[Mac mini] G4 1.25Ghz doet helemaal niets (meer)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik kan de titel niet mooier maken dan het is. Ik heb al een tijdje van iemand een Mac Mini G4 overgenomen. Het gaat hier om:

Mac Mini G4
model A1103
2x USB, 1x FW (de onderste dus (G4, CD, C2D))
Apple 8124A DVD/CDRW COMBO-DRIVE

verschillende reepjes DDR geprobeerd.

let op: er zit geen HDD in! Als dat een showstopper is dan is dit topic hopelijk snel klaar, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een reden is dat de mac mini geen ene kick geeft. Er komt (indien de apple werkt) nog wel een HDD in, maar die heb ik nu zo even niet klaar liggen.

Hier nog wat van mij in de algemene thread: [Mac mini] Discussie & Ervaringen - deel 3

wat heb ik reeds gedaan
- Mac Mini adapter geeft keurig voeding af.
- Heb al ander reepje geheugen in gedaan, maar niets.
- Batterijtje meet keurig 3V dus dat is het ook niet.
- pmu reset (power inhouden en dan pas kabel erin) mocht ook niet baten.

is mijn logic board overleden of zijn er nog meer opties? Wat ik sowieso nog wil doen als ik iets meer tijd/rust heb: hem verder demonteren en alles driedubbelchecken.

Ik kan niet naar de Genius bar, want ik heb hem van iemand overgenomen. Of kan ik dan nog steeds naar een Apple store zonder dat de teller hard begint te lopen?

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 02-08-2009 18:32 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor de duidelijkheid: je poweradapter is 110 Watt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
85 Watt model A1105

je gaat me toch niet vertellen dat die er niet bij hoort? Vorige eigenaar had hem inruil gekregen op iets anders en kreeg hem niet aan de praat. Straks heeft hij deze adapter gecheft en blijkt het niet de goede te zijn. Geeft wel keurig 18.5 volt af.

edit: mm klopt toch?
http://support.apple.com/kb/HT2999

[ Voor 11% gewijzigd door Jazzper op 02-08-2009 18:54 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

85 Watt is de goede, volgens Apple.

Maar als je de boel aansluit en je drukt op de powerknop gebeurt er helemaal niets? Het kan zijn dat de HDD problemen met opstarten veroorzaakt, maar dat is eerder omdat de HDD/kabel brak is en niet omdat hij er helemaal niet in zit.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 15:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je zou even na moeten denken over het feit waarom er geen geheugen of een hdd meer in zat toen hij werd ingeruild. Hoogstwaarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er ook al veel problemen mee gehad en was inderdaad het moederbord gewoon gefrituurd, en heeft hij alle bruikbare onderdelen er uit getrokken.
Voor zover ik weet mag het inderdaad niet uitmaken of er wel of geen hdd in zit. Zelfs zonder HDD zou hij nog enig teken van leven moeten geven (al is het maar kort aan en uitgaan van een ledje).
Als hij echt nergens op reageerd dan zou je nog het geluk kunnen hebben dat misschien gewoon de aan/uit knop kapot is. Je zou kunnen proberen deze even kort door te verbinden om te kijken of hij daarop zou willen reageren. Werkt dat ook niet, dan is hij waarschijnlijk helemaal dood.

[ Voor 4% gewijzigd door E-Vix op 02-08-2009 19:05 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
er gebeurt inderdaad helemaal niets. En het verhaal van e-vix: dat heb ik mij vantevoren terdege gerealiseerd, maar er werd zo wild op geboden dat ik het wel aandurfde. Mocht hij bij mij eindigen als presse papier dan kan een ander voor hetzelfde geld (of meer >:)) nog eens proberen. Uiteraard met eerlijke vermelding in de tekst. Dat was nu ook zo bij de vorige verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

De machine open maken en het moederbord bekijken op evt doorgebranden items en deze proberen te vervangen? condensators etc. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Duinkonijn op 02-08-2009 19:13 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1