Toon posts:

Schijfconfiguratieprobleem d.m.v boot.ini ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb de boot.ini zodanig aangepast(de 1 bij partition heb ik veranderd in een 2) dat hij nu de volgende foutmelding aangeeft:

Windows kan niet worden opgestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.

Wat blijkt er zit maar één partitie op de schijf, zou dus kunnen dat hij denkt dat hij moet opstarten vanaf de 2de partitie die helemaal niet bestaat........

Weet iemand hoe dit precies zit ?

Alvast bedankt voor de moeite.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Euh, ja... de boot.ini geeft aan waar Windows zijn systeembestanden kan vinden, nu geef jij een andere locatie op, geen wonder dat Windows nu niet meer opstart. Vrij logisch lijkt mij. ;) Waarom heb je uberhaubt de boot.ini aangepast?

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 03-08-2009 11:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu de partitie boot opnieuw in te stellen doormiddel van de windows cd, ik kom bij windows setup en ik zie de herstelfunctie er niet tussen staan (je weet wel op een R drukken zodat je in de recovery console terectkomt)?