Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen geluid koptelefoon na aansluiten voorzijde pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag wilde ik voor het eerst mijn koptelefoon - een Sennheisser HD 465 - aansluiten aan de voorzijde van mijn kast, type Antec Sonata Designer 500 MT. Helaas, geen geluid.

Het 2.1 systeem welke aan de achterzijde is aangesloten werkt perfect.

Als eerste heb ik de juiste audio driver voor de Asus P5QC gedownload en geïnstalleerd. Helaas zonder het gewenste resultaat.

Ik heb veel op Google en op dit forum gezocht - geen geluid koptelefoon - maar ook zonder succes.

Overige systeeminfo: Windows 7 64-bit, Intel Q8200.

Wellicht dat iemand mij advies kan geven? Alvast bedankt.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:26

buggienuk

lekker buggie

Kan je dit eens proberen?
-een andere koptelefoon
-de HD465 op de achterkant van de pc aansluiten
-het 2.1 setje op de frontpanel aansluiten
-kijken of de frontpanel uberhaupt wel aangesloten is op het moederbord

Het is nu namelijk nogal gissen wat er wel en niet werkt, zo kan je wat dingen uitsluiten.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Is de audio driver van Realtek? Indien dit het geval is, dan heb ik een soortgelijk probleem gehad met mijn Asus P5K moederbord.

Ga naar de Realtek HD Audio Manager (klikken op icoontje in de taakbalk). Klik vervolgens op het map-icoontje dat zich onder "Device advanced settings" bevindt in de rechterbovenhoek. Vink "Disable front panel jack detection" aan. Dit heeft voor mij het probleem verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Resultaten:

- andere koptelefoon, geen resultaat
- 2.1 ontkoppeld en koptelefoon aangesloten op de achterzijde, goed geluid
- 2.1 aangesloten op de voorzijde - koptelefoon achterzijde ontkoppeld - een hoop geblaas en geen muziek.

Het gekke is dat de usb-aansluitingen aan de voorzijde geen problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:19:
Is de audio driver van Realtek? Indien dit het geval is, dan heb ik een soortgelijk probleem gehad met mijn Asus P5K moederbord.
De audio driver is van Realtek.Dit had ik inderdaad al geprobeerd. Ook zonder resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 23:34 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:39
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:30:
Het gekke is dat de usb-aansluitingen aan de voorzijde geen problemen geeft.
Dat zegt helemaal niets. USB en Audio zijn 2 verschillende aansluitingen op je moederbord.
Kortste klap voor jou op dit moment is kast openhalen en kijken of de audiostekker wel op je moederbord is aangesloten. (En of dit goed is aangesloten. Want je hebt gewone en HD aansluitingen. Kijk daarvoor even in het boekje van je moederbord.)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

De USB aansluitingen op de voorzijde hebben dan ook helemaal niets te maken met het geluid. Zitten de geluidsaansluitingen van de voorzijde wel fysiek op de geluidskaart? Bij twijfel: kast open en KIJKEN. De kabel 'HD audio' van je kast dient in de geluidskaart te zitten (laat het stukje AC97 onaangesloten, anders: boem).

Vervolgens dien je hier de juiste uitgang te selecteren om het geluid over heen te pompen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N96vHieZawr3OUIsIKlzCSjo/thumb.png
Duimnagel -- klikkie!

Selecteer vervolgens het juiste geluidsapparaat als 'standaard' uitgang. Het plaatje zegt mijn inziens genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Umbrah op 02-08-2009 23:41 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 18:31

FeaR

In GoT we trust

Saeverix schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:36:
[...]
En of dit goed is aangesloten. Want je hebt gewone en HD aansluitingen. Kijk daarvoor even in het boekje van je moederbord.
Inderdaad...
Veel kasten tegenwoordig hebben twee aansluitingen voor front audio:
  • HD Audio
  • AC97
Als je de HD Audio aansluit van het frontpaneel moet je in de bios wel instellen dat je die stekker hebt aangesloten. Normaal staat namelijk AC97 aan. Weet niet of het met jouw kast ook het geval is, maar je ziet deze "fout" wel vaker...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier laat ik dus iemand naar kijken die ook daadwerkelijk weet wat ie doet, aangezien het systeem bij Zercom is gebouwd. Ik snap wel wat jullie bedoelen maar voor m'n eigen veiligheid...

Wel hoor ik wat gekraak door m'n koptelefoon als ik 'm aan de voorzijde aansluit.

Mijn instellingen in Realtek HD Audio configuratie:

Speakers;

Analoog achterzijde, het 2.1 systeem;

Voorzijde: beiden - groen en rose - op koptelefoon.

Nog even in m'n bios gekeken en het frontpaneel staat op HD audio.

Als ik naar geluid ga in het configuratiescherm staat er geen koptelefoon tussen.
Pagina: 1