Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10 22:00
Er zijn al veel topics aangemaakt over certificaten en het nut ervan, maar nog niet over de trainers.
Ik heb het dan over de mensen die deze cursus geven in open master class en klassikaal.
Mijn ervaring is dat deze mensen veel kennis in huis hebben aangezien zij zichzelf telkens moet certificeren, alleen dat ze in de praktijk minder goed zijn omdat zij hier haast niet aan toe komen.

In de IT gebeuren juist vaak overwachte dingen (die volgens de boekjes niet mogen voorkomen)
Daarom denk ik dat het juist goed is om veel praktijk ervaring te hebben naast je theoretische kennis.
Ik merkte vaak dat trainers de basis kennis missen en als bijvoorbeeld een computer vastloopt ze geen idee hadden wat er aan de hand was. Ook begrijp ik niet waarom er vaak een aparte systeembeheerder is in de kantoren waar deze trainingen worden gegeven. (de trainers moeten dit toch wel zelf kunnen beheren)
Wat is jullie mening over het algemeen over Certified Trainers?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

fanta22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:10:Wat is jullie mening over het algemeen over Certified Trainers?
Met trainers is het net als met "gewone" IT-ers, er zitten goede tussen en minder goede...

Verder ben ik benieuwd over wat voor soort trainers en op wat voor niveau deze opereren je wilt discussieren? Een trainer die 1x per jaar een Office training geeft is nu eenmaal niet te vergelijken met een trainer die bv. trainingen geeft voor het Microsoft Master programma.

Overigens zijn de meeste trainers waar ik les van gekregen heb gewoon freelancer en doen ook veel consultancy achtige opdrachten.
fanta22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:10:
Ik merkte vaak dat trainers de basis kennis missen en als bijvoorbeeld een computer vastloopt ze geen idee hadden wat er aan de hand was.
Stel dat je als DBA-er een SQL training geeft en 1 van de pc's crashed dan is het toch logisch dat je dat niet weet. Je bent DBA-er en geen systeembeheerder en dat zijn totaal verschillende vakgebieden....

[ Voor 25% gewijzigd door Question Mark op 03-08-2009 13:19 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10 22:00
Natuurlijk heb ik het niet over mensen die 1 keer per jaar een Office training of ECDL curus ofzo geven.
Ik bedoel de trainers die meerdere cursusen geven (MCSA, MCSE) als vaste job.
Ik heb zelf het idee dat veel trainers veel theoretische kennis hebben maar in de praktijk niks voor elkaar krijgen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

fanta22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:00:
Ik heb zelf het idee dat veel trainers veel theoretische kennis hebben maar in de praktijk niks voor elkaar krijgen.
Net wat ik al eerder gezegd heb: er zijn goede en minder goede.

Ik heb een aantal jaren geleden een Exchange 2007 curcus gevolgd toen dit produkt net uit was, en de docent was als freelancer door MS ingehuurd om bij geselecteerde bedrijven een "beta-uitrol" te doen. Ik kan niet echt zeggen dat hij geen man van de ervaring was. ;)

Aan de andere kant heb ik ook wel eens in een ver verleden (Networking Essentials anyone?) een curcus gekregen van een omgeschoolde loodgieter (serieus waar). Die vent wist echt van niets...

Je kunt onmogelijk alle 1000-en trainers die er wereldwijd zijn op 1 hoop gooien en zeggen dat ze in de praktijk niets voorstellen...

Overigens is het zo dat je bij zowel Microsoft als Citrix (van Cisco weet ik het niet) na gevolgde curcussen een evaluatie-formulier in moet vullen waaronder je ondermeer ook de docent een "cijfer" moet geven. Microsoft en Citrix zijn echt wel bezig om de "rotte appels" onder de docenten in kaart te brengen. MS en Citrix hebben er immers ook alle belang om ervoor te zorgen dat de trainingen zo optimaal mogelijk worden gegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Question Mark op 03-08-2009 14:09 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

racoon

mooowwww

Ik heb een 2 tal mcsa curcussen gevolgd en deze werden gegeven door mensen die ook werkzaam zijn in het bedrijfsleven, ze leggen dan ook dingen uit zoals hun dat in de praktijk ervaren, dit vind ik een hele goede uitleg en werkt beter dan wanneer ze alleen hun studie materiaal doornemen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja het enige wat ik weet is dat mijn vroegere buurmeisje trainer MCSA is. Maar de problemen met de PC's van haar ouders mag ik oplossen. Echter wil dat nog niet zeggen dat ze geen goede trainer is.
Het probleem is natuurlijk dat iemand perfect de theorie kan kennen en die zelfs kan uitleggen. Maar in de praktijk geen problemen kan oplossen omdat ze de ervaring daarin mist.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Ik ben momenteel zelf ook bezig met een MCSA curses en ik heb ook een trainer die training naast zijn normale werk doet. Ik zit zelf elke maandag avond en de trainer doet gewoon in zijn overuren, daarnaast doet hij veel projecten waarbij zijn trainingen en certificaten goed van pas komen. De trainingen die hij geeft passen ook goed aan op het prijktijk, alleen wat minder op het examens.

Daarnaast komt er gewoon een hoop meuk in het MCSA 2003 voor wat je eigenlijk nooit gebruikt hier, ik heb dan over ICS, Multi-link en een hoop protocollen die eigenlijk niet meer gebruikt worden.
Pagina: 1