Toon posts:

advies nodig voor 2.0 speaker bij TV met geintegreerde subwo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De speakers die aan de achterkant van de Philips ambilight TV zitten voldoen voor mij niet.
Ik wil geen 5.1 set. Ook een 2.1 set met een grote losse subwoofer vind ik niet mooi. Alles moet in 1 zitten (dus slechts twee speakers.)

Voor mijn PC heb ik die wel gevonden, namelijk de Creative Gigaworks T-20. Deze heeft een soort van subwoofer geintegreerd in de speaker zelf.

Nu zoek ik ook een speaker voor bij mijn TV maar dan groter, waarbij de subwoofer in de speakers zelf zit (shelf speakers/small floor speakers). Met Google kom ik niet heel ver.
8)7

Heeft iemand een idee welke speakers daar in aan merking voor komen? Graag met serie naam van speaker als je die weet. :?

Alvast bedankt

Groet

Mark

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Je wil dan vast ook geen losse receiver om ze aan te sturen?

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

De betere speakers worden eigenlijk aangesloten op een centrale receiver om het geluid te versterken. Als je geen subwoofer wilt neem ik aan dat je ook niet al te grote boxen wilt, maar wil je daarbij ook geen receiver of mag die er wel in komen? Zonder versterker wordt het moeilijk om deftig geluid te krijgen om films te bekijken denk ik.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Monitor Audio BR5 en een losse receiver. Wel grof geld willen uitgeven voor ambilight (niche product dus erg kostelijk) maar wel luisteren naar bagger geluid?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

@Wouters & ConZito: Een receiver kan wel.

@Wouters: Boxen inderdaad niet al te groot (+/-50 cm, excl eventuele standaard)

@ Chevy454: kan me goed voorstellen dat je dat vind. De ambilight heb ik gewonnen en is in mijn huiskamer nu een vreemde eend in de bijt :) Dus dat verklaart een hoop. Zit niet ruim in het geld om een high end receiver te kopen met high end speakers (zou wel willen overigens). Denk niet dat ik zo veel mazzel heb dat ik die ook even er bij win :X

@ ALL : Voor speakers (even los van een eventuele receiver) heb ik zo'n 500 euro beschikbaar, dus 250 per speaker. Geen high end, maar nu ook weer geen low-end.

Aan welk prijskaartje moet ik denken voor een receiver? Ook hier, geen high end, maar ook geen low-end.

Heb eigenlijk nooit goede speakers gehad, dus het zal wel een hele nieuwe dimensie geven aan films kijken.

• Chevy454
  • Niet online
500 voor speakers? Dat lukt.
http://www.wirefreehomes....ronze-br5-pair-p-225.html
Betaal je normaal 650 euro voor meen ik, weet niet meer wat ik heb betaald 8)7

Of 2de hands op htforum.nl of marktplaats.

300 euro voor een receiver: dat lukt.
Moet je maar even kijken, heb geen idee welke er in die prijs range er goed zijn.
Onkyo 507 zou kunnen (toch maar in stereo dus dan boeit het niet dat hij in surround inkakt)
Denon 1909 mss?

[ Voor 80% gewijzigd door Chevy454 op 03-08-2009 14:52 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
@ Chevy454 Wat zijn die dingen groot? Zijn floor speakers altijd zo hoog? bestaan er uberhaupt maten die tussen een shelf speaker en een floor speaker van een meter zitten? of kom ik dan in de problemen met lage tonen. Zit er daarom altijd een subwoofer bij die kleine speakertjes?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 15:11 ]

