Toon posts:

ASUS A6R laptop start soms wel en soms niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ASUS A6R is net 3 jaar. Hij start soms wel op en soms niet. Bij het indrukken van de knop reageert hij soms helemaal niet/niets!! Soms na een dag doet hij het plotseling wel weer. Ik heb hem in de winkel laten onderzoeken en is doorgemeten en gecontrtroleerd ( 30 euro!!!) en ze geven aan : niets aan alle andere hardware --> dus moet moederboard zijn . Opsturen naar Asus kost 2 - 300 euro . Dus advies koop een nieuwe. :(

Wat te doen . Klopt dit??

Hoe verder . Kan ik bij asus claimen dat dit van zo'n produkt dit niet mag voorkomen en dus alsnog garantie??? Of in onderdelen verkopen ?? Wat levert dit op ?

Bvhd voor reactie

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Garantie claimen wordt na 3 jaar wel lastig, maar dan zou je www.consuwijzer.nl moeten raadplegen. Daar staat relevante informatie.

Maar ik zou gokken op het moederbord. Je kan hem eens uitelkaar schroeven. Misschien dat de powerknop ook niet goed werkt, of dat de notebook niet wil starten omdat hij denkt dat het scherm dichtzit ofzo. Maar je hebt verder totaal geen problemen met de notebook als hij wel draait?

Verwijderd

Topicstarter
Als hij wel draait is er geen enkel probleem

Verwijderd

Topicstarter
En volgens de reparateur/aankoopwinkel was het niet de aan- en uitknop

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Mja, voor 30 euro verwacht ik, persoonlijk, geen uitgebreid onderzoek waar men het knopje helemaal doormeet... Het moederbord is aannemelijk, maar je moet reëel zijn:

1. Garantie zal niet makkelijk gaan
2. Door Asus laten repareren is ook geen optie
3. Voor 30 euro gaat iemand even vlot kijken, dat is geen ingenieur die met een multimeter echt alles bijlangsgaat. Dat je moederbord "kapot" zou zijn zegt wat dat betreft al genoeg: Daar zit zoveel op...

Tsja, wat zou je dan doen? Ik pakte de schroevendraaier en ging kijken of ik met een goed onderzoek er achter kan komen. Zoniet, dan verkoop ik de onderdelen.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

GENETX schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:02:
Zoniet, dan verkoop ik de onderdelen.
Dat zou ik ook doen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

DaMarcus