KPN - Vodafone Ziggo Partner
Even netwerk adapter weggooien in mac os x en rebooten, kijken wat er dan gebeurd.
That did the trick , thnx !Stouten schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:18:
Even netwerk adapter weggooien in mac os x en rebooten, kijken wat er dan gebeurd.
Nu echter nog de vraag, hoe kan dit?
Komt dit vaker voor bij osx?
Ik had dit toevallig gister ook na een mini-power outage waarbij m'n Gbit switch half overleed. Bij het aansluiten stak ik door gebrekkig zicht onder het bureau 2 kabels richting de 100Mbit switch en toen ging m'n netwerk plat, alsmede de LAN interface van m'n MacBook. Rebootje loste het op. Blijkbaar een driver die op z'n muil ging ofzo.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Die netwerkkaarten zijn beveiligd tegen spanningspieken en dergelijke, ook met geluidskaarten zo.
Ik heb het op m'n Mini als resultaat van een schijnbaar gebrekkige upgrade van Tiger naar Leopard; de ethernet gaat soms plat, vrijwel altijd bij updates en reboots.
Er zit op dit moment een bugje in de driver van de Marvell Yukon waardoor de interface niets meer doet na een periode van inactiviteit. Heb er op mijn Mini C2D af en toe last van, maar op andere systemen nog geen problemen gehad. De oplossing? Wachten op 10.5.8, of zorgen dat er netwerk verkeer is
Launching containers into space
Die Marvell Yukon probs heb ik ook met een Mac mini uit 2008 maar dan alleen onder FreeBSD (ongeacht welke versie). Het probleem is dermate hardnekkig dat die interface als een gek up en down en up en down aan het gaan is. Gelukkig heeft iemand een mooi wiki artikel geschreven op wiki.freebsd.org hoe je FreeBSD op een MacBook zet. Daarin staat ook de oplossing voor het probleem met de nic. Wellicht dat dit ook op OS X de oplossing kan zijn voor een aantal (alleen geen idee waar je het dan neer zou moeten zetten).
Humm ik heb inderdaad een dag of 2 alleen puur wifi gebruiktWhieee schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:32:
Er zit op dit moment een bugje in de driver van de Marvell Yukon waardoor de interface niets meer doet na een periode van inactiviteit. Heb er op mijn Mini C2D af en toe last van, maar op andere systemen nog geen problemen gehad. De oplossing? Wachten op 10.5.8, of zorgen dat er netwerk verkeer is
Lekkere bug dan
Pagina: 1