Toon posts:

dvi geeft beter beeld dan hdmi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit eigenlijk niet kan maar bij mij is het wel zo.

Ik heb een computer waarmee ik nu bij 2 verschillende grafische kaarten hetzelfde probleem ondervonden heb.
De samsung 2494hm monitor is nu verbonden via DVI met een radeon 4550 kaart en geeft goed beeld, sluit ik dezelfde setup aan via hdmi dan is 1920 bij 1080 iets onscherp, het flikkert iets. Bij DVI 1920 bij 1080 is het dus geen probleem.

Nuttige tips worden gewaardeerd.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

is je 4550 native HDMI of zit er een converter tussen (DVI->HDMI.)

Scherm zelf kan ook een probleem hebben met de hdmi connector hebben of de kabel. aangezien je het probleem vast kunt stellen op meerdere grafische kaarten reduceert dat de oorzaak van het probleem enorm ;)

Als je googled op je scherm zie je dat er een aantal mensen zijn die klagen over "noise" (meer geluid dan video) dus het kan ook iets zijn dat inherent is aan dit stukje Koreaanse beeldtechniek.

[ Voor 87% gewijzigd door neliz op 03-08-2009 16:51 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
het is native hdmi dus er is geen converter.ik ga eens mijn ps3 hdmi kabel testen. hou jullie op de hoogte.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Edit: Laat ook maar

[ Voor 92% gewijzigd door NATStudent op 03-08-2009 17:09 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Je zegt dat het 'flikkert'' , refreshrate hoger zetten?

Verwijderd

Topicstarter
hm een andere hdmi kabel geeft geen verbetering, het valt me nu ook op dat niet het hele scherm wordt gebruikt er is een rand zichtbaar van ongeveer een halve cm aan alle zijden..alsof het wat vergroot zou moeten worden..

Verwijderd

Topicstarter
het flikkert niet echt maar het is gewoon niet scherp..

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien iets van een monitor driver :S : http://www.samsung.com/nl...4KIQRFV/EDC&menu=download

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
driver is al geinstalleerd.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Een instelling in het aantal hertzen van je monitor in ATi CC

Verwijderd

Topicstarter
he wat raar mijn monitor staat er nu als pnp standaard scherm terwijl ik toch net nog de samsung driver heb gezien??? Opnieuw geinstalleerd maar probleem nog steeds aanwezig. Ik heb toch het idee dat er een instelling niet juist is, omdat het beeld ingekort lijkt te zijn gezien de randen en het feit dat dvi wel werkt.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Heb je niet zo'n auto-sync/-setup knop op je monitor die 't voor je recht kan trekken ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:11:
hm een andere hdmi kabel geeft geen verbetering, het valt me nu ook op dat niet het hele scherm wordt gebruikt er is een rand zichtbaar van ongeveer een halve cm aan alle zijden..alsof het wat vergroot zou moeten worden..
Native Resolution?

Verwijderd

Topicstarter
native is 1920 bij 1080

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
Ik denk dat het scherm niet op z'n native res staat waardoor het opnieuw gescaled/deinterlaced wordt, de timings kloppen iig niet.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Om niet telkens dezelfde vragen te krijgen is dit de monitor waar het om gaat : http://www.samsung.com/nl...LS24KIQRFV/EDC&fullspec=F

Verwijderd

Topicstarter
dat is de juiste monitor inderdaad!

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog tips?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 09:36
Al aangesloten op je PS3? Misschien toch gewoon probleem in het scherm zelf

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet, ga ik doen! Ik zie nu dat het scherm zelf een in HDMI aansluiting een iets andere freq geeft
67,4 kHz 60 Hz HDMI
66,6 kHz 60 hz DVI

Hoe krijg ik dit aangepast?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Heb je de HDMI/DVI mode op justscan staan? (en AV Mode op on)

Pagina 73 uit de manual over AV mode:
Als het scherm niet is ingesteld op On, is er mogelijk geen goede beeldweergave.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een beperkte handleiding op cd gekregen dus een pagina 73 zie ik niet. Heb de monitor op justscan gezet, dit lijkt iets te helpen. AV mode gevonden stond al op aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 11:32 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
http://downloadcenter.sam...35234/BN59-00660E-Dut.pdf <- manual, maar als je justscan kan aanpassen staat hdmi op AV Mode, anders kon je het niet aanpassen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
Op internet dit gezien:
If you use the HDMI socket to link your screen up, you will need to disactivat the AV function that will adversely affect the display otherwise.
Justscan aanzetten werkte goed iig bedankt hiervoor!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om 1440 bij 900 als resolutie te gebruiken, het ziet er even scherp uit en ik heb geen zwarte randen meer. Bedankt iedereen!

