Aangezien het kennelijk niet zo simpel vraagje was voor Systeembeheerders en hun problemen - deel 30
Toch maar een topic hier geopend.
Door een presentatie van Microsoft over ISCSI denk ik de werking van ISCSI in combinatie met een 2003 storage server / 2008 server globaal te kennen.
1)
Als je een ISCSI drive(Als D:)op je 2008 machine wil. dien je eerst een VHD aan te bieden van een Windows 2003 Storage server via ISCSI protocol.
Bron presentatie
2) De 2008 machine heeft de hyper-v rol toegekent.
Als men nu een virtual machine aanmaakt, op de D schijf. Dan wordt daar een VHD neergezet.
• Naar mijn idee krijg je dus een een VHD binnen een VHD op de storage host. Klopt dat?
Dit lijkt me niet echt ideaal. net zo iets als een ZIP binnen een ZIP

In mijn voorbeeld tekening heb ik een Linux bak als virtuele machine.
• optie B is volgens mij het idee als je met HP MSA SAN werkt... klopt dat ? (i2000)
Dan kan je die Storage server van Microsoft weg laten?
dit idee heb ik zodat je meerdere 2008 servers met hyper-v kan toevoegen om zometeen met 2008R2 livemigration toe te passen
Toch maar een topic hier geopend.
Door een presentatie van Microsoft over ISCSI denk ik de werking van ISCSI in combinatie met een 2003 storage server / 2008 server globaal te kennen.
1)
Als je een ISCSI drive(Als D:)op je 2008 machine wil. dien je eerst een VHD aan te bieden van een Windows 2003 Storage server via ISCSI protocol.
Bron presentatie
2) De 2008 machine heeft de hyper-v rol toegekent.
Als men nu een virtual machine aanmaakt, op de D schijf. Dan wordt daar een VHD neergezet.
• Naar mijn idee krijg je dus een een VHD binnen een VHD op de storage host. Klopt dat?
Dit lijkt me niet echt ideaal. net zo iets als een ZIP binnen een ZIP

In mijn voorbeeld tekening heb ik een Linux bak als virtuele machine.
• optie B is volgens mij het idee als je met HP MSA SAN werkt... klopt dat ? (i2000)
Dan kan je die Storage server van Microsoft weg laten?
dit idee heb ik zodat je meerdere 2008 servers met hyper-v kan toevoegen om zometeen met 2008R2 livemigration toe te passen
[ Voor 6% gewijzigd door Duinkonijn op 03-08-2009 00:05 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?