Chatbot aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:29
Voor het vak Research & Development op de universiteit heb ik met mijn groepje onderzocht op welke punten chatbots tekort schieten. Nu we daar informatie over hebben (dat was het researchdeel), willen we er iets mee doen (development). Aangezien het te ver gaat om een eigen chatbot from scratch te gaan bouwen, ligt het voor de hand om een bestaande bot te gaan verbeteren.

Mijn vraag: hoe vinden wij een open source- danwel anderszins aanpasbare chatbot? Het blijkt enorm tegen te vallen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Wat voor chatbot heb je het over? MSN? IRC? XMPP?

Kijk bijvoorbeeld eens naar Supybot.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Wat bedoel je precies met aanpasbaar? Wil je echt in de source code duiken, of ben je gewoon op zoek naar een programmeerbare bot die je naar je eigen wensen aan kan passen?

Je zou ook kunnen kijken naar beschikbare API's voor bekende netwerken. Kost net iets minder tijd dan alles van scratch bouwen, maar geeft je wel alle vrijheid, en mogelijkheden die je niet / nauwelijks hebt wanneer je in bestaande source gaat rommelen. in feite hoef je dan alleen het 'gedrag' van de bot nog te programmeren, omdat je het chat-gedeelte al kant en klaar vind in een beetje goed opgezette API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh... je bent gewoon op zoek naar een klant en klare bot? Zoek ze ;) Hier is SEA niet voor bedoeld (en PRG ook niet). Zelf chatbots zoeken lijkt me geen probleem, fish geeft al een paar mooie aanzetten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.