Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik heb hier een mini Samsung laptop (NC10).

Ik had 2 Partities.
C: Windows (Grote Ongeveer 60GB)
D:Data (ongveer 75Gb grote met Max 8GB Data)

Vandaag heb ik Windows Xp opnieuw geinstalleerd, omdat ie niet meer goed werkte, en erg traag was en wou gewoon nieuwe Windows installatie hebben.

Voordat ik Windows installeerde, heb ik Map Mijn Documenten (Ongeveer 2,7Gb) letterlijk gekopieerd naar D: als een backup. en daarvoor had ik ook nog een ouder Backup van Mijn Documenten in D:.

Nadat alles klaar was, heb ik gezien dat ik Windows op D:Data Schijf heb geinstalleerd!!! IDD DOM van mij.

Hoe is het fout gegaan:
Tijdens kiezen van een partitie waar je Windows wilt op installeren zag ik:
D:met hier bijbehorende grote
C:met hier bijbehorende grote
Dus ik ging van uit dat C is mijn oude Windows en moet geformateerd worden.
Daarna kies ik Snelformateren en de rest is bekend....Maar achteraf bleek dat het Data partitie was.

Ik wil graag Fotos en Microsoft Office documenten terug vinden en de rest hoeft het allemaal van mij niet meer.

Nou bestaan er veel programmas hiervoor. Heb net Getdataback opgestart en hij geeft aan dat er nog ongeveer 12 uur te gaan is.

Nou is mijn vraag, Hoe groot is de kans dat ik iets kan terug vinden van mijn Fotos of Documenten?

Zijn er misschien nog beter tools die jullie kennen?

Edit: Nou heb ik met Oude Windows in SafeMode opgestart en met Getdataback laten scannen.

[ Voor 4% gewijzigd door kardox op 02-08-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:36
Volgens mij is er nog enige kans. Dit omdat bij het snel formateren niet alle bits terug naar 0 worden gezet. Getdataback is een bekend programma om gewiste data terug op te halen, dus hopelijk lukt het met deze tool! Als dit niet lukt, beginnen je kansen te slinken.

Heb je je computer al doorzocht naar bepaalde documenten of bestanden waarvan je de titel nog weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
mastadizzy schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:59:
Volgens mij is er nog enige kans. Dit omdat bij het snel formateren niet alle bits terug naar 0 worden gezet. Getdataback is een bekend programma om gewiste data terug op te halen, dus hopelijk lukt het met deze tool! Als dit niet lukt, beginnen je kansen te slinken.

Heb je je computer al doorzocht naar bepaalde documenten of bestanden waarvan je de titel nog weet?
Ja, ik heb overal gezocht er is niks meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10
Zoals ik het lees staan je documenten nog gewoon kant en klaar op de c schijf tenzij je die
ook geformatteerd hebt (wat ik niet terug lees in je post). Kwestie van kopieren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
woutertje schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:04:
Zoals ik het lees staan je documenten nog gewoon kant en klaar op de c schijf tenzij je die
ook geformatteerd hebt (wat ik niet terug lees in je post). Kwestie van kopieren dus.
Wat ik raar vind is, als ik naar mijn oude C:Document and Settings ga, zie ik Administrator map,All Users,Gast en een map met mijn oude Accountnaam, maar die is leeg en niet toegankelijk! maar ik heb niks met die partitie gedaan, dus in prencipe moet alles gewoon daarin staan.

[ Voor 7% gewijzigd door kardox op 02-08-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
kardox schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:08:
[...]

Wat ik raar vind is, als ik naar mijn oude C:Document and Settings ga, zie ik Administrator map,All Users,Gast en een map met mijn oude Accountnaam, maar die is leeg en niet toegankelijk! maar ik heb niks met die partitie gedaan, dus in prencipe moet alles gewoon daarin staan.
als je eerst ook alles op de C had staan --> questie van eigenaar overnemen, ff googlen hoe je dat doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Dat klopt... Alleen omdat je Windows opnieuw geinstalleerd hebt, heb je geen (lees)rechten meer op die map. Je kunt dit veranderen met een Administrator account. Hiermee kun je weer eigenaar worden van de map en jezelf weer alle rechten geven.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

kardox schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:08:
[...]

kijk die mappen eens goed door want in 1 daarvan zal gewoon de map mijn documenten staan die je nu aan het zoeken bent. Dat ze niet toegankelijk zijn kan je oplossen met 'take ownership' (google daar even op)

je kan ook met een live cd booten en ze dan copieren. Als het inderdaad maar een paar gb is brand ze dan weg op een dvd, weet je zeker dat ze niet kwijt kunnen raken tijdens een herinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Als het goed is kan je nog gewoon opstarten in je oude windows xp, probeer dat is en kopieer je Documents en Settings naar een USB stickje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de data erg belangrijk is, kan je ook gebruik maken van een recovery-bedrijf, zij vinden je data waarschijnlijk wel terug.

Het nadeel hiervan is dat dit enorm veel geld kost, en ik niet denk dat je data zo veel geld waard is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
adoy schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:12:
Dat klopt... Alleen omdat je Windows opnieuw geinstalleerd hebt, heb je geen (lees)rechten meer op die map. Je kunt dit veranderen met een Administrator account. Hiermee kun je weer eigenaar worden van de map en jezelf weer alle rechten geven.
Ray schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:12:
[...]

kijk die mappen eens goed door want in 1 daarvan zal gewoon de map mijn documenten staan die je nu aan het zoeken bent. Dat ze niet toegankelijk zijn kan je oplossen met 'take ownership' (google daar even op)

je kan ook met een live cd booten en ze dan copieren. Als het inderdaad maar een paar gb is brand ze dan weg op een dvd, weet je zeker dat ze niet kwijt kunnen raken tijdens een herinstall
Mijn documenten map is weer toegangelijk, het was kwestie van lid worden van Administrator idd, Bedankt.
Ik mis nog bestanden die op D partitie waren.. maar goed dat kan ik met Getdataback laten scannen en hopen dat ik iets kan terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Je had toch alleen gekopieerd, niet verplaatst? Alles zou toch op de C:documents en settings moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Vanx schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:44:
Je had toch alleen gekopieerd, niet verplaatst? Alles zou toch op de C:documents en settings moeten staan?
Ik had alles gekopieerd idd, alleen die map was niet meer toegangelijk na nieuwe Installatie in verband met de Rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
O&O Disk Recovery werkt zeer snel! (100GB in 1 uur, honderden als niet duizenden bestandsdetectie types), misschien dat je met een trail niet ver komt, maar dan kan je altijd even een volledige proberen via niet nader genoemde kanalen.

Recuva is ook een optie, van de makers van CCleaner.

Snelformatteren wist je bestanden niet, maar raak je schijf verder niet aan met software/os! Gewoon op een andere computer aansluiten, en dan bestanden recoveren naar een andere externe schijf!
Pagina: 1