen over maken, zolang het doet wat jij wil, maakt het toch niet uit wat dat ding blaat ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft een vraag over hoe jouw besturingssysteem (software) de status van je netwerk (netwerk...) weergeeft in vredesnaam met Overige Hardware te maken :?
-des te meer aangezien je geen woord vuil maakt aan welke hardware het dan zou betreffen :o

Aangezien je netwerkverbinding blijkbaar prima bruikbaar is heb je ook geen netwerkprobleem, dus ik verplaats dit naar Windows Clients ivm OS weergave. Of je topic daar een lang leven beschoren is betwijfel ik gezien er weinig inzet uit je topicstart blijkt, maar dat is ter beoordeling van de WC mods.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 04-08-2009 00:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGB4rn schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:15:
ik zou het gewoon een bug noemen en me er geen zorgen over maken, zolang het doet wat jij wil, maakt het toch niet uit wat dat ding blaat ?
Heb hetzelfde sinds VistaSP2 met een wireless bakje die een slechte ontvangst heeft, geen vebinding aangeven maar wel internet hebben. Het is irritant omdat je vaak bij een "kruisje" de neiging heb om even de router te checken of mijn wired doos :)

Helaas moet ik een wired verbinding gaan maken via LAN over stroom, maar goed, alles beter dan 170Mbit N draft melding krijen die continu weg valt. Mogelijk ook een oplossing voor TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb het in XP ook al zo vaak gehad toen ik nog wlan had dat ik dat icoontje zag met een rood kruisje maar dat alles het prima deed qua netwerk en internet. :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
Barleone schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:02:
offtopic:
[quote]Blue-cola schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:37:
De router is een xperia box van kpn, helaas.[/quote]

Tel je zegeningen. De siemens SX551 of 552 of 553 zijn volgens mij echt de betere routers die je kan hebben. Enorme configuratiemogelijkheiden. Tenzij je natuurlijk een thomson hebt. Zo te zien een SX551 :) Ik heb een thomson st706 van Online: waardeloos apparaat.

pingen met meer dan 4 regels doe je zo:
cmd.exe starten
ping hier.een.ip.adres -t

ben je hem beu, dan doe je:
ctrl+c
Verbinding is stabiel volgens mij :

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/uploads/x649n5rp_5jpg.jpg

De router zelf is misschien wel goed, maar het internet van KPN is gewoon ***. Valt heel vaak weg. Dan bel je ze op en dan zeggen ze dat ze wel even je channel veranderen.
BGB4rn schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:15:
Dat is juist het probleem. Doordat ik "Geen verbinding" heb kan ik niet delen in mijn netwerk, en dat is zwaar irritant. Ik kan wel dingen bij andere in een map plaatsen, maar zij komen er niet bij mij in....

[ Voor 27% gewijzigd door BlueCola op 04-08-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Je pingtijden zijn wel erg hoog hoor. Kijk maar naar mijn stats (gemiddeld 7ms):
Ping-statistieken voor 192.168.1.254:
    Pakketten: verzonden = 329, ontvangen = 329, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 2ms, Maximum = 168ms, Gemiddelde = 7ms
De router zelf is misschien wel goed, maar het internet van KPN is gewoon ***. Valt heel vaak weg. Dan bel je ze op en dan zeggen ze dat ze wel even je channel veranderen.
Hm, ik heb dan toch wel veel betere ervaringen met KPN. Blijkbaar woon ik in een beter stukje Nederland ;)
Dat is juist het probleem. Doordat ik "Geen verbinding" heb kan ik niet delen in mijn netwerk, en dat is zwaar irritant. Ik kan wel dingen bij andere in een map plaatsen, maar zij komen er niet bij mij in....
Misschien is dat probleem handig om in je TS te zetten. We zitten hier allemaal ons af te vragen wat nou eigenlijk je probleem is.
suc6 :)

[ Voor 80% gewijzigd door Barleone op 04-08-2009 14:19 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
Barleone schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

Je pingtijden zijn wel erg hoog hoor. Kijk maar naar mijn stats (gemiddeld 7ms):
Ping-statistieken voor 192.168.1.254:
    Pakketten: verzonden = 329, ontvangen = 329, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 2ms, Maximum = 168ms, Gemiddelde = 7ms

[...]

Hm, ik heb dan toch wel veel betere ervaringen met KPN. Blijkbaar woon ik in een beter stukje Nederland ;)

[...]

Misschien is dat probleem handig om in je TS te zetten. We zitten hier allemaal ons af te vragen wat nou eigenlijk je probleem is.
suc6 :)
Stom, was ik er vergeten bij ze zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10
Wat ik mij afvraag....waarom draai je nog de Beta versie van Windows 7 aangezien die officieel vanaf 1 augustus elke 2 uur gaat rebooten...? Ik zeg upgraden naar de RC en dan nog eens proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Heb je een image waar sysprep op is uitgevoerd?
Vista had een bug dat als je sysprep uitvoert dat onder bepaalde omstandigheden de service voor detectie van het netwerk stil kwam te liggen waarbij het netwerk wel gewoon bleef functioneren. Deze moest je dan handmatig in de audit mode weer starten.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 05-08-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
TheVMaster schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:32:
Wat ik mij afvraag....waarom draai je nog de Beta versie van Windows 7 aangezien die officieel vanaf 1 augustus elke 2 uur gaat rebooten...? Ik zeg upgraden naar de RC en dan nog eens proberen :+
Als ik upgrade naar RC1, dan moet ik toch me PC formateren en alles eropnieuw op zetten?
Trommelrem schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:53:
Heb je een image waar sysprep op is uitgevoerd?
Vista had een bug dat als je sysprep uitvoert dat onder bepaalde omstandigheden de service voor detectie van het netwerk stil kwam te liggen waarbij het netwerk wel gewoon bleef functioneren. Deze moest je dan handmatig in de audit mode weer starten.
Ik snap echt niet wat je bedoelt. Zo goed ben ik er nou ook weer niet in :+

[ Voor 37% gewijzigd door BlueCola op 05-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Blue-cola schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:44:

Ik snap echt niet wat je bedoelt. Zo goed ben ik er nou ook weer niet in :+
Dan heb je wellicht geen selfsysprepped image. Je kunt voor de grap je installatie in de audit modus gooien en kijken of je daarin wel de service om netwerken te detecteren kunt inschakelen. In principe blijft deze service ook actief nadat je het image weer sluit.

Dacht dat het control-shift-F3 tijdens de OOBE. Kan ook alt-shift-F3 zijn. Iig iets met de F3 toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Het werkt toch, dus wat is het probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10
Blue-cola schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:44:
[...]

Als ik upgrade naar RC1, dan moet ik toch me PC formateren en alles eropnieuw op zetten?
Eh....Als je upgrade naar de Release Candidate van Windows 7 is het inderdaad verstandig om een clean install te doen (format + opnieuw te beginnen), maar als het goed is wist je dat voordat je uberhaupt met de beta aan de slag gegaan bent.

Aangezien de Beta het officieel niet meer doet na 1 augustus vraag ik me dus af of je uberhaupt wel de officiele beta (Build 7000) hebt draaien. Wat zie je staan als je via Start -> WINVER (en dan enter) intypt achter Version 6.1. En dan doel ik op dat getal achter Build...
Pagina: 1