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:58:
@ Chevy454 Wat zijn die dingen groot?
Groot? dingen zijn net luciferstokjes. Na een week had ik de mijne vervangen door BR6 speakers. De BR5 staan nu als rear speakers.
Zijn floor speakers altijd zo hoog? bestaan er uberhaupt maten die tussen een shelf speaker en een floor speaker van een meter zitten? of kom ik dan in de problemen met lage tonen. Zit er daarom altijd een subwoofer bij die kleine speakertjes?
Voor lage tonen heb je uiteindelijk volume voor nodig of allerlei filters en versterkingen. Het kan wel.
Maar daarom zitten er bij kleine speakers idd een losse subwoofer die alles onder de 80Hz voor zich neemt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:58:
Wat zijn die dingen groot? Zijn floor speakers altijd zo hoog? bestaan er uberhaupt maten die tussen een shelf speaker en een floor speaker van een meter zitten?
Ja hoor, een Kef iQ50 bijvoorbeeld. Goedkope webwinkels/dozenschuivers, hebben al een paartje voor 500 euro. Voor het formaat en het geld kun je (denk ik) niks vinden wat "beter" presteert.
Vervolgens wil je dit aansturen; Misschien wil je ook nog een keer naar radio luisteren, een Ipod dock aansluiten oid, maar surround (en HD audio) heb je allemaal niet nodig in een stereo opstelling. Een stereoversterker is binnen het gestelde budget met bijna 100% zekerheid een betere keuze dan een surround receiver. Met wat luidsprekerkabel en interlinks voor tussen de TV en receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/IQ-50-blk.jpg
Onkyo tx-sr507 (Surround receiver die meer kan dan gewenst)
Afbeeldingslocatie: http://shop.brbest.nl/images/products/4961330025490_Onkyo_A_V_Receiver_TX_SR507_B.jpg
Marantz sr5023 (Stereo receiver (met fm ontvangst)
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Marantz-SR-5023s-g.jpg
Advance Acoustics MAP-101 (Stereo versterker, instap HiFi)
Afbeeldingslocatie: http://hydre.prixdunet.com/images/fiches/orig/51/acheter-amplificateur-stereo-advance-acoustic-map-101-427972.jpg
Advance Acoustics MAP-105 (Stereo versterker, "instap" HiFi)
Afbeeldingslocatie: http://www.polectro.nl/images/merken/advance/MAP105_1280_Front.jpg
Cambridge audio "one" (Klein formaat, iets duurder dan de andere opties, maar voorzien van cdspeler, radio en ipod dock)
Afbeeldingslocatie: http://www.avblog.nl/wp-content/uploads/2009/02/cambridge-audio-one-cd-receiver-ipod.jpg
Er is van alles mogelijk. Stap een betere audio(/video) zaak in en stel je probleem voor.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 15:37 ]

• ConZito
Zou dan trouwens gewoon een stereo versterker nemen ipv. een (surround)-receiver.

• Chevy454
  • Niet online
ConZito schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:30:
Zou dan trouwens gewoon een stereo versterker nemen ipv. een (surround)-receiver.
wie weet wil je later uitbreiden?
maar ik snap je punt wel: beter een goede 2.0 dan matige 5.1

Cambridge audio zal waarschijnlijk veels te duur worden. Ben zelf ook nog aan het zoeken naar een goede 2.0 voor de slaapkamer.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 03-08-2009 15:37 ]

Verwijderd

De hele set met kabels kost met deze luidsprekers ergens tussen de 800 en 1200 euro. Wat is duur? Als je na twee jaar de set al beu bent is iedere euro er een te veel natuurlijk. Ik denk dat de TS, Mark, het beste even naar een winkel kan lopen om te zien wat er voor welk geld te kopen is.
(Zinnen die deze boodschap bevatten vindt je trouwens akelig veel op de Audio-afdeling van GoT)

edit:
Aan de andere kant. Als een 2.0 setje van nog geen 100 euro al voldoende presteert om voor bij de Pc te gebruiken is mijn voorstel natuurlijk wat "overkill".

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 15:45 ]

• ConZito
Chevy454 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:36:
[...]

wie weet wil je later uitbreiden?
maar ik snap je punt wel: beter een goede 2.0 dan matige 5.1

Cambridge audio zal waarschijnlijk veels te duur worden. Ben zelf ook nog aan het zoeken naar een goede 2.0 voor de slaapkamer.
Dat was inderdaad m'n punt. Gezien het duidelijk statement, klein 2.0, weinig meuk, simpel. ;)

Cambridge Audio Azur 640A is een uitloper inmiddels, die kan je voor 349 euro wel krijgen geloof ik. Tweedehands blijft ook altijd een optie natuurlijk.