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 11:01 ]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zit toevallig wat rond te lezen en stuit op deze post.
Ik heb vorige week een Samsung 2494HS (1920x1080) gekocht voor aan mijn HD4350(VGA,DVI,HDMI) en ik heb exact het zelfde probleem als de TS.
Ik heb de monitor in eerste instantie ook aangesloten op HDMI.Maar het beeld was erg onscherp en er zat een 1cm zwarte rand om het beeld.Het was overduidelijk dat de monitor niet op de native resolutie draaide terwijl dat wel zo ingesteld stond in CCC.DVI aan gekoppeld en het was klaar.

Ik ga ook even proberen of de HDMI mode kan aanpassen d:)b

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

soortgelijke heb ik ook gehad met een HD650 met een Samsung 2494HS. op de monitor OSD zit ergens een AV Mode, zet die uit (of aan weet niet precies, maar zet em op het andere als dat ie staat), en dan in CCC over / underscan aanpassen tot het beeldvullend is.

hope it helps

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
in de handleiding staat dat bij een resolutie van 1920 bij 1080 de horz freq 66,6 kHz moet zijn, ik denk dat dit aangepast moet worden met de videokaart.

Ik kan over/underscan niet vinden in CCC, kan het bij mijn kaart uitgeschakeld staan? mijn vorige kaart gaf die optie wel (ati 4670)

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 14:07
Ik heb geen idee of het van toepassing is op dit topic. Maar je hebt bij TV's en dus ook bij monitoren een 'echte' aansluiting en daarnaast 'doorlussen' van deze. Ik leg het misschien niet goed uit maar je hebt bij een tv dus bijvoorbeeld 4 HDMI poorten waarvan dus 1 de primaire is, schijnbaar is er dan dus ook kwaliteit verschil tussen 1 en 2/3/4. Dit omdat intern het signaal omgezet word naar...analoog?

(ja het is een mooi verhaal van klepel en klok, maar misschien dat het hier ook een toepassing heeft.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht altijd dat het enige verschil tussen HDMI en DVI het geluid was, maar misschien zijn er toch minimale verschillen in uitvoering tussen de 2 standaarden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:15:
in de handleiding staat dat bij een resolutie van 1920 bij 1080 de horz freq 66,6 kHz moet zijn, ik denk dat dit aangepast moet worden met de videokaart.

Ik kan over/underscan niet vinden in CCC, kan het bij mijn kaart uitgeschakeld staan? mijn vorige kaart gaf die optie wel (ati 4670)
als het goed is hoor je em te kunnen zien in Advanced View > DTV Settings > Scaling Options (of iets dergelijks, heb op het moment er geen ati kaart inzitten dus kan niet iets met 100% zekerheid zeggen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 11:28 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:27:
Ik dacht altijd dat het enige verschil tussen HDMI en DVI het geluid was, maar misschien zijn er toch minimale verschillen in uitvoering tussen de 2 standaarden.
Is ook hetzelfde. Maar als de beide uitgangen anders ingesteld zijn heeft dat hetzelfde effect als twee DVI uitgangen die anders ingesteld zijn.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Topicstarter
dankzij reacties die bij de catalyst 9.7 drivers stonden heb ik nu de echte oplossing gevonden (om het onderwerp even mooi af te ronden!) voor 1920 bij 1080p: in de nieuwste ATI drivers(9.7) stond de over/underscan optie goed verborgen, je moet de overscan op 0% zetten, dan is het beeld helemaal opgevuld, geen zwarte randen meer en alles is scherp. Thanx tweakers!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Zijn er toevallig ook mensen die hetzelfde probleem hebben, maar dan een Nvidia Geforce videokaart in gebruik hebben????
Pagina: 1