Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd bericht in Gmail

Pagina: 1
Acties:

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 17:05
Misschien is het helemaal niets bijzonders, maar ik zie sinds een paar weken heel sporadisch een vreemde terugkerende boodschap in de Gmail-interface. Het lijkt op een bericht van Gmail, maar er wordt een mailadres genoemd dat ik niet gebruik. Hier een screenshot: http://img530.imageshack.us/i/gmailweird.gif/

De accountnaam van het Spymac-mailadres is hetzelfde als die van mijn Gmail-adres. Kan me vaag herinneren dat ik me járen geleden eens op die site inschreef toen ze nog een grote gratis mailbox boden, misschien onder de genoemde accountnaam. Echter nooit veel mee gedaan, heb ook geen inloggegevens meer. Denk niet dat ik toen al Gmail had. Spymac heeft intussen blijkbaar wat veranderingen ondergaan: http://www.twistermc.com/blog/2007/08/05/spymac/

Avira Antivir, Spybot en HijackThis vinden geen gekke dingen op mijn pc en ik gebruik bijvoorbeeld geen Gmail-tweak-addons. Ik heb Firefox 3.5.1 en een firewall.

Mijn vraag: is het kwaadaardig of onschuldig?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bij je Google Account opties kan je instellen dat je een wachtwoord vergeten email wilt gebruiken. Deze verwijderen en je bent er vanaf.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zo te zien heb je ooit bij het aanmaken van de @gmail spymac als backup emailadres ingevult. Wanneer je je wachtwoord kwijt bent kan je ervoor kiezen dat hiernaartoe een heractivatiemail gestuurd wordt, zodat je weer toegang hebt tot gmail. Pas hem aan of haal hem weg eventueel :)

☻/
/▌
/ \

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Als jij nooit je gmail account aan dat spymac account hebt gekoppeld/gegeven, hoe komen ze er dan aan ?
Misschien gegokt, om gmail gebruikers over te halen gebruik te maken van hun diensten.

Als je er niks mee doet, negeren zou ik zeggen.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

@Yippie: Het heeft niks met spymac te maken, want het is een mededeling van gmail :)

☻/
/▌
/ \

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
@Kixtart: Dat is me inmiddels duidelijk, maar TS schreef dat die dacht nog geen Gmail account te hebben tentijde van het spymac account.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 03-08-2009 19:44 ]

• Randfiguur
Aha, dank! Daar was ik nou niet opgekomen. En ik maar denken dat m'n browser gehijacked was. Verklaart ook waarom ik na woest googelen niks over mijn "probleem" kon vinden.

Vind wel dat Gmail één en ander duidelijker kan communiceren; het is zó lang geleden dat ik dat alternatieve adres instelde...

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Je maakt het moeilijker dan het is :P

Bij het aanmaken van je GMail account heb je als backup (of primaire) adres dat Spymac adres ingevuld.

Gmail vraagt kennelijk af en toe of dat backupadres nog actief is, zodat ALS je een keer je wachtwoord kwijt bent, je dat gemakkelijk via een GELDIG backupadres weer kunt restoren.

Heb zelf tot een paar jaar geleden veel gebruikt gemaakt van een TMFWEB adres, bestaat nu niet meer en daar ben ik al een keer tegenaan gelopen dat ik een of ander wachtwoord kwijt was.. dus die vraag van Gmail is zo gek nog niet :)

Last.FM

• Randfiguur
Oké, het is goed en aardig van Gmail om je op dat secundaire adres te wijzen, maar als je na jaren opeens zonder heldere reden met een oeroud mailadres wordt geconfronteerd, kunnen er alarmbelletjes gaan rinkelen.

Of misschien ben ik gewoon paranoïde, kan natuurlijk ook ;)
Pagina: 1