Overigens kan je een fatsoenlijk versterker altijd nog meerwaarde hebben in een surroundoplossing, tenminste, als je over pre-outs en main-ins beschikt ;)

• Chevy454
  • Niet online
ConZito schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:50:
Cambridge Audio Azur 640A is een uitloper inmiddels, die kan je voor 349 euro wel krijgen geloof ik.
Oeh.. dat is een mooi iets voor in de slaapkamer.
Squeezebox eraan en een cd-speler en gaan. Ben ik voor 1000 euro klaar :)

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
http://www.audioengineusa.com/a5_home.php

Kosten 299 per paar en zijn verkrijgbaar bij http://www.audio-life.nl/

[ Voor 0% gewijzigd door Seers op 03-08-2009 17:39 . Reden: typefout ]

• ConZito
Chevy454 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Oeh.. dat is een mooi iets voor in de slaapkamer.
Squeezebox eraan en een cd-speler en gaan. Ben ik voor 1000 euro klaar :)
Moet zeker lukken, ik ben fan in ieder geval van de Cambridge spullen, veel bang voor weinig euro's. Maar de 640 gaat er dus uit voor de 650.

Verwijderd

En hoe regel je dan het volume? Laat Mark eerst maar eens vaststellen wat hij precies wel en niet wil en daar vervolgens een budget aan knopen. Als blijkt dat alles bij elkaar maar 500 euro mag kosten is het een heel ander verhaal. Dan kan hij beter bij de Saturn/Mediamarkt/Expert een 2.0 homecinema setje kopen van Onkyo/HK/Sony/etc..

Als het 1 000,- euro mag kosten is het ineens een stuk lastiger/leuker omdat je dan naar wat HiFi spullen kan gaan kijken. Is het budget 2 000,- dan krijg je van ieder lid van het forum een ander advies.

edit:
Als je het principe van actieve monitoren interessant vindt, moet je eens op zoek gaan naar Dynaudio Focus 110A's. Daar komt een geluid uit waar een vloerstaander zich niet voor zou schamen!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reactie. Het blijft altijd lastig om veel mooie spullen voor bij te zien komen :p maar wetende dat dit veel te hoog gegrepen is. (zoals de Dynaudio Focus 110A's) O-)

Ik kan na jullie reacties iets concreter worden.

- Het budget is 500 euro voor boxen.

-Heb blijkbaar nog wel een losse sony versterker (MHC EX-50 High standard mini Hifi component system). Met de versterker zal ik het even mee moeten doen. Het zal wel geen High end zijn ;) EDIT: denk niet dat ik daar nog iets mee kan. Maar laten we in deze thread ons richten op een speaker. Ik moet een nieuwe kopen. Bovenstaande budget blijft gelijk (500 E voor setje).

- Ik heb voorkeur voor floor speakers (na het lezen van jullie stukken + internet search), maar absoluut zin geen losse subwoofer.

- Nu de moeilijkste: 80cm vind ik te hoog, zat eerder aan 60cm te denken.

any thoughts?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 21:21 ]

Verwijderd

Als 132 watt het totaalvermogen is trekt hij die speakers niet

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Heb 2 tannoy m1 speakers voor je black, dan koop je er nog een versterker bij en dan heb je een topsound!

Verwijderd

Topicstarter
@ ph3n0m: denk dat je gelijk hebt. Nieuwe versterker dus. Maar eerst de speakers ff fixen in deze thread.

Wat gebeurt er als je speakers aansluit op een versterker die niet zoveel watt heeft?

