Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acronis True Image - Backup vraag

Pagina: 1
Acties:

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 11:52
Hallo,

Zojuist een externe harde schijf binnen en het programma Acronis True Image. Ik ben op het moment een copy aan het maken van de C schijf van mijn laptop naar deze harde schijf.

De bedoeling is dat ik bij een crash of bij een "vervuilde" laptop deze image kan terugzetten zodat ik de laptop direct weer heb in de staat zoals ik hem wil hebben, zonder eerst alle programmas, updates etc weer te moeten installeren.

Nu vraag ik me af of Acronis dit eigenlijk wel kan. M.a.w., pak ik het zo wel goed aan? Die image van mn C-schijf (.tib) staat er wel op, maar hoe krijg ik die straks weer helemaal terug? Het lijkt me dat de image terug gezet moet worden met software van Acronis, maar hoe gaat dat lukken als deze image over Acronis heengezet gaat worden (als je begrijpt wat ik bedoel :) )?

Misschien kan iemand me hierin verlichten.

Gr.

Verwijderd

ja kan toch gewoon een Acronis Recovery Disk branden en daar mee de backup terugplaatsen wanneer nodig?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het goed is heb je bij Acronis True Image vast ook een stuk software, waarmee je buiten Windows om ook backups kunt terugzetten. Een rescue (boot) cd of dvd bijvoorbeeld. Dan kun je gewoon daarmee opstarten, image van je extra harde schijf selecteren en terugzetten over je C schijf heen.

Als alleen Windows niet wil opstarten maar de rest van de disk nog okay is, kun je als het goed is ook in het boot menu van Windows voor True Image kiezen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
En de bootable dvd van acronis, moet je natuurlijk wel even testen of je de hardeschijf ziet. Dus van dvd booten en kijken of je je externe hd ziet en de interne hd ziet.

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 11:52
Cloud schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:48:
Als het goed is heb je bij Acronis True Image vast ook een stuk software, waarmee je buiten Windows om ook backups kunt terugzetten. Een rescue (boot) cd of dvd bijvoorbeeld. Dan kun je gewoon daarmee opstarten, image van je extra harde schijf selecteren en terugzetten over je C schijf heen.

Als alleen Windows niet wil opstarten maar de rest van de disk nog okay is, kun je als het goed is ook in het boot menu van Windows voor True Image kiezen. :)
Weet jij toevallig hoe dit werkt? Al-f10 (moest ik doen toen ik wilde booten met de backup DVD's van de laptop waarna ik ALLES opnieuw moest installeren (en dat wil ik echt nooit meer doen..)), del of een andere toestsencombinatie inrammen alvorens Windows wordt gestart ofzo?

Vergeef mn ontwetendheid, ik doe dit niet bepaald dagelijks..

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 10:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

de booit cd maken vanuit acronis.

rebooten en voor de opstart opties is het vaak F2/F10 of F12 (hangt van merk af) waarna je de keuze krijgt om vanaf de hdd/cd/dvd of usb te starten
hierna zal acronis starten,kies voor de volledige versie (ivm drivers etc) en je krijgt een scherm waar je kan kiezen om te restoren.
aangeven waarvandaan en welke.tib,even wachten en klaar :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat hangt er dus vanaf hoeveel er stuk is. Als je hele bootpartitie niet meer te lezen is, zul je moeten werken met de Acronis Recovery Disk. Hoe dat werkt en hoe je die maakt weet ik niet, maar dat valt ongetwijfeld in de documentatie te lezen. :) Die disc stop je erin en dan ga je booten. Mocht hij niet automatisch van die disc booten dan kun je daar meestal voor kiezen door F10 of F12 te drukken, of door de bootvolgorde in de bios te veranderen (meestal benaderbaar door Del of F10).

Als de partitie wél leesbaar is maar Windows om een of andere reden gewoon niet wil booten (foute drive geïnstalleerd of weet ik wat), dan zou je in het boot menu van Windows (wat je na de biosschermen tevoorschijn kunt halen door op F8 te drukken) moeten kunnen kiezen voor de recovery software van Acronis.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1