Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP SP3] Bureaublad pictogrammen verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

er is wel eens vaker wat over geschreven, maar alle oplossingen die daar geopperd werden zijn in mijn geval niet succesvol gebleken.

Het probleem is dat 'opeens' alle bureaublad pictogrammen weg zijn. De taakbalk is er wel gewoon, en alle verdere functionaliteit op de PC is ook normaal. Er zijn geen view-opties van het bureaublad verkeerd ingesteld. De map bureaublad in mijn documenten bevat wel de inhoud van het bureaublad zoals het hoort te zijn.

De oplossing die hier gesteld wordt biedt geen uitkomst.

Wie weet hier raad mee!?

groet!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dit KB-artikel al gezien en al geprobeerd?
De bureaubladpictogrammen ontbreken in Windows XP

Of zoeken op
desktop icons missing xp

Zoeken is schijnbaar ook een hele kunst ;) :D.

[ Voor 58% gewijzigd door Turdie op 03-08-2009 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik zoek al ruim een dag naar een oplossing, maar ik vind niks wat helpt. Zoeken is inderdaad een kunst en die is ook al uitgebreid beoefend ;)

De meeste oplossingen die op google beschreven worden gaan over een compleet leeg bureaublad, dus ook zonder taakbalk. dat komt doordat explorer.exe niet gestart wordt. Dit is bij mij niet het probleem, explorer.exe draait gewoon in de processen. Als ik m kill en opnieuw opstart, komen de iconen niet terug.

Een lijstje van wat ik al geprobeerd heb:
- sfc /scannow -> geen resultaat
- rechtermuisknop -> pictogrammen schikken op -> dit menu is helemaal grijs (bureaublad items weergeven is dus niet aan te zetten)
- de bureaublad items zijn niet verborgen
- in de map opties staat 'alle bestanden weergeven' aan

ik werk dit lijstje on the fly bij als ik iets nieuws probeer...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 22:04 ]

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
misschien heel kort door de bocht, maar gewoon je profiel vernieuwen!??
ff herstarten, inloggen als admin, rename profile name..

opnieuw inloggen en data herstellen van oude profiel! ;)

Verwijderd

Topicstarter
heel goed! ;)

even proberen..

Edit: Ja, dat is gelukt!

maar...

Ik mis functionaliteit op het bureaublad. De optie 'bureaublad pictogrammen weergeven' staat bijvoorbeeld niet in het rechtermuis menu, en ik kan geen bureaublad achtergrond instellen.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 14:07 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11 11:50
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:41:
heel goed! ;)

even proberen..

Edit: Ja, dat is gelukt!

maar...

Ik mis functionaliteit op het bureaublad. De optie 'bureaublad pictogrammen weergeven' staat bijvoorbeeld niet in het rechtermuis menu, en ik kan geen bureaublad achtergrond instellen.
Welke rechten zitten er op je useraccount ? Recent een installatie van Sophos antivirus gezien, waarbij een gebruiker plots Sophosadministrator werd ipv administrator en daardoor ook diverse iconen niet kreeg te zien en snelkoppelingen het onbekend-programma-icoon kregen

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoiMia op 06-08-2009 01:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is administrator account. Sophos is er niet op geinstalleerd. ik maak alleen gebruik van ESET antivirus software.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je een idee wat de oorzaak is van het probleem ? Doe eens een malware scan, voor de zekerheid.
Soms wil een virus nl. bepaalde rechten afnemen, bv. om zijn eigen achtergrond in te stellen die niet te veranderen is.

En misschien is een screenshot ook wel handig ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Is de pc lid van een domein?
Is er een historie van virussen op deze pc?
Gebruik gpedit.msc om te kijken of er opties geconfigureerd zijn (hoort niet zo te zijn op een standaard installatie namelijk), hiermee kan je van alles uit en aanzetten, grote kans dat het daar fout zit.

Verwijderd

Topicstarter
Een virus is het zeker niet. Malware dan ook niet

volledig gescand met nieuwste ESET smart security. Vervolgens met spysweeper en ad-aware. Toen het daarna nog niet weg was geprobeerd met ComboFix (beetje riskant, maargoed)

Mocht allemaal niets helpen...

Er zijn ook geen virussen geweest in de historie, en de PC is lid van een werkgroep. Niet van een domein...

• Mental
(beetje riskant, maargoed)
Que? Waar haal je die 'wijsheid' vandaan?

Ik zeg local policies nalopen (enige waar je niet op gereageerd hebt zegmaar).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

L4m0r schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:31:
[...]

Que? Waar haal je die 'wijsheid' vandaan?
Omdat dat op diverse websites als volgt staat omschreven:
Je gebruikt ComboFix beter niet, tenzij je hierom werd gevraagd door een ervaren Helper. Aangezien ComboFix een krachtige tool is, wordt het tevens ten sterkste afgeraden om enige actie te ondernemen, gebaseerd op de door ComboFix getoonde informatie zonder toezicht van iemand die hiertoe degelijk werd opgeleid. Dit omdat foutief gebruik van deze tool kan leiden tot problemen met de normale werking van je computer.
;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dit omdat foutief gebruik van deze tool kan leiden tot problemen met de normale werking van je computer.
Ik ken zo nog wel een aantal tooltjes die je PC om zeep kunnen helpen. Ooit al eens iemand geprobeerd om met HijackThis gewoon alles te selecteren en op 'Fix it' te klikken ?
Ik wel, de eerste keer dat ik het gebruikte. Niet aan te raden ! :p

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Mental
Voorgaande post heeft onherstelbare schade toegebracht aan mijn verwachtingspatroon van een tweaker.
Luister naar de mod, HELE gevaarlijke software.

[ Voor 79% gewijzigd door Mental op 11-08-2009 10:56 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

And your point is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Heel raar: uiteindelijk bleek dat een plugin van Picasa roet in het eten gooide. Met name de plugin die zorgt voor het vervangen van de standaard windows image viewer.
Pagina: 1