Ik heb hier een apparaat wat standaard geleverd wordt met een 169.... ip adres ik wil dat apparaat benaderen (vanaf een XP Pro machine) om via de interne webbrowser het IP adres te corrigeren zonder mijn eigen IP adres aan te passen en nou dacht ik dit moet luken mbv. het ARP -s commando maar helaas dit lukt dus maar gedeeltelijk.
Hier is wat ik gedaan heb...
ARP -s 192.168.0.99 00-13-cb-00-33-c5
Hierna staat het adres 192.168.0.99 netjes in de ARP tabel als statisch adres (via ARP -a opgevraagd)
Maar pingen naar 192.168.1.99 werkt niet, ook via een webbrowser communiceren met de interne web interface van het apparaat zodat het IP adres gecorrigeerd kan worden werkt dan uiteraard ook niet.
Ik heb al gezocht naar ARP -s verwijzingen maar niet echt iets kunnen vinden waarom het niet zou werken.
Iemand een idee wat ik fout doe..?
Hier is wat ik gedaan heb...
ARP -s 192.168.0.99 00-13-cb-00-33-c5
Hierna staat het adres 192.168.0.99 netjes in de ARP tabel als statisch adres (via ARP -a opgevraagd)
Maar pingen naar 192.168.1.99 werkt niet, ook via een webbrowser communiceren met de interne web interface van het apparaat zodat het IP adres gecorrigeerd kan worden werkt dan uiteraard ook niet.
Ik heb al gezocht naar ARP -s verwijzingen maar niet echt iets kunnen vinden waarom het niet zou werken.
Iemand een idee wat ik fout doe..?