[iPhone] Apps weg na herstellen met 3.0.1?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:30
Mooi, vraagje:

Nu heb ik onlangs de iPhone geupdate naar 3.0.1. Daarbij trad een fout op. (code 14) De hele iphone gereset, update naar 3.0.1 en instellingen teruggezet. Alles goed tot daar aan toe.

Maar wat blijkt, mijn apps zijn weg. Nou zit ik niet te wachten op en antwoord als 'sluit je iPhone even aan en synchroniseer je apps'. Waarom? Namelijk het volgende:

De apps waarvan een backup is zijn verouderd, ik had een hele zooi aan nieuwe apps er op staan, waaronder betaalde. Dus ik denk, opnieuw 'aanschaffen', waarop itunes zal zeggen dat je de app al eerder gekocht hebt. Niets is minder waar, hij vraagt me om opnieuw te betalen.

Nou zijn die transacties natuurlijk al eerder gemaakt, met mijn iTunes account. Je zou zeggen dat iTunes hoort te weten dat ik daar al voor betaald heb, toch? iemand een idee hoe ik deze terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Loderunner schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:06:
Mooi, vraagje:

Nu heb ik onlangs de iPhone geupdate naar 3.0.1. Daarbij trad een fout op. (code 14) De hele iphone gereset, update naar 3.0.1 en instellingen teruggezet. Alles goed tot daar aan toe.

Maar wat blijkt, mijn apps zijn weg. Nou zit ik niet te wachten op en antwoord als 'sluit je iPhone even aan en synchroniseer je apps'. Waarom? Namelijk het volgende:

De apps waarvan een backup is zijn verouderd, ik had een hele zooi aan nieuwe apps er op staan, waaronder betaalde. Dus ik denk, opnieuw 'aanschaffen', waarop itunes zal zeggen dat je de app al eerder gekocht hebt. Niets is minder waar, hij vraagt me om opnieuw te betalen.

Nou zijn die transacties natuurlijk al eerder gemaakt, met mijn iTunes account. Je zou zeggen dat iTunes hoort te weten dat ik daar al voor betaald heb, toch? iemand een idee hoe ik deze terug kan krijgen?
Precies zoals je beschrijft. Weet je zeker dat je met het juiste account bent ingelogged? Overigens zijn de boodschappen op het scherm wat verwarrend, volgens mij zegt ie eerst iets van "purchase?" en als je dan akkoord gaat krijg je alsnog de melding dat het gratis is.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 22:39
Zpottr schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:18:
[...]

Precies zoals je beschrijft. Weet je zeker dat je met het juiste account bent ingelogged? Overigens zijn de boodschappen op het scherm wat verwarrend, volgens mij zegt ie eerst iets van "purchase?" en als je dan akkoord gaat krijg je alsnog de melding dat het gratis is.
Toch wel vervelend als je uiteindelijk die melding niet krijgt... Klote vage foutmeldingen van iTunes ook altijd, succes loderunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Problemen en specifieke vragen mogen in een apart draadje. Dus ik heb je probleem afgesplitst van het App Store topic :).

Toch snap ik het niet. Alle apps worden ook in iTunes gezet. Dus het is toch gewoon een kwestie van de apps weer syncen na het herstellen. Daar hoef je toch verder niets voor te doen? Daarvoor hoef je ze toch helemaal niet opnieuw te downloaden via iTunes (wat overigens kosteloos kan)?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:30
Oke, opgelost. Ik moest blijkbaar eerst in de instellingen van de telefoon, dan naar het onderdeel 'store'. Daar uitloggen, en weer inloggen. Dan dus opnieuw het programma downloaden. Wel vreemd dat hij pas aangeeft dat je hem al gekocht hebt na het drukken op 'koop nu' en na het invullen van je account wachtwoord.

Mijn apps kan ik nu dus allemaal opnieuw downloaden, wel zijn alle saves en data bewaard gebleven.