Toon posts:

Wat is een goede temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn AMD Duron 800 zit al heel snel op 55-60C, is dit normaal of moet er een betere koeling op?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Stressed?

Kan passeren.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog steeds niet precies wat 'stressed' betekend, als ik de bak een tijdje aan heb staan en ik laat hem opnieuw opstarten, zie ik in de BIOS dat de temp. op 56C zit.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
stressed wil de temperatuur zeggen als je de cpu vol laat werken

installeer mbm en je kan onder windows zien wat je temps zijn. Draai daarbij een koe of zoiets, en kijk na een half uur

3kwp pvoutput

Verwijderd

stressed is }:O Dus 100% proc.belasting

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

SETI kan ook. Ben je op zoek naar buitenlands leven :):):):):):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar ik ben een newbee, wft is een koe,mbm of een SETI:?:?:?

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Sorry hoor, maar ik ben een newbee, wft is een koe,mbm of een SETI
koe = proggie. je pc helpen met het kraken van een code, het proggie dl blokjes en gaat aan de slag. zie DPC

mbm = motherboard monitor, checked je mobo

seti = ongeveer zelfde als koe, alleen zoek je naar radio signalen uit de ruimte (ET phone home.) SETI = searching for extra terrestial intelligence. (goed gespeld)

corrigeer me als ik fouten heb :)

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

55-60 graden is wel veel. Waarschijnlijk heb je een slechte koeler erop. Mijn Athlon 1100 crashte bij +/- 62 graden, wat gebeurde na een paar uurtjes rekenen (idle bleef 57 graden). Een koeler in je kast (casefan), of je kast openzetten kan ook wel helpen. Installeer eens MBM 5, en kijk hoe warm alles wordt. Bij mij verhielp een casefan het probleem.

Specs Casemod

Verwijderd

Mhh tsjah... op zich is die temp niet echt een probleem, maar het is wel een beetje hoog.
En als je een ASUS A7V moederbord hebt, daar wordt van beweerd dat de BIOS indicatie ca. 8 of 10 graden overdrijft.

De 1e vraag is of het boeltje instabiel is, en de 2e is of je overklok plannen hebt.

Als regel kun je stellen "Loopt het goed, en ben je tevreden, laat het dan lekker zo zitten" ;)

Als één van de twee vragen met ja te beantwoorden is, kan je overwegen eerst een betere koeling te regelen voor je PC ..

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen overklok plannen, maar ik probeerde gisteren een 3Dbench te draaien en daar bleef hij 3 keer op hangen.
Volgens het boekje zit er een PC 266 M807 socket A systemboard op.
Er staat trouwens dat hij voor AMD K7 CPU's met 200 of 266 Mhz front-side bus speeds is, ik heb een Duron 800.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 20:34
40/50% is wel goed volgens mij

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 10:11 schreef Quadrizz het volgende:
Ik heb geen overklok plannen, maar ik probeerde gisteren een 3Dbench te draaien en daar bleef hij 3 keer op hangen.
Volgens het boekje zit er een PC 266 M807 socket A systemboard op.
Er staat trouwens dat hij voor AMD K7 CPU's met 200 of 266 Mhz front-side bus speeds is, ik heb een Duron 800.
Dat stukje info klopt wel, je hebt dus waarschijnlijk een Via KT133a chipset op je bord zitten.

Zet de Bench/Demo van 3DMark op een T&L optimalisatie, loopt het dan nog steeds vast ?? Dat progje heeft wel meer de gewoonte om vast te lopen hoor ;)..

Zit bij "Display and CPU settings" "CPU optimisation".

Ook wil het wel eens helpen om in de BIOS AGPx4 uit te zetten.

Net als "Fastwrites" op "disabled" zetten in de BIOS, en de VIA AGP drivers niet in Turbo, maar in Standard mode te installeren.

8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 3Dmark 99 Max (download) eindelijk zonder vastlopen gedraaid (zonder iets te veranderen in de BIOS &z), hij geeft een score van 205 3Dmarks en 11164 CPU 3Dmarks, wat wil dat zeggen, ik kon het dus wel vergelijken met de 3dmark site, maar toen liepie duzz wee:zr va:Zt. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de video op de laagste waarde gezet (4 Mb), nu loopt hij dus wel goed door:
215 3Dmarks bij 8 Mb: 205
11138 CPU : 11164
(volgens 3Dmark 99, ben nu 2000 v1.1 aan het downloaden, kijken wat die zegt)

Is dit weinig en wat is beter: de waarde bij 4 of 8 Mb?
Volgens de 3Dmark site is het en goede video: ATI RAGE 128, exelente CPU: AMD-Duron 800 en hij gaf nog iets, weet niet meer wat, maar ook goed.

Ze raden aan een GeForce2 MX te kopen (wie heeft hem te koop?)en meer geheugen.
Hoe kan het dat 133mhz geheugen goedkoper is dan 100Mhz?

Erg veel vragen in een keer, maar als iemand mij kan helpen krijgt hij er ook wat voor terug: mijn eeuwige dank :) ;)
Pagina: 1