ARP -s probleempje

Pagina: 1
Acties:

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik heb hier een apparaat wat standaard geleverd wordt met een 169.... ip adres ik wil dat apparaat benaderen (vanaf een XP Pro machine) om via de interne webbrowser het IP adres te corrigeren zonder mijn eigen IP adres aan te passen en nou dacht ik dit moet luken mbv. het ARP -s commando maar helaas dit lukt dus maar gedeeltelijk.

Hier is wat ik gedaan heb...

ARP -s 192.168.0.99 00-13-cb-00-33-c5

Hierna staat het adres 192.168.0.99 netjes in de ARP tabel als statisch adres (via ARP -a opgevraagd)

Maar pingen naar 192.168.1.99 werkt niet, ook via een webbrowser communiceren met de interne web interface van het apparaat zodat het IP adres gecorrigeerd kan worden werkt dan uiteraard ook niet.

Ik heb al gezocht naar ARP -s verwijzingen maar niet echt iets kunnen vinden waarom het niet zou werken.

Iemand een idee wat ik fout doe..?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

ralpje

Deugpopje

Maar doe je die ARP -s op je eigen machine? Daar verander je dan natuurlijk nog niet het IP-adres van dat andere ding mee.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je niet gewoon fysiek inloggen op die bak en dan het IP wijzigen? En "standaard" 169 adres? Dat betekent alleen maar dat er geen DHCP gevonden wordt en dus overgaat op APIPA.

• digital8
Ik voer het commando uit op mijn eigen XP Pro PC met de bedoeling alleen mijn PC 'even' te laten communiceren met dat apparaat zodat de instellingen op dat apparaat gecorrigeerd kunnen worden.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Wat je met dat ARP -s doet is alleen maar aangeven dat het apparaat met MAC-adres 00-13-cb-00-33-c5 IP adres 192.168.0.99 heeft. Als je dus vervolgens naar dat adres gaat pingen, wordt er gepingd naar het mac-adres. Die NIC kent vervolgens het hele IP-adres dat als destination in je packet staat niet, en gooit het pakketje dus weg. Je zult éérst op dat apparaat moeten zeggen naar welk IP-adres 'ie moet luisteren.

• digital8
@ Exorcist

Het apparaat word gebruikt om deur intercommen mee te sturen en heeft dus geen toetsenbord oid.

Het apparaat is voorzien van een vast adres voorzien door de leverancier en dit is een 169... adres, nu is het op de zaak uiteraard geen probleem om dit adres te corrigeren maar als hij in het veld defect gaat en vervangen moet worden is nu de enigste mogelijkheid om de Server die aan het apparaat hangt ook even een 169.... IP adres te geven maar dit kan\mag weer niet want dan gaat het hele netwerk op z'n gat.

[klein beetje extra uitleg]
Dit apparaat komt in een inrichting te staan samen met een gebouwbeheer server en een aantal bedien PC's waarmee intercommen \ deuren \ alarmen \ enz. bedient worden dit systeem heeft voor de inrichting de hoogste prioriteit vandaar dus dat het 'tijdelijk' aanpassen van het IP Adres op de server die er fysiek naast hangt niet tot de mogelijkheden behoort.
Ook het aanpassen via een notebook behoort niet tot de mogelijkheden omdat de monteurs vaak hierin niet voorzien zijn en deze überhaubt niet mee de inrichting in mogen.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

En het 'default' adres als extra IP adres op server zetten, naast het bestaande adres?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ralpje schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:22:
En het 'default' adres als extra IP adres op server zetten, naast het bestaande adres?
Je lkunt idd 2(of 10...) ip adressen toewijzen aan 1 adapter. Besef wel dat een autoconf adres (169.*) een non routable adres is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• digital8
ach, ach, wat stom zeg.., dat ik daar niet aan gedacht heb.., ik heb het IP adres 169.254.1.1 ook aan m'n netwerkkaart gekoppeld waardoor ik nu ook in de range van de intercom centrale zit en dus zonder problemen kan communiceren met dat ding.

Bedankt "ralpje en leuk_he"... :)
Pagina: 1