P6T SE, P6T en P6T Deluxe. moederborden

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

• toedeledokie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-12-2022
Beste mensen,

Ik wil volgende week een nieuwe computer aan gaan schaffen.
Ik ben de volgende configuratie aan het bedenken.

Processor: Core i7-920
Voeding: Antec NeoPower 650 Blue
Behuizing: Antec P183/Super Mid Tower Black no PSU
Moederbord: -----
Videokaart: Asus VGA ASUS NVD GTS275 / PCIe2.0 / 896MB@ / DDR3 / 448bit / DX10 / 2xDVI / Fan / SLI ]
Geheugen: OCZ DDR3 High Performance Memory 6GB 1333 Platinum (7-7-7-20) 3K
Harde schijf: Samsung 1500GB Samsung HD154UI 32/S
DVD-Rom: Samsung SH-S222L
DVD RW: Samsung DVD RW 22x Black Bulk SATA

Nu is mijn vraag,
Waarom zou ik kiezen voor een P6T SE, een normale P6T of de deluxe versie.
Wat ik heb gelezen op tweakers, is dat een Sli config niet altijd optimaal is, ik denk ook dat ik
over 2 jaar het beste er een nieuwe videokaart in kan doen.
Dus ik denk dat ik daarom het geld niet voor de Deluxe zou neerleggen.

Verder heb ik een Acer P241w, LCD scherm.

Kan iemand mij dit uitleggen?
Verdere tips kan ik ook waarderen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom zou ik kiezen voor een P6T SE, een normale P6T of de deluxe versie.
Dit is dus precies de verkeerde manier om een moederbord (of ander onderdeel) te kiezen :o

Je hebt blijkbaar at random een lijstje bijeengeraapt (waarbij je ook nog eens niet verder kijkt dan één -zacht gezegd niet altijd even onbesproken- merk en wil nu weten wat te kiezen.

Draai het eens om:
Stel voor jezelf eens op welke eisen je stelt aan je moederbord. Hoveel en welke sloten heb je nodig? Welke andere uitbreidingsmogelijkheden zoek je? Ga je overclocken of is stock draaien genoeg? Ben je van plan CPU koeling te gebruiken die groter is en daarom eisen stelt aan de ruimte rond de socket? Ga je een gat in je kast zagen voor een raam, of zijn looks irrelevant? Welk OS ga je draaien - zijn BIOS en componenten op het bord er compatibel mee? Asus BIOSsen icm Linux :X

Als je deze vragen (plus eventueel andere voor jou relevante) beantwoord hebt kun je gaan kijken welke moederborden eraan voldoen. Vind je teveel, dan kun je je eisen aanscherpen. Voldoen dan nog teveel, dan kun je gewoon bijv. de vijf goedkoopste nemen (ongeacht merk) en daar reviews van zoeken. Pak van die vijf goedkoopste het bord wat het beste uit de reviews komt. Of van de gereviewde borden die goed bevonden worden op zaken die jij belangrijk vindt de goedkoopste. Misschien kom je uit op een van deze borden. Misschien kom je ergens heel anders op uit. Maar als je het zo doet weet je tenminste dat het voor jou een passend bord is, en dat je niet onnodig veel betaalt voor zaken die je niet nodig hebt.

Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van je huiswerk doen - eisen opstellen, info verzamelen en kiezen. Dat is iets wat een Tweaker zelf geacht wordt te kunnen doen, dus zijn "welke moet ik kopen?"-topics op GoT niet de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.