Toon posts:

Slot A thunderbird 800 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb een slot a thunderbird met een 850mhz core. Hij draait nu ook op 850 mhz.
Het gekke is dat deze niet hoger wil. Nou ja hij gaat wel hoger maar is niet stabiel heb al van alles geprobeerd

Kan iemand mij helpen

Verwijderd

Voltage? GFD? FSB?

Meer info dus ..

Verwijderd

Topicstarter
het is een slot A thunderbird 800 met een core van 850. FSB verhogen pikt het moederbord niet. En ja ik heb een GFD van Computer Nerd. Ben tot de 1,95 volt gegaan maar daarboven gaat mijn Pc vervelend lopen piepen

Verwijderd

Wat voor koeling? (Koeler/plate/koelprut)

Verwijderd

Topicstarter
een thunderbird cooler direct op de processor (dus zonder koelplaat) van titan met 6x6 fan. naar mijn idee is zon plaat niet bevordelijk

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Naar mijn idee is zo'n plaat beter.
Dat ding geleid goed en verspreid de hitte ook nog eens over de gehele breedte van de proc. ALs je direct op de core gaat zitten heb je maar een klein stukje waar je je hitte weg kan halen, met de heatplate erop heb je een veel groter oppervlak.
(ik heb een zilverkleurige heatplate met een Alpha p7125 erop wordt 42 ofzo.)

/edit/
Ik denk eigenlijk dat het niet uitmaakt, de meeste heatplates hebben wel wat weerstand natuurlijk. wat de grotere oppervlakte weer teniet doet. Volgens mij maakt het dus geen verschil.
/edit/

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 09:19
Mijn athlon600 slotA gaat ook niet verder dan 650!
-proc heeft 600 core
-msi k7-pro mobo
-leufkens GFD (om die multiplier naar 6.5 te brengen :-)

Hogere voltages (tot 1.85V gegaan) geen nut
Denk dat het gewoon pech hebben is.. ligt vast aan de processor of mobo, maarja..
Pagina: 1