[Acer9300 Laptop] Scherm mogelijk kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Dekar3
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
Mijn laptop was een tijdje geleden naar de fabriek teruggestuurd voor reparatie. Er was een chip op het moederbord kapot wat de hardware aanstuurd. Nu is het een week of 2 goed gegaan, maar vanochtend werd ik wakker en toen was het scherm zwart. Het systeem was niet vastgelopen. Alles reageerde, maar er was gewoon geen beeld.

Ik startte het systeem opnieuw op en het leek even goed te gaan, maar toen zag ik dat er een soort van strepen door het scherm heen flikkerden als het ware. Dit werd erger toen het Windows laadscherm tevoorschijn kwam.

Toen uiteindelijk Windows opgestart was, viel het scherm weer totaal uit.

Na nog een keer opnieuw gestart te hebben, doet het systeem het nu wel weer even, maar hij doet nog wel steeds om de zoveel minuten die strepen door het scherm heen.

Is het scherm dan toch kapot aan het gaan? Of kan het de Grafische Kaart zijn? (Ze zeiden in de fabriek dat ze de hardware getest hadden, dus dat is wel vreemd dan :S)

Verdere info:
GFX: GeForce Go 6100 Series (Nieuwste drivers al gedownload om te kijken of een driver de oorzaak was)
CPU: AMD Turion 64 MK-36 2.00 GHz
Geheugen: 1GB DDR2 (Dit geheugen heb ik voor de zekerheid maar alvast getest om dit uit te sluiten als oorzaak. Er waren geen problemen gevonden met Memtest86 en Goldmemory)
Besturingssysteem: Windows XP met SP3, volledig geupdate.

Er was ook geen BSOD of iets dergelijks. Want zoals ik al zei, het systeem functioneerde als normaal, alleen dat het beeld dus bovenstaande dingen aan het doen was.

Edit:
Ah, ik zie net dat ik het per ongeluk in het verkeerde gedeelte geplaatst heb. Kan een Moderator dit verplaatsen naar complete systemen?

[ Voor 11% gewijzigd door Dekar3 op 03-08-2009 15:58 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Heb je al geprobeerd om een andere monitor er aan te hangen? dan kan je iig de videokaart of scherm uitsluiten.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Dekar3
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik heb net even een oude monitor gevonden, die ga ik even aansluiten.

Het licht is trouwens ook weg nu erop. Het is gewoon donker beeld nu.

Ik post dalijk even de resultaten van andere monitor aansluiten.

Edit:
Op het externe monitor krijg ik wel gewoon goed beeld zonder problemen.

Op de laptop zelf zonder externe monitor is hij donker, of beeld met strepen, of zelfs een soort van donker rode kleur door het beeld.

Lijkt er dus op dat het laptop scherm gewoon kapot is. Hoe duur is het om dit te vervangen?

[ Voor 43% gewijzigd door Dekar3 op 03-08-2009 16:37 ]