Wake-On-LAN op lacie network space 1 TB?

Pagina: 1
Acties:

• uncleben
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01-2022
Hallo, kan iemand mij vertellen of de WOL functionaliteit op de Lacie Network Spca 1Tb zit?
Ik heb dit twee keer opgevraagd bij de leverancier, maar geen antwoord.

Nu heb ik al een NAS (Buffalo), maar die blijft 24 uur per dag draaien en dat vind ik zonde van de energie (en slijtage?).
Ik ben op zoek naar een NAS die wel in stand-by mode komt na bijv. 10 minuten zonder access.

Het Office Centre heeft nu een mooie aanbieding en voorat ik dei aanschaf eerst dit checken.

• Januszoon
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Helaas bezit de Lacie Networkspace geen WOL-functionaliteit.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:46
Ik heb het zojuist ook nog ff nagevraagd want het ding wordt bloedheet en blijft inderdaad 24 uur per dag vol doordraaien. Helaas, dit is normaal en schijnt te komen doordat de media server iedere uur moet scannen. ;(
Wellicht dat deze in de toekomst met een firmware update uit te schakelen is? (heb ik nog gevraagd).

Ik heb ook een oude WD NetCenter, en die spint netjes down naar een minuutje of 10 niet gebruikt te zijn.

Helaas, volgens customer support is dit niet met een firmware update op te lossen. Maar (fijn ja, ik heb het kreng net :( ) kan 'deze functie er mogelijk wel komen bij een volgende generatie toestellen'. Ik ga ff kijken of ik hem nog terug kan sturen. Ik weet niet hoeveel hij verbruikt (dat staat nergens vermeld), maar een apparaat dat ZO heet wordt staat toch heel wat watjes te verbranden lijkt mij. Niet handig voor iets dat 24 uur per dag aanstaat. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Stiggy op 05-08-2009 15:35 . Reden: 2e reactie customer support toegevoegd ]