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:24:
Wat gebeurt er als je speakers aansluit op een versterker die niet zoveel watt heeft?
Dan ga je een gelijkspanning signaal naar de speaker sturen waardoor deze gaat clippen (alleen bij hoge volumes). En dat kan je speaker beschadigen. Daarom dat er ook geoppered werd door Conzito (geheel terecht overigens) dat je dan beter naar een goede 2.0 versterker ipv een 5.1 versterker kan kijken omdat deze een betere voeding heeft (immers, je hebt maar 2 kanalen ipv 5 te versterken)

• Seers
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:24:
Helemaal niets spannends (in goede en slechte zin). Duizenden mensen draaien met versterkers niet meer dan 10 watt en hierboven wordt al gelijk gesuggereerd dat je je speakers gelijk molt als je ze aansluit. Je kan je speakers met een gerust hart aansluiten als je maar geen grenzen gaat opzoeken.
omdat deze een betere voeding heeft (immers, je hebt maar 2 kanalen ipv 5 te versterken)
LOL, dat is natuurlijk precies de reden waarom een vijfkanaalsversterker een betere voeding heeft, hij moet voeden voor vijf, maar je gebruikt er maar twee!

• ConZito
Misschien wat gebrekkige uitleg idd., maar je mag verwachten dat een gelijk geprijsde stereoversterker de betere keuze kan zijn omdat daar geen kosten zijn gemaakt voor extra eindtrappen, licentiekosten voor de codecs en een overvloed aan inputs en outputs.

Verwijderd

Topicstarter
@SEERS: Geloof dat ik een 135Watt versterker heb.(MHC EX-50 High standard mini Hifi component system)
Speakers hoeven niet echt hard te staan. Hoe klinkt een speaker als je de grens hebt opgezocht?

bestaan er kleine floor speakers? zeg 60 cm? Vind 80 tot een meter te hoog.
Als ik dit weet dan ben ik er uit _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 17:27 ]

• ConZito
Ze zijn meestal zo hoog omdat dan het stereobeeld een beetje geinig tot z'n recht komt. Tweeter op de juiste hoogte, dat werk.

• Seers
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:24:
Hoe klinkt een speaker als je de grens hebt opgezocht?
Zo ongeveer: Klik

• ConZito

• Seers
s0032824: Waarom ga je niet zelfbowen eigenlijk? Dan is het makkelijk bepalen hoe hoog je speaker wordt.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Misschiene een subwoofer die perfect in iedere huiskamer intergreerd. En dan in combinatie met de Q-Acoustics 1020i als je het klein wilt houde, of de 1030i als het wat groter mag.

Dat kan natuurlijk ook in een 3.1/5.1 opstelling

Een leuke versterker met pre-out is de Rotel RA-04 of een receiver (voor digitale aansluitingen) handig voor bij de tv.

[ Voor 74% gewijzigd door Swagger op 04-08-2009 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Seers: Denk dat m'n kennis nu al onder de maat is om iets moois uit te kiezen, laat staan de know how die nodig is om een speaker te maken. :)

• Seers
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:38:
@ Seers: Denk dat m'n kennis nu al onder de maat is om iets moois uit te kiezen, laat staan de know how die nodig is om een speaker te maken. :)
Je hoeft niet zelf je eigen speaker te ontwerpen natuurlijk. Er zijn zat ontwerpen die je zo kunt gebruiken die je dus zonder enige kennis in elkaar kan zetten, welke precies een hoogte hebben van 60 centimeter. Of 59 als jij dat wilt. Of 57,6 als dat beter uitkomt . . .

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:13
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat de TS helemaal niet op een echte "sub" zit te wachten? Het setje wat hij aangeeft heeft helemaal geen denderende bas weergave. Mijn mening is dat zo goed als iedere boekenplank speaker op een redelijke versterker deze in ieder geval ruimschoots overtreft. Ik raad de TS dan ook aan om eerst te gaan luisteren. Voor 500 euro is er redelijk wat te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen dank voor alle berichten. Ik ga kijken en luisteren (in de betere audiozaken). Jullie hebben me zeer goed geholpen. Het worden floor speakers met een 2 weg versterker. Txs.

Hoe gooi je een thread dicht? slotje kan er op

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:20:
Hoe gooi je een thread dicht? slotje kan er op
Ik zeg: laat maar open en post jouw ervaring met de luistersessie maar ;)

Pagina: 1