Handtekening conflict 2x Maxtor IDE/AHCI

Pagina: 1
Acties:

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een heel raar probleem met mijn harddisks

Ik heb altijd met raid0 gewerkt met 2 maxtor harddisk. Onlangs ben ik overgestapt naar een derde hardeschijf waar mijn windows op staat en wil van de twee maxtors ook gewoon als een losse hardeschijven gebruiken.

Voorgaande de situatie:
2 x Maxtors in Raid0. Werkte perfect.

Huidige situatie
1 x HDD met windows C
1 x Maxtor schijfletter D
1 x Maxtor schijfletter E

Maar om een vreemde reden krijg ik steeds deze foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://xs942.xs.to/xs942/09321/conflict943.gif

De hardeschijven zijn niet kapot. Als ik namelijk Maxtor1 uitplugt dan wordt Maxtor2 weer goed herkent. De eerste maxtor die ik aansluit wordt ook als een goed werkende gezien. De tweede die ingeplugd wordt krijgt die melding.

Dit heb ik zowel met IDE en AHCI als met RAID (zonder een raid gedefinieerd te hebben).

Ik heb ze ook beide afzonderlijk een keer geformateerd in schijfbeheer, maar dat mocht ook niet baten. Hotpluggen met de satakabels levert hetzelfde probleem op (de tweede hardeschijf die wordt aangesloten wordt offline gezet).

In apparaatbeheer installatie ongedaan maken zodat windows de hardeschijven opnieuw moet herkennen bood ook geen oplossing.

Andere SATApoorten bood ook geen oplossing.

Iemand enig idee waar aan het kan liggen. Heeft de raid0 instellingen iets met mijn maxtors gedaan waardoor ze door windows als identieke schijven worden gezien?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb hetzelfde gehad met twee My Books en dat heb ik volgens mij opgelost door de partitie te verwijderen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist de partities verwijderd met schijfbeheer 1 voor 1 en opnieuw aangemaakt. Wederom hetzelfde conflict.

Toen de Hirens disc gestart en nogmaals geprobeerd met fdisk free. Dat werkte ook niet omdat er een code 105 kwam :?

Daarna geprobeerd met partition magic. Geeft ook een error met identical drivers. :/

Maar dan hebben we acronis nog. Daarmee de partities ook weer verwijderd. Opeens gaf acronis aan dat er nog maar 2 x 1,9mb beschikbaar waren. De pc toch maar doorgestart naar windows en gelukkig zag ik wel twee schijven en kon deze ook goed formateren naar ntfs :)

Nu werkt het weer. Idd buiten windows om hardeschijven volledig partitie vrijmaken en weer opnieuw laten herkennen heeft geholpen :)