2 netwerken <> bestanden delen?

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Situatie :

Mijn netwerk

PC XBOX360 Oude pc
\ / /
(ziggo)Modem ----> Server(router) -----> 24Ports Gbit switch -------> 100mbit switch---->FonWLAN
/ \ \
Macbook PS3 nog een oude pc

Zijn netwerk

(kpn)Adsl router/modem ----> pc

Nu loopt er een kabel vanaf zijn huis naar mijn huis.
De kabel komt uit ter hoogte van de 100mbit switch, dus daar kan deze dan in
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij WEL op mijn lokale netwerk kan, zonder dat hij van mij dhcp krijgt en internet?

Ik kan moeilijk de kabel in mijn switch duwen en dan bij hem in zijn router.....

(Hij draait Windows Vista)

Iemand enig idee?

edit : f*ck me schets verneukt, doe ff view dan zie je het wel goed

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-08-2009 16:31 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Mad Marty
  • Laatst online: 00:17

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Maak anders even een plaatje (al is het met Paint :P), dat is ongetwijfeld wat duidelijker ;)

Oh, en geef dan direct ook even je netwerkinstellingen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mad Marty op 03-08-2009 16:36 ]

Rail Away!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik weet niet of zijn adsl modempje het aan kan, waarschijnlijk niet, maar wat je kan doen is een static route aanmaken in de router die aangeeft dat al het verkeer wat bestemt is voor [jouw ip range] over lan poortje X moet worden gestuurt. de rest, ie. internet gaat dan gewoon over de wan verbinding...

PS: Het is niet zo heel boeiend op welke switch wat aangesloten is. Dat heeft, in deze situatie, alleen invloed op de bandbreedte...

[ Voor 18% gewijzigd door Mike2k op 03-08-2009 16:36 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Tsja, dat kan je doen door DHCP bij jouw uit te zetten en op al je systemen IP adressen handmatig in te voeren.
Andere optie is om bij HEM DHCP uit te zetten en bij jouw server DHCP te configureren dat internet zowel via jouw als hem gaat (twee gateways). Heb je dubbel zo snel internet (oid) en kun je bestanden delen/gamen.

[ Voor 13% gewijzigd door sariel op 03-08-2009 16:37 ]

Copy.com

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Fastex schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:35:
Ik weet niet of zijn adsl modempje het aan kan, waarschijnlijk niet, maar wat je kan doen is een static route aanmaken in de router die aangeeft dat al het verkeer wat bestemt is voor [jouw ip range] over lan poortje X moet worden gestuurt. de rest, ie. internet gaat dan gewoon over de wan verbinding...
Ik betwijfel het, ik heb 1 keer in dat modem gekeken en het zag eruit als een ram afgetimmerde speedtouch......
sariel schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:35:
Tsja, dat kan je doen door DHCP bij jouw uit te zetten en op al je systemen IP adressen handmatig in te voeren.
Andere optie is om bij HEM DHCP uit te zetten en jouw server te configureren dat internet zowel via jouw als hem gaat (twee gateways).
Ik ga DHCP bij mij dus echt niet uitzetten.
EN ik wil niet dat zijn internet verkeer via mij gaat. ik wil in principe de netwerken gescheiden houden, vandaar ook de vraag.

Ik wil absoluut niet weten wat hij doet op internet enzo, en ik draai squid, en log dus alles....
Ik wil zijn privacy niet schaden....

en dubbel zo snel internet ? lol not even close :D
ik heb 50mbit en hij 7 :/

Tot nu toe had ik gezegd dat hij de kabeltjes maar om moet wisselen in zn pc, maar dat is uiteraard geen doen zo , elke keer onder dat bureau kruipen.

[ Voor 47% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-08-2009 16:40 ]

• Mike2k

Mike2k

sariel schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:35:
Andere optie is om bij HEM DHCP uit te zetten en bij jouw server DHCP te configureren dat internet zowel via jouw als hem gaat (twee gateways). Heb je dubbel zo snel internet (oid) en kun je bestanden delen/gamen.
Je zou dhcp wel aan kunnen laten staan en de optie Do Not Respond To Unknown Clients aan kunnen zetten.
Dan moet je elke pc eenmalig in de dhcp server registreren (mac address) maar kan je wel met dhcp blijven werken...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Misschien dat je een 2e netwerkkaart in je router(pc) kan stoppen.. Of wat ook kan is een extra wifi netwerk maken, of je zou een PPP server kunnen draaien, of je zou in je dhcp server zijn MAC-adres kunnen blacklisten, of je kan zijn pc tunneling software laten draaien, of je regelt een nas.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
johnkeates schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:42:
Misschien dat je een 2e netwerkkaart in je router(pc) kan stoppen.. Of wat ook kan is een extra wifi netwerk maken, of je zou een PPP server kunnen draaien, of je zou in je dhcp server zijn MAC-adres kunnen blacklisten, of je kan zijn pc tunneling software laten draaien, of je regelt een nas.
2e netwerk kaart in mijn router/server kan niet, die staat in de kelder.
Wifi haalt het nut onderuit van de 100mbit link :)

Zijn mac blacklisten is een idee, maar dan krijgt hij dus geen ip van mijn netwerk , en kan hij dus ook niet mijn (lokale)netwerk op?

Nas regelen is net het punt, mijn server draait een 4x 1tb raid 5 en daar wilt hij graag op mee kijken(films e.d.)

• Mike2k

Mike2k

Je zult echt aan zijn kant ervoor moet zorgen dat het verkeer wat bestemd is voor jouw netwerk daarheen gerouteerd wordt...

Ander idee zou wel zijn om een 2de netwerkkaart in zijn pc te zetten en daar geen gateway op aan aan te geven. Dan kan hij alleen op het lokale netwerk.

Hier is wat je dan moet doen:
Maak een extra dhcp range aan op je server (noem ik even range1 en je huidige range noem ik even range0).
Geef in range1 niet de gateway optie mee.
Zet Respond to unknown clients uit voor range1.
Blokkeer zijn mac address in range0.
Registreer zijn mac address in range1.

Als je dan met subnets gaat spelen kan je er ook voor zorgen dat hij alleen bij je server kan en niet bij de andere computers in je netwerk.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
CrankyGamerOG schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:51:
[...]

2e netwerk kaart in mijn router/server kan niet, die staat in de kelder.
Wifi haalt het nut onderuit van de 100mbit link :)

Zijn mac blacklisten is een idee, maar dan krijgt hij dus geen ip van mijn netwerk , en kan hij dus ook niet mijn (lokale)netwerk op?

Nas regelen is net het punt, mijn server draait een 4x 1tb raid 5 en daar wilt hij graag op mee kijken(films e.d.)
Het blacklisten moet je dan bij je eigen DHCP server doen. Op die manier geeft je DHCP server geen ACK's.(Dacht ik zo, het komt er iig op neer dat ie geen gegevens aan die netwerkkaart geeft).
Aan de andere kant van het lijntje is wel een computer met twee netwerkkaarten? Dat is namelijk makkelijker.
Zitten de netwerken in dezelfde ip-range en hetzelfde subnet? Je zou kunnen overwegen zelf op 172.16.0.0 te gaan zitten, dat geeft een duidelijkere afscheiding. Zijn KPN modem/router kan je moeilijk bijstellen, het is een verschrikkelijke ver****te firmware. Jij hebt daarentegen een fijne server staan waar je wel gewoon alles zo als het moet kan bijwerken.

Verder kan je ook een PPPoE server draaien. Geeft je dan de mogelijkheid wat meer controle te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door johnkeates op 03-08-2009 19:02 ]

Pagina: 1