Sitecom Gigabit router freq uitkiezen

Pagina: 1
Acties:

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi,

nieuwe router aangeschaft: http://www.twenga.nl/prij...Draadloze-router-484299-0

nieuwe laptop aangeschaft: http://www.laptopshop.nl/...ny-vaio-vgn-sr49vn-h.html

Ik behaal maar een beperkte draadloze snelheid van 5 mbps - 48 mbps
Ook valt mijn draadloos internet heel vaak uit, ik zit ongeveer 5 meter van de router vandaan, wat betreft het internet via de kabel behaal ik gewoon 100 mbps, ik heb al contact opgenomen met de verkoper, en zij vermelden dat ik de frequenties moet aanpassen, de standaard freq voor deze router is 1,7 en 11.
ik neem aan dat ik elke freq mag kiezen wat daar tussen in zit?
Hoe weet ik welke freq het meest geschikt is?

Heeft iemand meer ervaring met dit soort dingen?

Verwijderd

ga in ieder geval op een kanaal zitten waar je buren niet op zitten

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoe kom ik erachter waar mijn buren opzitten?
Ik heb wel een netwerk centrum waar ik alle routers in de buurt kan zien, maar zie ik daar ook de freq's?
Sorry dat ik t vraag, ik ben nu namelijk niet thuis, maar ik zal het thuis gelijk gaan proberen..

Thanks anyway!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Shado-Beatz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:22:
Hoe kom ik erachter waar mijn buren opzitten?
Ik heb wel een netwerk centrum waar ik alle routers in de buurt kan zien, maar zie ik daar ook de freq's?
Sorry dat ik t vraag, ik ben nu namelijk niet thuis, maar ik zal het thuis gelijk gaan proberen..

Thanks anyway!
Over het algemeen kun je het daar niet in zien.
Veel routers bieden de mogelijkheid om automatisch een kanaal te laten kiezen, zodat ze zelf het meest vrije kanaal kiezen. Ook bieden sommige routers de mogelijkheid om de omgeving te scannen zodat je kunt zien wat er in de buurt aan kanalen in gebruik is.

Anders raad ik je aan om eens aan de gang te gaan met bijv. WirelessMonitor van PassMark (is eerste 30 dagen gratis), hiermee kun je zien wat er aan netwerken in de buurt zijn en op welk kanaal.

Succse

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Je kan ook Net Stumbler installeren. Is gratis. Laat meteeen alle netwerken zien. Filter op signaal nivo (-87 is "zwakker" dan -50).... En kiez dus een kanaal die zo zwak mogelijk is. Of eentje ernaast.

Let wel, de kanalen overlappen elkaar wel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Over het algemeen kun je het daar niet in zien.
Hoe kom je hier nou weer bij :?

In Windows Zero Conf krijg je het niet gelijk te zien maar met rechterklik kun je het per netwerk wel inzien, de meeste andere tools tonen het gelijk, en zo niet kun je idd gewoon een app als NetStumbler of Kismet gebruiken die dat wel kan.

Verder zou ik vooral TS aanraden om zich er een beetje in te verdiepen- begin eens bij Wikipedia: Wi-Fi en dus ook Wikipedia: List of WLAN channels , en verder voor hoe het in praktijk werkt een van de vele HOWTOs op www.smallnetbuilder.com

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1