[P5B+eSata+Seagate 1TB] Vista herkent de schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 15:37
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn externe schijf, het gaat hierbij om een: Seagate Freeagent Extreme 1TB met eSata ondersteuning.

Ik heb deze schijf nu een aantal maanden (3 of 4) en deze heeft altijd goed gewerkt op mijn Acer 5930 laptop via eSata.

Nu heb ik vorige week mijn desktop weer geinstalleerd (HD was gecrasht en ivm drukte niet aan toe gekomen om dit eerder te doen) maar nu krijg ik dus de externe schijf niet draaiend op mijn desktop.

Specs:
E6600
P5b Deluxe
2GB OCZ
1x 320 Seagate als primary boot schijf op Sata
1x 500 Samsung data schijfje

Ik ben al 2 dagen er mee aan het uitzoeken wat het nou kan zijn maar ik kom op geen enkele site een goede oplossing tegen.

Meeste mensen hebben een brakke eSata kabel maar deze werkt(e) prima op mijn laptop, dus dat kan het niet zijn.
Verschillende opties in de bios geprobeerd zoals IDE, RAID, AHCI.

Ik heb al tig topics gevonden (ook op andere fora) waarin vermeld wordt dat er veel gezeik is met de P5B eSata poort.

Wie kan me hiermee uit de brand helpen? Ik zou je erg dankbaar zijn.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het werkt hier wel iig. Ik zal even moeten re-booten om de instellingen te noteren./me

De externe HD zal in principe samen met de IDE apparaten op de JMicroncontroller herkent moeten worden (dat impliceert dat sowieso IDE als instelling genomen moet worden. BIOS 1238)

De externe HD zal al wel "aan" moeten staan en de kabel aangesloten.

/me Dat wordt pas morgenochtend.

En ach, ik ben de beroerdste niet, dat is iemand anders. :)

BIOS
Main>IDE Enhanced
Configure as IDE
HD Write Protect Disabled
Time out 35

Dan ander tabblad
Advanced>Onboard
Dev Configuration
J Micron enabled
Controllermode IDE

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 03-08-2009 17:54 . Reden: Een reboot gedaan. ]

ARME AOW’er

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 15:37
ik heb zostraks de laatste drivers gedownload (22-07-09) en opeens werd de schijf herkend in vista. :) blijkbaar had ik dus de oude drivers van JMicron. Moest daarna gelijk weg dus kon even nog geen benchmark draaien en/of tests draaien. Zal HD-Tune wel even draaien en even een aantal grote files kopieëren omdat daar schijnbaar ook veel problemen mee zijn. Als ik straks weer thuis ben zal ik even de resultaten posten. Dit kan ook morgen worden.